ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Analiză CITR: La ce ne putem aștepta în următoarele 6 luni de pandemie: Companiile (de impact) aflate în dificultate au la îndemână opțiuni pentru a limita efectele crizei asupra afacerilor

13 Octombrie 2020   |   BizLawyer

• În România există 30.000 de companii de impact, dintre care 70% s-ar putea afla în dificultate în următoarele 6 luni; • 57% din companiile de impact aflate în insolvență în portofoliul CITR au amânat, în medie, 3 ani accesarea unor opțiuni de restructurare - acest lucru a generat scăderea CA cu 50% și creșterea datoriilor cu 30%; • Accesarea la timp a mecanismelor de restructurare ar putea salva 400.000 de locuri de muncă din 12.000 de companii de impact aflate în dificultate.

Andra Olar-Caragea, CEO CITR

 
 
După 6 luni de la declanșarea pandemiei, mediul de afaceri a traversat o perioadă de optimism precaut, s-a înregistrat o scădere cu 10% a insolvențelor față de aceeași perioadă din anul trecut, iar nivelul NPL-urilor se află la un minim istoric de 4,3%. În același timp, începând cu luna martie 2020 s-au acumulat 14 mld. lei taxe amânate la plată, ceea ce reprezintă 1,3% din PIB, iar adevăratele efecte ale pandemiei asupra economiei vor fi cel mai probabil vizibile doar în următoarele 6 luni.

România are aproape 30.000 de companii de impact, fiecare cu active imobilizate de peste 1 milion de euro. Un stress test efectuat de CITR, liderul pieței de insolvență, cu 20 de ani de experiență în domeniu, arată că procentul companiilor de impact aflate în dificultate (restructurabile și insolvabile) ar crește de la 51% (cât era la începutul anului 2019) la 70% în situația unei crize financiare. Asta înseamnă 21.000 de companii care s-ar putea afla într-o stare de dificultate în perioada următoare.


Pe de altă parte, cea mai recentă analiză CITR, parte a Impetum Group, realizată pe un eșantion de 150 de companii de impact din portofoliu, arată că 57% dintre afacerile aflate în insolvență au amânat în medie 3 ani luarea unei decizii de a accesa o măsură de restructurare, care le putea salva. Amânarea a dus la scăderea cu 50% a cifrei de afaceri, creșterea datoriilor cu 30% și pierderea a peste 3.000 de locuri de muncă.

„Menținerea acestui comportament de amânare a luării unor decizii în contextul creșterii numărului de companii de impact ce se vor afla în dificultate pe fondul înrăutățirii climatului economic va avea consecințe fără precedent asupra mediului de afaceri românesc. Dacă ar fi să extrapolăm analizele noastre, ar rezulta că din cele 21.000 de companii de impact ce s-ar putea confrunta cu starea de dificultate – dacă 57% dintre ele în loc să amâne luarea unei decizii – ar ieși din acest tipar al amânării și ar accesa una dintre opțiunile existente pe piață, rezultatele ar fi impresionante. Pe o perioadă de trei ani, am putea vorbi de aproape 400.000 de locuri de muncă salvate, de o evitare a creșterii datoriilor cu 20 mld. euro și de 40 mld. euro CA păstrată în economie.
Oricât de optimiști sau pesimiști am fi privind viitorul mediului de afaceri românesc, e înțelept să avem planuri de acțiune adaptate pentru toate scenariile de revenire economică, iar momentul cel mai bun pentru a acționa este acum”, a declarat Andra Olar-Caragea, CEO CITR.

Chiar și în cazul companiilor care au amânat doar 1 an, respectiv 24% din companiile analizate, efectele asupra economiei sunt îngrijorătoare: se înregistrează o scădere cu 5% a cifrei de afaceri, o creștere a datoriilor cu 8-10% și pierderea a 500 de locuri de muncă. În cazul acestora, gradul de lichiditate a scăzut cu 25%, iar pierderile de profit operațional s-au ridicat la 5% din cifra de afaceri. Totuși, companiile care nu amână mai mult de un an luarea unei decizii, au opțiunea de a aplica măsuri de prevenție sau un plan de reorganizare, ceea ce le crește șansele de recuperare a întregului business.

„În 20 de ani de experiență, CITR a dobândit expertiză în toate tipurile de opțiuni pe care companiile aflate în dificultate le au la dispoziție în România. Atât măsurile urgente de protecție, care se adresează companiilor insolvabile, care aveau dificultăți și înainte de declanșarea pandemiei cât și cele preventive de protecție, care se adresează companiilor ce se află într-o dificultate temporară, pot fi soluții salvatoare. Fie că vorbim de salvarea ad literam a companiei sau de salvarea unor valori din companie, e important ca antreprenorii să nu amâne accesarea acestor opțiuni și să beneficieze de acestea cât mai aproape de momentul în care întâmpină dificultăți” a declarat Andra Olar-Caragea, CEO CITR.

CITR este liderul pieței de insolvență din România încă din 2008. Cu o experiență de 20 de ani pe piața insolvenței și aproape 1000 de proiecte gestionate de-al lungul timpului, CITR administrează anual un patrimoniu de 1 miliard de euro și distribuie anual peste 100 de milioane de euro creditorilor, în misiunea sa de a salva valoarea din companiile românești.

Începând cu anul acesta, CITR este o companie Impetum Group, primul grup românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business din oricare etapă din viața unei companii, cu scopul de a contribui la îmbunătățirea calitativă, la consolidarea mediului economic național și la crearea unui viitor prosper pentru România.  

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14827 / 17997
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...