
Conflictul ANPC-CSALB continuă: ANPC susține cu tărie că CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor
21 Ianuarie 2025
AGERPRES”În exercitarea atribuțiilor sale, și ținând cont de situația de fapt creată în urma deciziei definitive a ÎCCJ prin care CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, ANPC a informat prompt consumatorii români că, până la clarificarea situației juridice a CSALB, se pot adresa în continuare cu încredere către ANPC, în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari', notează Autoritatea.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a fost eliminat de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, iar până la clarificarea situației juridice a acestei instituții consumatorii se pot adresa în continuare cu încredere Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari, susține ANPC, într-un comunicat transmis, marți, AGERPRES.
'Afirmațiile la adresa ANPC, cuprinse în comunicatul CSALB din data de 20.01.2024, sunt nejustificate și nu corespund adevărului, fiind contrare spiritului de colaborare care ar trebui să caracterizeze relațiile dintre instituții care au ca scop protejarea drepturilor consumatorilor. Prin lege, ANPC este autoritatea de stat care acționează pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor. În exercitarea atribuțiilor sale, și ținând cont de situația de fapt creată în urma deciziei definitive a ÎCCJ prin care CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, ANPC a informat prompt consumatorii români că, până la clarificarea situației juridice a CSALB, se pot adresa în continuare cu încredere către ANPC, în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari', notează Autoritatea.
'Afirmațiile la adresa ANPC, cuprinse în comunicatul CSALB din data de 20.01.2024, sunt nejustificate și nu corespund adevărului, fiind contrare spiritului de colaborare care ar trebui să caracterizeze relațiile dintre instituții care au ca scop protejarea drepturilor consumatorilor. Prin lege, ANPC este autoritatea de stat care acționează pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor. În exercitarea atribuțiilor sale, și ținând cont de situația de fapt creată în urma deciziei definitive a ÎCCJ prin care CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, ANPC a informat prompt consumatorii români că, până la clarificarea situației juridice a CSALB, se pot adresa în continuare cu încredere către ANPC, în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari', notează Autoritatea.
Potrivit sursei citate, 'nimic din demersul ANPC nu prejudiciază în vreun fel imaginea CSALB și nici nu impietează în vreun fel asupra activității acestei entități'.
'Prioritatea noastră a fost și rămâne protecția drepturilor consumatorilor, precum și informarea corectă a acestora privind modalitățile în care pot sesiza anumite situații neconforme în relația cu operatorii economici', menționează ANPC.
Precizările Autorității vin după ce, luni, CSALB a atras atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați 'prin ultima comunicare transmisă de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, potrivit căreia consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia'.
'Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile', a transmis CSALB, într-un comunicat de presă.
Conform instituției, Centrul a fost înființat prin Ordonanța Guvernului 38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum. Astfel, prin actul normativ, cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar-bancare și bănci/IFN-uri pot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare.
În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 80 / 4664 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații, alături de veteranii din Al Doilea Război Mondial
Proprietatea intelectuală sărbătorită de echipa BACIU PARTNERS prin Concursul de Procese Simulate de Dreptul Proprietății Intelectuale, ajuns la cea de-a III-a ediție
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...