ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: românii din generațiile Millennials și Z rămân îngrijorați din cauza costului vieții și estimează că utilizarea GenAI va avea efecte benefice

30 Mai 2024   |   BizLawyer

• Aproape 70% dintre tineri se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile

 
 
Costul vieții de zi cu zi rămâne principalul motiv de îngrijorare pentru tinerii români (43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z), însă ponderea este în scădere ușoară față de anul trecut (când 44% dintre Millennials și 33% dintre reprezentanții Generației Z plasau acest factor pe primul loc), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, realizat în 44 de țări, inclusiv România. Pe de altă parte, însă, aproape jumătate (47%) dintre românii din Generația Z și 33% dintre Millennials estimează că vor avea o situație financiară personală mai bună, în ciuda faptului că doar 20% din reprezentanții ambelor generații se așteaptă la o îmbunătățire a situației economice naționale.

Studiul mai arată că tinerii sunt tot mai conștienți de necesitatea de acționa pentru a combate efectele schimbărilor climatice și au așteptări în acest sens de la companii și de la autorități. Aproape 70% din ambele categorii se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, iar aproximativ o treime iau în calcul să evite produsele de tip fast fashion, să călătorească mai puțin cu avionul, precum și să verifice impactul de mediu al companiilor înainte de a le cumpăra produsele, pentru a le determina astfel să ia măsuri de protecție a mediului. De asemenea, 84% dintre românii din generația Millennials și 81% dintre cei din Generația Z consideră că mediul de business poate și trebuie să ofere consumatorilor posibilitatea de a lua decizii de cumpărare mai sustenabile, iar guvernele ar trebui să acționeze mai ferm pentru a determina companiile să ia măsuri împotriva schimbărilor climatice (82% dintre Millennials și 80% dintre reprezentanții Generației Z). În același timp, peste trei sferturi din reprezentanții ambelor categorii se implică activ în reducerea impactului lor personal asupra mediului.

În ceea ce privește evoluțiile din tehnologie, aceștia sunt tot mai interesați – peste 40% cred că utilizarea soluțiilor bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) va duce la îmbunătățirea condițiilor de muncă în perioada următoare.

„Rezultatele studiului din acest an indică faptul că atitudinea tinerilor români față de tehnologiile de ultimă generație, de tipul GenAI, este similară cu cea pe care o regăsim în interacțiunile cu mediul de business, caracterizată printr-o combinație de entuziasm și precauție, însă dominată de deschidere și de convingerea că acestea vor avea efecte benefice asupra activității profesionale. Pe de altă parte, conștienți de necesitatea de a dobândi noi competențe pentru a putea utiliza în mod optim soluțiile bazate pe GenAI, tinerii din țara noastră sunt dispuși să investească timp și efort în educație; cu siguranță, vor găsi în angajatorii lor aliați și facilitatori în acest sens”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.

Studiul arată că 17% dintre românii Millennials și 13% dintre reprezentanții Generației Z utilizează frecvent soluții de GenAI la lucru. Deschiderea se manifestă mai intens în rândul Millennials, ei declarându-se mai degrabă fascinați (31%) decât nesiguri (19%) de potențialul acestor soluții. În consecință, tinerii sunt în mare măsură convinși că utilizarea tehnologiilor de acest gen la locul de muncă îi va ajuta să își elibereze timp și, implicit, să își echilibreze raportul dintre viața personală și activitatea profesională și să se concentreze mai mult pe activități creative, pentru că cele repetitive vor fi preluate de roboți. De asemenea, conform studiului, aproape jumătate dintre românii Millennials și 43% dintre cei din Generația Z spun că sunt implicați sau urmează să se implice, în anul care urmează, în acțiuni de pregătire sau perfecționare pentru utilizarea GenAI, ca parte a procesului de dezvoltare profesională.

Legat de starea psihică, cei mai mulți dintre românii participanți la studiu indică o îmbunătățire față de anul trecut. Astfel, 64% dintre Millennials și 55% dintre reprezentanții Generației Z spun că, în prezent, au o stare psihică bună sau extrem de bună, iar proporția românilor din Generația Z care sunt stresați în cea mai mare parte a timpului s-a redus de la 52% la 38%. În schimb, aceasta a rămas constantă în cazul Millennials (35%). Principalii factori de stres sunt situația financiară pe termen lung (50% dintre Millennials și 52% din reprezentanții Generației Z) și bunăstarea familiei (47% dintre Millennials și 53% din reprezentanții Generației Z).

Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, ajuns la ediția a 13-a, a fost efectuat în rândul a circa 8.400 de exponenți ai Generației Millennials (născuți între ianuarie 1983 și decembrie 1994) și a aproximativ 14.500 de exponenți ai Generației Z (născuți între ianuarie 1995 și decembrie 2003) din 44 de țări din întreaga lume.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1738 / 18710
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Invocarea excepției de necompetență a instanței în contextul existenței unei clauze compromisorii (Powered by ZRVP)
Cum lucrează echipa NNDKP, descrisă de ghidurile juridice internaționale drept ”prima opțiune pentru aspecte de concurență și ajutor de stat cu un grad ridicat de complexitate”, în astfel de proiecte și care sunt dificultățile cu care se confruntă clienții | Anca Diaconu, Partener NNDKP: ”Deși există multiple programe destinate susținerii investițiilor, criteriile de eligibilitate și condițiile specifice sunt, adesea, ambigue, iar interpretarea acestora nu este întotdeauna unitară”
Bulboacă & Asociații asistă Eazy Asigurări în tranzacția strategică cu Autonom Group
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Interviurile primăverii | Ioana Gelepu, fondatoarea și coordonatoarea ‘Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement’: ”Știința de carte, pasiunea și dedicarea sunt unisex”
Lady Lawyer | De vorbă cu Anda Călin - Managing Associate, Bohâlțeanu & Asociații: ”Prezența feminină este din ce în ce mai proeminentă în domeniul avocaturii de business, inclusiv în poziții de management. Atenția unei femei este cu precădere orientată spre detalii și o mai bună organizare”
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...