CITR: Reorganizarea Oncos Grup arată că managementul de criză nu exclude expansiunea. Restructurarea redă echilibrul în momentele de cumpănă
22 Iunie 2020
BizLawyerÎn primul semestru al acestui an, Oncos Grup, cu ghidajul CITR, a înregistrat o creștere de 40% a cifrei de afaceri, deschizând peste 50 de noi locuri de muncă.
Ponderea companiilor a căror activitate s-a restrâns cu mai mult de 25% pe timp de pandemie a crescut de la 33% în martie, la 45% în aprilie 2020, iar rata închiderilor de activitate s-a majorat la 13,8% în aprilie, arată cel mai recent studiu INSSE privind impactul covid-19 asupra mediului economic. Nu e și cazul Oncos Grup, care în procedura de reorganizare a insolvenței coordonată de CITR și BDO Business Restructuring, își continuă expansiunea lanțului de magazine într-un moment de mare instabilitate pentru economie și implicit pentru businessuri.
În primul semestru al acestui an, Oncos Grup, cu ghidajul CITR, a înregistrat o creștere de 40% a cifrei de afaceri, deschizând peste 50 de noi locuri de muncă. Reziliența Oncos în fața crizei nu înseamnă că businessul a fost imun la șocul pandemiei. Compania a fost nevoită să-și ajusteze activitatea din sectorul HoReCa, demers finalizat cu succes și consolidat prin dezvoltarea adiacentă de noi linii de produse destinate vânzării directe, atât pe zona preparatelor din carne de pui cât și pe panificație.
„Oncos Grup a avut una dintre cele mai spectaculoase evoluții pe parcursul procedurii de insolvență, dovedind curaj și determinare pentru depășirea dificultăților, dar și abilitatea de a gestiona obstacolele ridicate de criza economică pe care o traversăm. Sprijinul nostru pe parcursul procedurii s-a materializat într-o restructurare financiară și operațională care a pus noi baze în relația Oncos Grup cu partenerii. Ne bucurăm să facem echipă cu astfel de antreprenori dedicați pentru salvarea valorii din business, mai ales atunci când provocările cresc”, subliniază Mariana Boiciuc, Senior Partner CITR.
Susținerea și ghidajul oferit de aflarea sub protecția procedurii și prezența administratorului judiciar pe tot parcursul procesului de restructurare ajută compania să depășească lin obstacolele și crizele precum cea prin care trecem. Grupul Oncos își păstrează ambițiile de dezvoltare pentru 2020 și își propune, alături de CITR, ca până la finalul anului să ajungă la o rețea proprie de 75 de magazine în Transilvania, toate cu produse locale. Recent, compania a inaugurat magazinul cu numărul 56 și face demersuri pentru următorul.
Rezistența Oncos la criză arată că insolvența e până la urmă un mecanism de protecție pentru companiile în dificultate, care le pune o perioadă la adăpost de schimbările aduse de un mediu economic incert sau instabil, când acestea nu mai dispun de lichiditate pentru a-și plăti datoriile. Studiile CITR arată că odată accesată procedura, 92% dintre antreprenori îi înțeleg beneficiile, și 73% dintre antreprenori au arătat că au devenit manageri mai buni și mai adaptabili ca urmare a experienței insolvenței.
Redresarea pe baza unui plan strategic de restructurare rămâne cea mai viabilă opțiune pentru companiile românești afectate de pandemia de coronavirus. Alături de insolvență, concordatul preventiv și accesarea OG6 rămân două dintre variantele prin care businessurile se pot pune pe picioare. Recomandat la nivel european, concordatul preventiv încurajează continuarea activității companiei și rambursarea datoriilor prin intermediul negocierii cu creditorii și a implementării unui plan de restructurare. Adresată companiilor cu dificultăți financiare, cu datorii la bugetul de stat, OG 6/2019 permite restructurarea obligațiilor bugetare prin întocmirea unui plan de restructurare și a unui test ce analizează gradul de recuperare al creditorului bugetar.
Înființat în 1991 la Cluj și cu peste 800 de angajați astăzi, Grupul Oncos este recunoscut ca fiind cel de-al 43-lea angajator din România ca mărime și ca dinamică, al 10-lea în topul producătorilor români de carne de pasare, și prezent în top 100 companii cu capital integral romanesc. Grupul Oncos este format abator, fabrică de pâine, ferme de creștere a puilor, un depozit și rețea proprie de magazine, producând anual peste 7 milioane de pui în fermele proprii din Transilvania, zeci de mii de clienți calcându-le zilnic pragul.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 6080 / 8356 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...