ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cargus vizează extinderea pe marile piețe internaționale în 2023

16 Decembrie 2022   |   BizLawyer

• Principalii factori de creștere în 2022 au fost: piața internă de comerț electronic, parteneriatele internaționale, creșterea segmentului de abonamente, alimentată de un portofoliu matur de servicii, investițiile în soluții logistice și e-fulfillment, tehnologie și soluții omnichannel. • Segmentul abonamentelor a avut cea mai impresionantă evoluție și este de așteptat să crească cu peste 70% până în noiembrie 2023. • În 2023, principalele segmente pe care se vor concentra investițiile vor fi: extinderea internațională, consolidarea out of home, dezvoltarea activelor logistice, lansarea de noi servicii și soluții digitale. • În ultimii 3 ani, bugetul de investiții al Cargus a ajuns la 24 de milioane de euro.

 
 
Cargus, unul dintre cei mai mari jucători din industria de curierat din România, estimează o creștere cu 13% a volumelor livrate în 2022, față de anul anterior. Principalii factori care au susținut această evoluție au fost captarea creșterii comerțului electronic local, parteneriatele internaționale, creșterea substanțială de abonamente și segmentul B2C.

Această dezvoltare a business-ului a fost susținută de investiții consistente în extinderea rețelei Out of Home, în deschiderea de noi depozite logistice, în furnizarea unui portofoliu complex de produse și soluții pentru piața de comerț electronic și în inovațiile digitale. Investiția totală din ultimii trei ani depășește 24 de milioane de euro, în pofida contextul macroeconomic, care a avut un impact important asupra creșterii pieței de curierat.


"2022 a fost un an de dezvoltare pentru Cargus. Am construit un portofoliu matur de produse și servicii, am dezvoltat soluții digitale pentru ecommerce și am oferit o serie de soluții logistice, de la depozite moderne și până la noi opțiuni de livrare, precum rețeaua națională Out of Home. Am făcut toate acestea  prin investiții semnificative și eforturi consistente. Acum, este timpul să împingem lucrurile înainte. Ca parte a misiunii noastre de a oferi o experiență de calitate clienților și de a ne consolida poziția în România, ne vom extinde amprenta, atât pe piața internă, cât și pe cea internațională, vom dezvolta noi instrumente și servicii digitale și vom construi un sistem integrat, care va ajuta comercianții focusați pe creștere și evoluție să își dezvolte afacerile", spune Yannick Mooijman, CEO Cargus.

Extindere dincolo de graniță

Un obiectiv important pentru Cargus îl reprezintă dezvoltarea afacerii la nivel internațional, prin conectarea marilor platforme de comerț electronic cu clienții români și prin sprijinirea platformelor locale de comerț electronic care își vând produsele pe piețele internaționale. Compania a făcut deja pași în această direcție, ajungând în țări europene, cum ar fi Polonia. Acolo, Cargus a deschis prima sa unitate cross-dock, a început operațiunile de transport și a pus bazele unei echipe de vânzări. Anul viitor, Cargus va continua să se extindă în țări precum Germania, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Grecia și Bulgaria.

De asemenea, în 2023, Cargus va pune accent și pe consolidarea rețelei out of home și creșterea volumelor livrate prin intermediul acesteia. Anul acesta, compania a investit în extinderea rețelei SHIP & GO -   ajungând la 3.000 de locații în toată țara - și diversificarea ei - rețeaua este formată din puncte PUDO și lockere și acoperă 750 de orașe din România, mari și mici, oferind clienților săi diverse metode de plată: card, Pay by Link prin aplicația Cargus Mobile, dar și numerar. Cu ajutorul furnizorului internațional, SwipBox, Cargus și-a lansat în această toamnă propriile lockere – o inovație pe piață, o soluție complet contactless, operată prin aplicația Cargus Mobile și sustenabilă datorită bateriilor care au o durată de viață de până la 10 ani.

Lansarea de produse noi și creșterea diversității serviciilor

Majoritatea segmentelor de business Cargus au avut o evoluție ascendentă în a doua parte a anului, prima parte fiind influențată de război și de provocările economice. Oferta de abonamente Cargus pentru antreprenori, lansată la finalul anului 2021, a avut o creștere impresionantă. Produsul s-a dovedit a fi o soluție extrem de atractivă pentru antreprenorii din e-commerce și este de așteptat să crească cu peste 70% până în noiembrie 2023.

Abonamentele Cargus oferă antreprenorilor o opțiune cu preț fix pentru toate coletele de până la 20 kg, fără suprataxe, reducând astfel costurile de transport. 58% dintre companii au ales un abonament de livrare pe 24 de luni, iar peste 20% au optat pentru pachete cu 100 sau 200 de colete trimise lunar. Companiile care au achiziționat abonamente Cargus activează în industrii precum FMCG (43%), auto, modă sau construcții și își desfășoară activitatea comercială în orașe precum București, Cluj, Timișoara, Ploiești sau Târgu Mureș.
La începutul anului 2023, Cargus își va extinde și serviciul de retururi, un instrument esențial în experiența clienților, loializare și valoare îndelungată. Serviciul va oferi clienților posibilitatea de a returna ușor și rapid un produs pe care l-au cumpărat, într-o punct SHIP & GO și prin utilizarea instrumentelor digitale.

Investiții în amprenta logistică și inovații

O parte importantă din bugetul de investiții din ultimii ani a fost dedicată optimizării logistice și aducerii rețelei la standarde înalte de excelență în livrare. Anul acesta, Cargus a lansat 3 noi depozite în spațiul logistic al partenerului CTPark: în București-Ilfov, în Constanța Business Park și în CTPark Oradea Cargo Terminal. Pentru 2023, compania intenționează să deschidă trei noi depozite logistice în Sibiu, Reșița și Slatina, fiind, astfel, prezentă în fiecare județ. Investițiile făcute în infrastructura logistică au făcut posibil pentru Cargus să aibă infrastructura necesară pentru dezvoltarea afacerilor pentru următorii 3-5 ani.

În 2022, compania s-a concentrat și pe lansarea de soluții tehnologice și digitale inovatoare, pentru a oferi clienților cea mai bună experiență de livrare, cum ar fi aplicația Cargus Mobile. Aplicația Cargus Mobile a atins un nou record de interes și utilizare pe piața românească de curierat: în primele 12 luni de la lansare, a fost descărcată de aproape 600.000 de ori de pe Google Play și App Store. Peste 100.000 dintre utilizatori au accesat aplicația mobilă cel puțin o dată în ultimele 30 de zile, iar 95% dintre aceștia au folosit toate funcționalitățile disponibile – trimitere, urmărire colet, redirecționare colet. În plus, 30% din coletele trimise de expeditorii ocazionali sunt realizate prin intermediul aplicațiilor digitale.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6133 / 18311
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului București la începutul anului 2025 | Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și câte și-au micșorat efectivele. Schimbări importante în Top 10: NNDKP are cei mai mulți avocați, Reff & Asociații urcă pe locul 4, după Filip & Company, iar DLA Piper iese din ”pluton”
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a noua ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose” | Cine sunt câștigătorii
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...