Bestjobs: Doar 40% dintre angajați mai merg zilnic la birou. 3 din 5 români au luat în calcul să-și schimbe jobul pentru a beneficia de flexibilitate în modul de lucru
29 Iunie 2023
BizLawyerCompaniile au fost nevoite să se adapteze, introducând noi facilități pentru a atrage oamenii înapoi la birou sau opțiuni flexibile de lucru.
Piața de birouri a avut mult de suferit în ultimii ani, întrucât tot mai mulți angajați au preferat biroul de acasă în locul sediului companiei. Ca urmare, unii dintre proprietarii clădirilor de birouri din România deja se orientează către soluții alternative de utilizare a spațiilor goale, în timp ce companiile redistribuie bugetele pe care le-ar fi alocat chiriei și utilităților.
Cu toate acestea, modul de lucru hibrid este una dintre soluțiile care contribuie la menținerea ratei de ocupare a spațiilor de birouri, în timp ce răspunde nevoii angajaților de a reduce timpul dedicat navetei, dar și aceleia de a se întâlni cu colegii. În prezent, dintre angajații white-collar, 28% lucrează în sistem hibrid, în timp ce alți 40% se duc zilnic la birou, după cum arată cel mai recent sondaj realizat de platforma de recrutare online bestjobs. Totodată, circa o treime dintre angajați lucrează exclusiv remote.
Cu toate acestea, modul de lucru hibrid este una dintre soluțiile care contribuie la menținerea ratei de ocupare a spațiilor de birouri, în timp ce răspunde nevoii angajaților de a reduce timpul dedicat navetei, dar și aceleia de a se întâlni cu colegii. În prezent, dintre angajații white-collar, 28% lucrează în sistem hibrid, în timp ce alți 40% se duc zilnic la birou, după cum arată cel mai recent sondaj realizat de platforma de recrutare online bestjobs. Totodată, circa o treime dintre angajați lucrează exclusiv remote.
În perioada pandemiei, 7 din 10 respondenți ai sondajului bestjobs au lucrat de acasă sau într-o formulă hibridă. Astfel, datele indică faptul că foarte puțini angajați s-au mai întors la stilul clasic de lucru, ce presupune mersul zilnic la birou.
Mai mult, companiile au fost nevoite să se adapteze, introducând noi facilități pentru a atrage oamenii înapoi la birou sau opțiuni flexibile de lucru. În acest sens, 14% dintre respondenți spun că angajatorul le permite lucrul de acasă pentru perioade limitate, 26% în regim hibrid, iar 21%, pe termen nelimitat. Flexibilitatea modului de lucru a devenit atât de importantă încât 60% dintre respondenți au declarat că ei înșiși (27%) sau colegi de-ai lor au luat în calcul să-și schimbe jobul din acest motiv, optând pentru unul care să le permită să lucreze cum își doresc.
„Raportul de forțe dintre companii și angajați s-a schimbat după pandemie, iar acest lucru se vede în puterea angajaților de a schimba un job care nu le oferă flexibilitatea de care au nevoie acum. Modul de lucru remote a schimbat abordarea oamenilor, care au ajuns să aprecieze acum drept un avantaj standard ceea ce altădată era perceput ca fiind un beneficiu extra”, spune Ana Vișian, Marketing Manager Bestjobs.
O treime dintre angajați s-au întors la birou fără a avea o justificare clară din partea angajatorului
Revenirea la birou, în cazul celor care s-au întors în formulă completă sau hibridă, a avut loc treptat. Jumătate dintre angajatori au decis în cursul anului 2022 să-și aducă echipele la sediu, 12% s-au hotărât în acest an, iar pentru alți 4% urmează. Printre motivele pe care angajatorii le-au oferit angajaților pentru a justifica nevoia întoarcerii la birou se numără nevoia de reconectare a echipelor și de socializare între colegi și departamente (36%), faptul că munca remote a fost necesară doar în timpul restricțiilor (19%), scăderea performanței echipelor (12%) și afectarea culturii organizaționale (5%). 28% însă nu au oferit angajaților nicio justificare.
În noul context de lucru, ședințele cu echipa s-au mutat și ele preponderent online (70%), întrucât reunirea echipelor în același loc fizic a devenit tot mai dificilă.
Sondajul a fost efectuat în luna iunie, pe un eșantion de 1.382 de utilizatori de internet din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3895 / 17997 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...