Schimbările climatice, competitivitatea, acţiunea externă şi finanţele publice vor fi priorităţile ECA în următorii ani
13 Decembrie 2023
AgerpresUE şi statele membre şi-au demonstrat capacitatea remarcabilă de a răspunde în mod prompt şi cu măsuri fără precedent la crizele recente. Răspunsul lor cuprinde o gamă de politici sprijinite cu o finanţare importantă din bugetul tradiţional al UE şi din iniţiativa NextGenerationEU (NGEU) în valoare de 800 de miliarde de euro.
Curtea de Conturi Europeană (ECA) intenţionează să efectueze 73 de audituri şi de analize în următorii doi ani şi are în vedere patru priorităţi: schimbările climatice, competitivitatea, acţiunea externă şi finanţele publice, potrivit programului de activitate publicat marţi de auditorii europeni.
Curtea s-a angajat să continue activităţile sale de audit independente şi obiective privind teme şi provocări de importanţă crucială la care Europa trebuie să răspundă, cu scopul de a proteja interesele financiare ale UE şi de a se asigura că banii contribuabililor sunt utilizaţi în mod optim.
UE şi statele membre şi-au demonstrat capacitatea remarcabilă de a răspunde în mod prompt şi cu măsuri fără precedent la crizele recente. Răspunsul lor cuprinde o gamă de politici sprijinite cu o finanţare importantă din bugetul tradiţional al UE şi din iniţiativa NextGenerationEU (NGEU) în valoare de 800 de miliarde de euro.
"Pe măsură ce sfera de cuprindere şi complexitatea bugetului UE continuă să crească, Curtea de Conturi Europeană depune toate eforturile pentru a-şi îndeplini rolul în conturarea peisajului financiar al UE. Programul de activitate pentru 2024 şi pentru anii următori reflectă angajamentul nostru de a ne concentra activitatea pe chestiunile care au un impact direct asupra bunăstării cetăţenilor UE", a declarat preşedintele ECA, Tony Murphy.
Programul de activitate al Curţii pentru următorii doi ani conţine o listă de 73 de sarcini de audit şi de analize, care vor evalua acţiunile UE din domenii de prioritate strategică. De exemplu, 12 subiecte de audit au legătură directă cu pachetul de redresare în urma pandemiei (NGEU), în principal cu sprijinul din Mecanismul de redresare şi rezilienţă (MRR) pentru pieţele muncii, administraţiile publice, IMM-uri şi tranziţia verde. La rubrica "Schimbările climatice, mediul şi resursele naturale", programul de activitate enumeră 12 audituri pe diverse teme, precum securitatea aprovizionării cu gaze, combaterea foametei, agricultura ecologică, calitatea apei de mare şi incendiile forestiere. Auditorii vor examina, de asemenea, chestiuni esenţiale pentru competitivitatea economiei UE, cum ar fi industria microcipurilor, investiţiile în inteligenţa artificială, recunoaşterea calificărilor profesionale în UE şi transportul pentru navetişti.
Curtea se va apleca şi asupra acţiunii externe a UE, de exemplu în ceea ce priveşte sprijinul Uniunii pentru refugiaţii din Turcia, integrarea migranţilor în ţările din UE, finanţarea ONG-urilor şi mobilitatea militară. În ceea ce priveşte politicile fiscal-bugetare şi finanţele publice ale UE, auditorii vor examina în special aplicarea sancţiunilor impuse Rusiei în urma invadării Ucrainei, flexibilitatea bugetară în vremuri de criză şi lupta împotriva fraudei fiscale.
Vor mai fi acoperite multe alte subiecte relevante legate de UE, printre care etichetarea produselor alimentare, măsurile privind siguranţa rutieră, eficacitatea statului de drept şi aprovizionarea cu produse farmaceutice.
Prin intermediul unor activităţi de audit independente, profesionale şi cu impact ridicat, Curtea evaluează economia, eficacitatea, eficienţa, legalitatea şi regularitatea acţiunilor UE. Rapoartele de audit, documentele de analiză şi avizele Curţii reprezintă o verigă esenţială a lanţului de asigurare a răspunderii în UE, fiind utilizate pentru a garanta faptul că cei responsabili de implementarea politicilor şi a programelor UE - Comisia Europeană, alte organisme ale UE şi autorităţile naţionale - dau seamă pentru actul de gestiune. De asemenea, aceste publicaţii ale Curţii îi ajută pe cetăţenii UE să înţeleagă mai bine modul în care Uniunea şi statele sale membre răspund atât provocărilor actuale, cât şi celor viitoare.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2605 / 18325 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...