ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Financial Times: Renault iese câştigător din haosul provocat de tarifele lui Trump

11 Aprilie 2025   |   Agerpres

Şeful de la Renault urmează să prezinte în acest an o nouă strategie de creştere, în car cel mai probabil se va concentra pe investiţiile în tehnologie şi inovare, extinderea afacerilor Renault în domeniile conexe cu autoturismele, precum software şi finanţare.

 
 
Turbulenţele provocate de politicile comerciale ale preşedintelui SUA, Donald Trump, au dat peste cap întreaga industrie auto, cu excepţia unui mic jucător, grupul francez Renault, relatează Financial Times.

După un proces de restructurare care a durat cinci ani, şi cu vânzări reduse pe piaţa din SUA, Renault este izolat, cel puţin pentru moment, de tarifele de 25% impuse de Trump la toate vehiculele importate în Statele Unite.

"Am avut parte de multe provocări ca director general al Renault în ultimii patru ani, dar măcar, în acest caz, nu sunt primul care trebuie să se îngrijoreze", a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo, într-un interviu acordat Financial Times.


Cu toate acestea, analiştii şi surse din interiorul companiei avertizează că o încetinire generală a pieţei auto, provocată de instabilitatea tarifară, ar putea afecta planurile lui Luca de Meo de a extinde cota de piaţă a Renault pe segmentul vehiculelor electrice şi hibride.

"În mijlocul furtunii, ne descurcăm destul de bine, dar vom vedea cum va arăta nava după ce turbulenţele se vor sfârşi. Furtuna este severă", a declarat o sursă din cadrul companiei.

Tarifele drastice impuse de Trump asupra automobilelor şi componentelor auto au perturbat lanţurile globale de aprovizionare, afectând grav marii producători precum Toyota, Volkswagen, General Motors şi Hyundai.

Stephen Reitman, analist la Bernstein, apreciază că Renault se numără printre producători cei mai protejaţi la incertitudinea generată de noile tarife. Totuşi, acest lucru nu ar mai fi valabil în contextul unei crize care ar cuprinde întreaga piaţă.

Sub conducerea lui Luca de Meo, Renault şi-a redus costurile şi a modernizat gama de modele, beneficiind de expertiza lui Gilles Le Borgne, fost director de inginerie la PSA. De asemenea, Renault şi-a păstrat capacitatea globală de producţie şi prezenţa geografică la o scară mai mică decât alţi rivali, preferând să producă un volum mai mic de maşini, dar cu marje de profit mai mari. Această strategie s-a dovedit eficientă, mai ales într-un moment în care competitori majori precum Stellantis şi Volkswagen se confruntă cu presiuni economice din partea pieţelor din China şi SUA.

Cu toate acestea, chiar dacă vânzările Renault în SUA sunt nesemnificative, compania nu este complet imună la efectele încetinirii economice globale. Preţul acţiunilor Renault a scăzut cu 9% în ultimele zile, pe fondul temerilor legate de cererea tot mai slabă pentru automobile.

Odată finalizată restructurarea companiei, Luca de Meo intenţionează să crească ponderea vehiculelor electrice în totalul vânzărilor Renault de la 12%, până la 20% şi să reducă decalajul faţă de Toyota pe piaţa automobilelor hibride din Europa. În prezent, Toyota deţine o cotă de 48% pe acest segment, comparativ cu 20% pentru Renault.

"Ambiţia mea este să mă asigur că Renault poate juca în finala Cupei Campionilor Europeni, pentru eu cred că avem capacitatea şi resursele", a spus Luca de Meo.

Şeful de la Renault urmează să prezinte în acest an o nouă strategie de creştere, în car cel mai probabil se va concentra pe investiţiile în tehnologie şi inovare, extinderea afacerilor Renault în domeniile conexe cu autoturismele, precum software şi finanţare. De asemenea, grupul francez mizează pe parteneriate pentru a compensare pentru mărimea sa redusă.

Însă o componentă cheie pentru creşterea Renault în viitor va fi îmbunătăţirea vânzărilor de automobile electrice. Rezultatele bune ale Renault au fost impulsionate de vânzările solide şi marjele oferite de marca low-cost Dacia, vânzările de modele hibride au crescut cu 45%, însă vânzările sale de vehicule electrice au scăzut cu aproape 20%, fiind responsabile pentru doar 9% din vânzările totale.

Cu prilejul unei vizite recente la uzina de la Douai, nordul Franţei, care se va concentra în întregime pe modele electice, Luca de Meo a spus că această uzină va fi "în centrul bătăliei" pentru viitorul grupului. De pe porţile uzinei vor ieşi exemplare din noul R5 E-Tech, pe măsură ce acest model va fi lansat pe pieţele din Europa.

De asemenea, Renault are de gând să lanseze un nou automobil electric marca Dacia şi o versiune mai accesibilă a modelului R5.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4 / 18891
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Sebastian Guţiu, Schoenherr şi Asociaţii: Dezvoltatorii și investitorii imobiliari sunt tot mai interesați de diversificarea portofoliilor
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea unui contract EPC și O&M pentru un parc fotovoltaic de 265 MW din Dâmbovița
LegiTeam: Lawyer in Real Estate | Reff & Associates
Women Lawyers | De vorbă cu Ioana Cazacu, Managing Associate la Popovici Nițu Stoica & Asociații despre avocatură la genul feminin și alegerile făcute în carieră: ”PNSA este un loc excelent pentru a te dezvolta ca avocat. Varietatea și anvergura proiectelor asistate juridic, interacțiunea directă, permanentă cu clienții și soliditatea echipei sunt doar câteva dintre argumentele în sprijinul acestei concluzii”
Women Lawyers | Doamnele au roluri principale și instrumentează proiecte majore la Mușat & Asociații, firmă care a format generații de avocați de excepție. Monia Dobrescu, Partener: ”Perseverente și cu o inteligență emoțională crescută, femeile au un impact semnificativ și contribuie la îmbunătățirea sistemului juridic. Tot mai multe doamne au ajuns în poziții de management și există deja demonstrația abilităților lor de conducere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Schoenherr a asistat IGT Services and Technologies SRL în achiziția diviziei de Service Delivery a Connections Consult. Mădălina Neagu (Partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
The Legal 500 EMEA, ediția 2025 | Cele mai bune firme de avocatură din România, în 15 arii de practică. ȚZA se menține în fruntea ierarhiei, NNDKP și Filip & Company sunt pe podium, iar PNSA, Schoenherr, RTPR, CMS și ZRVP sunt în prima bandă în mai multe arii de practică. Foarte multe nume noi și anul acesta printre avocații considerați ‘Leading individuals’, ‘Next Generation Partners’ și ‘Rising Stars’
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...