
Scădere de 10,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi în România, în ianuarie; diminuare de 28,4% la autoturismele electrice (asociaţie)
11 Februarie 2025
AgerpresAutoturismele full electrice deţin o cotă de 9,8% din piaţă, în scădere de la 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 5%, faţă de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.
Înmatriculările de autovehicule noi, în România, au înregistrat o scădere de 10,4%, în prima lună a acestui an, faţă de ianuarie 2024, în timp ce pe segmentul autoturismelor full electrice s-a raportat o diminuare de 28,4%, respectiv o cotă de piaţă de 9,8%, reiese din datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES, în privinţa înmatriculărilor de autoturisme noi (ce reprezintă aproximativ 88% din total piaţă) s-a consemnat o scădere de 5,9%, de la un an la altul.
Potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei de profil, transmis marţi AGERPRES, în privinţa înmatriculărilor de autoturisme noi (ce reprezintă aproximativ 88% din total piaţă) s-a consemnat o scădere de 5,9%, de la un an la altul.
În funcţie de segmentarea pe clase, există o evoluţie mixtă, după cum urmează: Clasa A (+3,1%), Clasa B (+8,2%), Clasa C (-2,2%), Clasa D (53,5%), Clasa E (+27,1%), Clasa F (+16,3%) şi SUV (-7,2%).
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 46,6%, în scădere cu 7,2% faţă de ianuarie 2025, urmat de Clasa C - cu o cotă de 27,3% (-2,2%) şi Clasa B - cu o cotă de 15% (+8,2%).
Totodată, în funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creştere timidă, de 0,1%, până la o pondere de 59,5% în total. În acelaşi timp, autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel au înregistrat o scădere de 39% şi deţin o cotă de 9,8%.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţineau, în prima lună a anului 2025, o cotă de piaţă de 30,5%, care depăşeşte cu 20,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel, aceasta din urmă categorie incluzând şi motorizările mild hybrid diesel.
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,8% din piaţă, în scădere de la 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 5%, faţă de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.
În topul primelor trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 625 de unităţi şi o creştere de 11,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Renault Megane (105 unităţi, +114,3%) şi Tesla Model 3 (cu 90 de unităţi).
De asemenea, în cazul autoturismelor Plug-in, clasamentul este condus de Volkswagen Golf - cu 51 de unităţi şi o creştere de 1.175%, urmat de Ford Kuga - cu 43 de unităţi (-37,7%) şi Mercedes Benz GLC (42 de unităţi).
Categoria autoturismelor hibride, fără reîncărcare din surse externe, are pe primul loc Dacia Duster, cu 394 de unităţi, apoi Toyota Yaris Cross (204 unităţi, +78,9%) şi Toyota Corolla (204 unităţi).
Conform datelor oficiale, în ianuarie 2025, vehiculele comerciale uşoare şi minibus au înregistrat o scădere de 33,6% a înmatriculărilor, raportat la ianuarie 2024, dintre care vehiculele comerciale uşoare fără minibus o scădere de 33,8%.
În această marjă, vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în prima lună a anului în curs, un volum de 231 de unităţi, comparativ cu 73 de unităţi, în ianuarie 2024.
Nu în ultimul rând, înmatriculările de vehicule comerciale grele şi bus s-au diminuat cu 32,7%, din care vehiculele comerciale grele, de peste 16 tone, plus autotractoarele, au înregistrat un recul 26,7%.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 289 / 18735 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LadyLawyer | La Popescu și Asociații, femeile avocat sunt apreciate și evaluate în raport de criterii reale de succes, meritul și performanța fiind singurele repere pentru avansarea în carieră. Adina Vlaicu, Partener: ”Nu m-am confruntat cu stereotipuri, întrucât în firma noastră nu găsești un avocat, ci o echipă înzestrată cu abilități profesionale remarcabile și concentrată pe rezultate, care valorizează relațiile de încredere și respect reciproc”
LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Mitel & Asociații, firmă în care competența, capacitatea de gândire creativă, abilitățile analitice și atenția la detalii clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre avocatura de business devenită un mediu accesibil avocaților care vor să facă performanță, indiferent de gen
Gruia Dufaut & Asociații obține în apel anularea deciziei de dizolvare pentru Asociația Salvați Bucureștiul, cerută de dezvoltatorul One Properties
LadyLawyer | Profesia de avocat ar avea mult de suferit fără empatia și emoția tipic feminine. Ana Popa, Managing Associate al Țucă Zbârcea & Asociații: ”Sfătuiesc pe oricine, care nu a lucrat cu o femeie avocat până acum, să o facă și va observa că avem abordări inovatoare, suntem foarte flexibile, avem o capacitate unică de multitasking și adaptabilitate. În plus, venim întotdeauna cu o perspectivă diferită asupra lucrurilor și aducem un plus de creativitate”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații. Noi Avocați Colaboratori Coordonatori și Seniori în cadrul echipei
LadyLawyer | De vorbă cu Anca Buta Mușat (Partener Mușat & Asociații), avocat care a studiat Dreptul în patru sisteme diferite și s-a dezvoltat ”într-o echipă fantastică”: ”În firmele mari, de referință, cum este Mușat & Asociații, nu mai există diferențe între femei și bărbați din punct de vedere profesional. Diferențele se văd de la un profesionist la altul în modul de abordare a problemelor, soluțiile găsite, abilitățile de leadership și de coordonare a echipelor și în multe alte detalii care nu țin de gen”
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Invocarea excepției de necompetență a instanței în contextul existenței unei clauze compromisorii (Powered by ZRVP)
Cum lucrează echipa NNDKP, descrisă de ghidurile juridice internaționale drept ”prima opțiune pentru aspecte de concurență și ajutor de stat cu un grad ridicat de complexitate”, în astfel de proiecte și care sunt dificultățile cu care se confruntă clienții | Anca Diaconu, Partener NNDKP: ”Deși există multiple programe destinate susținerii investițiilor, criteriile de eligibilitate și condițiile specifice sunt, adesea, ambigue, iar interpretarea acestora nu este întotdeauna unitară”
Bulboacă & Asociații asistă Eazy Asigurări în tranzacția strategică cu Autonom Group
Lady Lawyer | De vorbă cu Anda Călin - Managing Associate, Bohâlțeanu & Asociații: ”Prezența feminină este din ce în ce mai proeminentă în domeniul avocaturii de business, inclusiv în poziții de management. Atenția unei femei este cu precădere orientată spre detalii și o mai bună organizare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...