Veniturile totale din servicii poştale au depăşit anul trecut 4,6 miliarde lei (raport)
19 Octombrie 2023
AgerpresActorii din piaţa serviciilor poştale au investit 360 milioane de lei în 2022, respectiv 8% din veniturile anuale, în creştere cu aproape 30% faţă de anul precedent.
Veniturile totale din servicii poştale au depăşit anul trecut 4,6 miliarde lei, cu 11% mai mult faţă de 2021, circa 81% provenind din traficul de colete, informează un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
În funcţie de veniturile din servicii poştale obţinute în anul 2022, principalii competitori de pe piaţa serviciilor poştale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piaţă de 23,8%, Compania Naţională Poşta Română (14,7%), Sameday (13,8%) şi Cargus cu 9%, se arată în Raportul privind piaţa serviciilor poştale din România în anul 2022.
Actorii din piaţa serviciilor poştale au investit 360 milioane de lei în 2022, respectiv 8% din veniturile anuale, în creştere cu aproape 30% faţă de anul precedent.
"Susţinerea traficului de colete a fost principalul determinant al investiţiilor, materializate de altfel prin creşterea cu aproape 80% a numărului de sisteme automate, până la aproape 4.500", se arată în comunicatul ANCOM.
Traficul de colete şi pachete mici a crescut în 2022 cu 6%, până la 232 milioane trimiteri, adică 12 colete/locuitor. Creşterea mai mică a traficului comparativ cu anii precedenţi a fost compensată de accelerarea creşterii veniturilor din colete (+13%), până la 3,8 miliarde lei. Venitul mediu per colet a fost de peste 16 lei (13 lei în cazul coletelor interne).
De asemenea, numărul de furnizori care fac livrări prin sisteme automate (easybox, pachetomat etc.) a ajuns la 10, astfel că 1 din 7 colete interne a fost livrat prin intermediul acestora. Aproape 9 din 10 colete interne au fost livrate în 1 zi de la intrarea în reţeaua poştală, media fiind de 1,2 zile.
În ceea ce priveşte coletele internaţionale, acestea au generat venituri de 1 miliard de lei în 2022, iar în funcţie de numărul de colete, primii 3 furnizori sunt Delivery Solutions - Sameday (28%), Fan Courier (26%) şi Cargus (13%).
Pe zona de corespondenţă şi imprimate, veniturile au crescut anul trecut cu 7%, ajungând la aproape 0,8 miliarde lei, deşi traficul a scăzut cu 9%, până la 303 milioane trimiteri. Venitul mediu per trimitere a crescut la 2,6 lei (+17%). În medie, trimiterile interne de corespondenţă şi imprimate au fost livrate în 2,7 zile.
În funcţie de numărul de trimiteri, cei mai importanţi furnizori sunt CN Poşta Română (52%) şi Pink Post (41%).
Conform datelor ANCOM, în anul 2022 au fost primite 15 reclamaţii la fiecare 10.000 de trimiteri, iar numărul reclamaţiilor întemeiate a crescut cu 12%, la aproape 130.000, pentru două treimi din acestea fiind acordate despăgubiri. Valoarea medie a unei despăgubiri a scăzut cu 8%, până la 202 lei.
Numărul de angajaţi pe piaţa serviciilor poştale a fost în scădere anul trecut cu 4% în ansamblul sectorului, în condiţiile reducerii cu peste 1.000 de angajaţi a personalului CN Poşta Română. În medie, un angajat din domeniul poştal a generat venituri poştale anuale de 127.000 lei, în creştere cu 12% faţă de 2021.
Raportul mai arată că principalele criterii pentru alegerea furnizorului de către persoanele fizice care au expediat colete au fost legate de calitatea serviciilor, tarifele practicate şi siguranţa trimiterii. Peste jumătate dintre respondenţi au realizat de mai multe ori pe lună achiziţii online: 12% o dată pe săptămână sau chiar mai des, iar 43% de câteva ori pe lună.
De asemenea, peste jumătate dintre respondenţi (56%) au utilizat sistemele automate în ultimele 12 luni: 1 din 5 respondenţi le-ar utiliza, însă acestea nu există în zona în care locuiesc, iar trei sferturi dintre respondenţi ar fi de acord ca livrarea să se efectueze mai lent (cu 1-3 zile), dar să plătească mai puţin pentru livrare.
ANCOM a publicat joi pe site-ul instituţiei Raportul integral privind piaţa serviciilor poştale din România în anul 2022.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2949 / 17997 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...