În 2021, Grupul GRAMPET și-a consolidat prezența la nivel internațional. Anul viitor, operatorul va intra pe piața din Polonia și va continua investițiile în proiecte verzi
16 Decembrie 2021
BizLawyerGrupul GRAMPET este prima multinațională cu capital 100% românesc, care s-a extins pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018), Grecia (2019) și Slovenia (2021).
Gruia Stoica, Presedintele si fondatorul Grupului GRAMPET |
Grupul GRAMPET, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa de Sud-Est, încheie un an de consolidare la nivel regional, în care accentul a căzut pe investiții în proiecte de eficientizare energetică, inovație și sustenabilitate.
„2021 a fost un an important, de revenire la normalitate, care ne-a confirmat direcția de creștere pentru anii care vor urma. Desemnat Anul Feroviar European, 2021 a coincis cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea Grup Feroviar Român. Totodată, este anul în care am devenit în premieră primul operator de transport feroviar de marfă din România, cu cea mai mare cotă de piață la nivel local”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET.
„2021 a fost un an important, de revenire la normalitate, care ne-a confirmat direcția de creștere pentru anii care vor urma. Desemnat Anul Feroviar European, 2021 a coincis cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea Grup Feroviar Român. Totodată, este anul în care am devenit în premieră primul operator de transport feroviar de marfă din România, cu cea mai mare cotă de piață la nivel local”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET.
În pofida provocărilor structurale din industrie și a crizei sanitare care se prelungește, Grupul a finalizat investițiile asumate la începutul anului (peste RON 78 milioane, echivalentul a aproximativ EUR 16 milioane). Programele de investiții vor continua și anul viitor, buget total alocat fiind în ușoară creștere (RON 80 milioane).
Cel mai important proiect la nivel local din 2021 a fost finalizarea primului automotor construit integral de Electroputere VFU Pașcani, care își extinde astfel activitatea pe segmentul construcțiilor de vehicule feroviare noi. Automotorul a intrat deja în circuitul de certificare CE. În cifre, proiectul înseamnă 7 ani de muncă, o echipă de peste 180 de specialiști români, 60% din echipamente furnizate de producători români și peste 95.000 de parametri testați cu succes în România. Odată certificat, trenul ar putea intra în circuitul de transport călători în țară și străinătate în prima parte a anului viitor.
„2021 a fost totodată și un an de consolidare la nivel regional”, continuă Gruia Stoica. „În luna februarie am intrat pe piața din Slovenia prin lansarea operațiunilor Train Hungary – Sucursala Ljublijana. Totodată, am demarat un program de investiții de EUR 14 milioane pentru modernizarea și retehnologizarea uzinei Debrecen Vagongyár din Ungaria. În urmă cu câteva zile, am semnat un precontract pentru achiziția unei companii din Ganz, Austria, unde suntem deja prezenți pe segmentul de logistică, prin Grampetcargo Austria. În plus, sperăm ca de anul viitor să operăm și pe piața din Polonia, una dintre cele mai mari și mai competitive din Europa Centrală și de Est. Și aici am ajuns deja la un acord pentru preluarea unei companii de profil”.
Cu prezență în zece țări europene, divizia internațională a Grupului GRAMPET generează aproximativ 30% din cifra de afaceri anuală, iar perspectivele de creștere sunt foarte bune pe termen lung.
Grupul GRAMPET este prima multinațională cu capital 100% românesc, care s-a extins pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018), Grecia (2019) și Slovenia (2021). În contextul reconfigurării lanțurilor de aprovizionare la nivel global și al planurilor de infrastructură uriașe anunțate în Europa, Grupul își menține planurile de extindere în alte țări regiune, respectiv Macedonia, Muntenegru, Cehia, Belgia și Țările de Jos.
În paralel, Grupul GRAMPET a accelerat proiectele menite să îmbunătățească eficiența energetică a companiilor sale și să reducă, per ansamblu, amprenta de mediu.
„Transportul feroviar are cel mai mic procent de emisii de gaze cu efect de seră datorită gradului ridicat de electrificare (1,6% vs 73% în cazul transportului rutier). Este, deci, cel mai sustenabil mijloc de transport și, nu întâmplător, pilonul central din viziunea Uniunii Europene pentru un viitor verde”, subliniază Gruia Stoica. „Putem reduce însă și mai mult impactul transportului feroviar asupra mediului. Ne preocupă acest lucru și dedicăm resurse importante pentru a identifica soluții eficiente și sustenabile”.
Printre cele mai recente investiții în acest sens se numără:
• Un amplu proiect verde derulat pe platforma RAFO Onești, unde compania-membră Roserv Green Energy va dezvolta un parc fotovoltaic întins pe o suprafață de 200 hectare, o fabrică de bioetanol (o sursă de energie 100% bio și regenerabilă), o fabrică de baterii litiu-ion și o instalație pentru producerea de hidrogen verde.
• Testarea unei locomotive sută la sută nepoluantă cu baterii produsă de Reloc Craiova. În funcţie de comportamentul acesteia în exploatare, GFR va decide utilizarea acestui tip de locomotivă pe scară largă pentru activităţi de manevră.
• Continuarea programului de investiții în remotorizarea locomotivelor de manevră diesel-hidraulice de 1.250 CP, atât după un concept integral al GFR, cât și după unul realizat de Reloc Craiova.
• Reînnoirea parcului GFR cu 1.200 de vagoane-cisternă tip Zacs de capacitate mare (85 mc), ce respectă Regulamentul Tehnic de Interoperabilitate. Aceste vagoane, a căror valoare depăşește suma de 100 de milioane de euro, sunt construite de fabrica Reva Simeria, parte din Grupul GRAMPET.
• Continuarea procesului de digitalizare, prin dezvoltarea și implementarea de soluții revoluționare pentru industria de transport feroviar din România și din Sud-Estul Europei. Astfel, divizia digitală din Grup a lansat în acest an aplicațiile ETA Expert (primul serviciu digital ce realizează estimări în timp real despre sosirea trenurilor sau vagoanelor la destinație) și TRASA Expert (un sistem informatic menit să îmbunătățească proiectarea traselor ideale și capacitatea alocată trenurilor de marfă).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3120 / 8494 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...