ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Un mai bun management al riscurilor reprezintă prioritatea principală pentru sectorul guvernamental în 2025

27 Ianuarie 2025   |   BizLawyer

• Managementul integrat al riscurilor a devenit prioritatea principală • Perioada optimă pentru a acționa este redusă • 2025 aduce schimbări în acordurile și alianțele globale

Sofia Stoican, Partner, Business Consulting, Government and Public Sector, EY România

 
 
Apariția unor riscuri disruptive și așteptările tot mai mari ale populației duc la provocări majore pentru liderii din sectorul guvernamental și public pentru a gestiona riscurile în continuă evoluție, fără a face compromisuri în privința prestării de servicii publice sau a responsabilității fiscale. Având în vedere incertitudinea economică și presiunile financiare cu care se confruntă atât autoritățile guvernamentale, cât și cetățenii, practicile actuale nu mai reprezintă o opțiune viabilă. Potrivit ultimului raport al EY Principalele zece riscuri pentru sectorul guvernamental și public în 2025, managementul integrat al riscurilor a devenit o nevoie critică pentru a gestiona principalele riscurile din sectorul public în 2025.


Organizațiile guvernamentale și din sectorul public vor trebui să facă o serie de compromisuri dificile și posibil greu de acceptat, care sunt necesare pentru a atenua riscurile și a preîntâmpina crize mai grave în viitor.

Sofia Stoican, Partner, Business Consulting, Government and Public Sector, EY România: „Într-o lume marcată de incertitudine și schimbări rapide, liderii guvernamentali și din sectorul public trebuie să adopte o abordare proactivă în gestionarea riscurilor pentru a recâștiga încrederea publicului. Investind în sisteme integrate de gestionare a riscurilor, organizațiile din sectorul public pot deveni mai agile și mai receptive, demonstrând astfel valoarea unei guvernări proactive și beneficiile tangibile pe care aceasta le poate aduce societății”.

Cele mai importante 10 riscuri pentru sectorul guvernamental și public identificate de Raportul EY: (1) Incapacitatea de a implementa finanțe publice sustenabile, (2) Creștere publică deficitară sau nesustenabilă, (3) Penuria forței de muncă și creșterea muncii informale, (4) Capacitate digitală și securitate cibernetică deficitare, (5) Eșecul de a se adapta la un nou peisaj geopolitic, (6) Vizibilitate și trasabilitate limitate sau chiar lipsă a lanțurilor de aprovizionare, (7) Reziliență scăzută a angajaților care afectează atragerea de talente în sectorul public, (8) Eșecul de a reduce decalajul dintre obiectivele și acțiunile întreprinse în materie de climă, (9) Rezistența redusă la șocurile legate de climă și (10) Lipsa de concordanță între nevoi și așteptări și experiență și capacitate de răspuns.

Pentru a aborda incertitudinile cu optimism, este necesar un management integrat al riscurilor

Nevoia de schimbare nu este un concept nou pentru liderii din sectorul guvernamental și public. Cu toate acestea, perioada optimă pentru a acționa se încheie rapid, iar menținerea situației actuale va exacerba problemele existente. Este probabil ca evoluțiile perturbatoare nu numai să persiste, ci și să devină mai interconectate în viitorul apropiat. Multe dintre principalele zece riscuri din acest an se intersectează și se influențează reciproc, sporind atât complexitatea actului de guvernare, cât și dificultatea implementării unor schimbări durabile.

În 2025, se anticipează o proliferare a deciziilor tranzacționale pe scena globală, având potențialul de a destrăma acordurile, alianțele și normele internaționale și amplificând, astfel, instabilitatea și precaritatea economică. Această schimbare ar putea provoca perturbări neașteptate în domenii, precum lanțurile de aprovizionare, comerț și migrație. Aceste perturbări, dacă nu sunt abordate și/sau atenuate în mod eficace, ar putea submina reziliența populației și ar putea eroda încrederea în guvern.

Mitigarea eficientă a riscurilor poate aduce beneficii semnificative

Raportul a constatat că gestionarea riscurilor nu mai poate rămâne o activitate izolată, limitată la planificările anuale sau la discuțiile între înalții demnitari. Liderii din sectorul public, indiferent de rangul lor, trebuie să evalueze în mod continuu riscurile care se prefigurează și să implice actorii interesați din interiorul și din afara organizației lor astfel încât să se adapteze și să reacționeze în mod eficace.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 302 / 18637
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer celebrează începutul primăverii împreună cu doamnele din departamentele juridice
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...