Sondaj: Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile
30 Iunie 2022
Agerpres"78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile. 3,6% nu ştiu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepţie încurajatoare care arată că marea majoritate a populaţiei conştientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate", se arată în comunicatul INSCOP.
Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, motiv pentru care majoritatea românilor este dispusă să facă eforturi personale pentru protejarea mediului şi susţinerea economiei circulare, potrivit sondajului de opinie intitulat "Agenda România 2050. O conversaţie despre viitorul României - Ediţia I", realizat de INSCOP Research la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group.
"78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile. 3,6% nu ştiu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepţie încurajatoare care arată că marea majoritate a populaţiei conştientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate", se arată în comunicatul INSCOP.
Persoanele cu studii superioare şi cei care declară că veniturile lunare le ajung să îşi cumpere şi unele lucruri mai scumpe consideră într-un procent mai ridicat decât restul populaţiei că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile.
Persoanele cu studii primare cred semnificativ mai mult decât restul populaţiei că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile.
"43,2% dintre respondenţi spun că atunci când cumpără un produs sau un serviciu iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului. 41,8% declară că fac acest lucru doar uneori, iar 14,5% niciodată. 0,5% nu ştiu sau nu răspund. Chiar şi în ipoteza în care aceste răspunsuri reflectă comportamente dezirabile sau o tendinţă de conformism social, ele arată o conştientizare puternică, de bun augur a faptului că prin comportamentul personal de consum, oamenii pot contribui la protejarea mediului înconjurător", precizează INSCOP.
Persoanele peste 60 de ani declară într-un procent mult mai ridicat decât media că iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului atunci când cumpără un bun sau un serviciu.
Peste 92% dintre participanţii la sondaj declară că ar fi dispuşi să se întoarcă cu ambalajele sau alte deşeuri la magazin sau într-un centru de colectare separată modern, în timp ce 7,6% declară contrariul, iar 0,2% nu ştiu sau nu răspund.
"Este un procent covârşitor care vine în sprijinul unor politici specifice de încurajare a economiei circulare în România, cu impact puternic asupra protejării mediului în viitor", se concluzionează în documentul citat.
Dacă ar cunoaşte traseul deşeurilor/gunoiului de la colectare şi până la reciclare şi ar fi siguri că deşeurile sunt reciclate, 75,6% dintre respondenţi ar fi de acord să plătească mai mult pentru a cumpăra produse reciclabile, 23,6% nu ar fi de acord.
"Răspunsurile la această întrebare arată că populaţia este dispusă să facă eforturi personale pentru a susţine reciclarea şi protejarea mediului. În acelaşi timp, este evident că o economie circulară solidă se poate dezvolta în România doar prin eforuri susţine de construire a încrederii în întregul mecanism", arată studiul INSCOP.
Asociaţia Grupul de Gândire Strategică (www.strategicthinking.ro) este un think tank care îşi propune să furnizeze o platformă civică activă dedicată încurajării reflecţiei şi gândirii strategice prin analize, studii şi cercetări de profunzime. STRATEGIC THINKING GROUP sprijină dezbaterile publice bazate pe utilizarea riguroasă de date ştiinţifice şi evaluări structurate în vederea elaborării de contribuţii de substanţă pentru dezvoltare şi progres în domenii relevante din sectorul public şi privat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8383 / 18404 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...