
Principalele proiecte în care au fost implicați avocații Mitel și Asociații în segmentul de Healthcare au fost cele de M&A | De la începutul anului, șase-șapte tranzacții au fost finalizate sau sunt în curs de negociere, printre care și una multi-jurisdicțională, coordonată din România. Mandatele primite de la jucătorii din segmentul medical au vizat și asistența pentru finanțări de peste 200 mil. €
05 Noiembrie 2023
Ștefania EnacheÎn prezent, practica de Healthcare în cadrul Mitel și Asociații este coordonată, în funcție de tipul și complexitatea proiectelor, de către Șerban Suchea și/sau Mădălina Mitel (Parteneri), cu implicarea unor echipe mixte de doi-șapte avocați. Componența echipelor de proiect este stabilită în funcție de constrângerile de timp și de complexitatea acestora.
![]() |
Mădălina Mitel (Partener) şi Şerban Suchea (Partener) - Mitel & Asociaţii |
Domeniul medical este unul dintre sectoarele care au animat puternic economia, afacerile din această zonă fiind într-o continuă mișcare. Profesioniștii Mitel și Asociații precizează faptul că Healthcare a fost unul dintre cele mai active segmente de pe piața locală, atât în domeniul finanțărilor pentru investiții, cât și în domeniul de M&A unde a fost înregistrat un număr semnificativ de tranzacții domestice.
Cu o practică puternică în acest sector, echipa Mitel și Asociații s-a implicat, pe parcursul primelor nouă luni din 2023, într-un număr semnificativ de proiecte.
De altfel, în ultimii ani, firma de avocatură și-a dezvoltat constant această arie, reușind să se remarce pe piață datorită modului în care finalizează cu succes dosarele care au legătură cu zona medicală.
Cu o practică puternică în acest sector, echipa Mitel și Asociații s-a implicat, pe parcursul primelor nouă luni din 2023, într-un număr semnificativ de proiecte.
De altfel, în ultimii ani, firma de avocatură și-a dezvoltat constant această arie, reușind să se remarce pe piață datorită modului în care finalizează cu succes dosarele care au legătură cu zona medicală.
În prezent, practica de Healthcare în cadrul Mitel și Asociații este coordonată, în funcție de tipul și complexitatea proiectelor, de către Șerban Suchea și/sau Mădălina Mitel (Parteneri), cu implicarea unor echipe mixte de doi-șapte avocați. Componența echipelor de proiect este stabilită în funcție de constrângerile de timp și de complexitatea acestora.
„Principalele proiecte în segmentul de healthcare au fost cele de M&A, cu aproximativ șase-șapte tranzacții finalizate sau în curs de negocieri de la începutul anului. Fuziunile și achizițiile sunt urmate de finanțări, unde mandatele primite de Mitel și Asociații de la jucătorii din piața de healthcare au vizat asistența pentru finanțări bilaterale/sindicalizate de peste 200 de milioane euro”, explică Mădălina Mitel, Partener Mitel & Asociații.
Afacerile din acest domeniu sunt în perioada de consolidare
Făcând o analiză a mandatelor lucrate de avocații firmei, se constată că, în ultimii doi ani, proiectele primite de Mitel și Asociații au vizat preponderent consolidarea cotei de piață pentru importanți jucători naționali/regionali.
În tot acest interval de timp, echipa nu a asistat clienți care au intrat pe piața locală în segmentul pharma & healthcare, dar, în schimb, a fost alături de partenerii săi tradiționali pe care i-a ajutat în diferite probleme.
În ultimii ani, afacerile din această industrie au intrat într-o etapă de consolidare, iar acest fapt s-a reflectat în piață prin înregistrarea unui număr semnificativ de achiziții și fuziuni.
Acesta este unul dintre motivele pentru care numărul mandatelor de M&A în segmentul healthcare s-a menținut la o cotă foarte ridicată.
În acest context, în activitatea Mitel și Asociații se remarcă finalizarea cu succes, în anii 2021 și 2022, a aproximativ 15 tranzacții. La aceste mandate se adaugă alte șase-șapte tranzacții încheiate sau în curs de negociere în 2023 și aproximativ șase-șapte proiecte care au fost suspendate și/sau abandonate în diverse etape ale tranzacției (due diligence, respectiv după faza negocierilor preliminare).
„Proiectele au vizat o consolidare a cotei de piață a principalilor jucători regionali/naționali și au targetat atât spitale private, clinici multidisciplinare și/sau pentru servicii medicale de nișă, cât și lanțuri de clinici stomatologice sau centre de imagistică, farmacii sau clinici oftalmologice. Mandatele de M&A au fost complementare mandatelor de finanțări pentru diversele entități din domeniul healthcare, atât bilaterale, cât și finanțări complexe sindicalizate. Dimensiunea echipelor de avocați a variat în funcție de complexitatea proiectelor, în general fiind implicați între trei și șapte avocați”, arată Șerban Suchea, Partener Mitel și Asociații.
Anul 2023 a debutat în forță, fiind finalizată extinderea unei linii de finanțare sindicalizate de către un club de bănci din România, pentru alimentarea liniilor de capital de lucru și de investiții a unui important jucător din domeniul healthcare. Suma finală a finanțării a depășit o sută de milioane de euro, iar proiectul deosebit de complex a fost coordonat de Mădălina Mitel.
Mandatele relevante în activitatea casei de avocatură pot fi completate de finalizarea unor achiziții a unor importante clinici regionale de către principalul jucător de pe piața privată de sănătate din România. În acest caz proiectele au fost coordonate de Șerban Suchea.
De asemenea, în acest moment, echipa Mitel și Asociații are în derulare patru-cinci tranzacții de tip M&A care, în funcție de rezultatele negocierilor, ar putea fi închise până la sfârșitul acestui an. „Din rațiuni de confidențialitate nu putem oferi detalii privind părțile și stadiul negocierilor, însă factorul de mărime și complexitate este unul semnificativ. Avem în lucru inclusiv o tranzacție multi-jurisdicțională coordonata din România a cărei valoare se estimează că se va apropia de pragul de o sută de milioane euro”, precizează Mădălina Mitel.
Avocații Mitel și Asociații menționează că, din perspectiva consultanților specializați în industria de healthcare, cele mai mari provocări sunt generate de dinamica pieței, atunci când specialiștii sunt nevoiți să dimensioneze și să gestioneze eficient resursele interne pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor clienților de a avansa rapid în etapele unei tranzacții. „La nivel de industrie, provacările mediului privat de sănătate se mențin în sfera costurilor de operare în continuă creștere, a lipsei de personal calificat și a competitivității acerbe pe piața serviciilor de specialitate”, concluzionează cei doi interlocutori ai BizLawyer.
.jpg)
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 372 / 1924 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Schoenherr anunță câștigătorii concursului de eseuri „law, sweet law‟
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...