ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Profitul net al Grupului TeraPlast a scăzut cu 64% în 2022, la aproape 15,4 milioane de lei

01 Februarie 2023   |   Agerpres

Acesta a generat circa 97% din EBITDA consolidat la nivelul Grupului pe fondul necesităţii unui timp sporit de ajungere la "breakeven" a unor investiţii noi, menite să diversifice portofoliul de business-uri al Grupului.

 
 
Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast a crescut în 2022 cu 16%, la 711 milioane de lei, în timp ce profitul net a scăzut cu 64%, la aproape 15,4 milioane de lei, potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES.
 
Conform sursei citate, evoluţia profitului net a fost determinată pe de o parte de costurile cu amortizarea, pe fondul creşterii bazei de active a Grupului în urma investiţiilor mari realizate, şi, pe de altă parte, de creşterea ratelor dobânzilor la lei, ceea ce pentru Grup a însemnat o cheltuială suplimentară de 8,3 milioane lei în 2022 faţă de 2021.
 
"Tragem linie după un an dificil, plin de provocări, care ne-au pus la încercare abilităţile de gestionare a situaţiilor complexe. Deşi unele segmente au performat la nivel record, rezultatul consolidat poartă amprenta perioadei pe care am parcurs-o. Am mers în continuare pe calea dezvoltării, în pofida contextului dificil, pentru a continua să livrăm creştere acţionarilor noştri. Chiar dacă profitabilitatea a fost sub aşteptări, avem baza pentru a livra rezultate odată cu începerea normalizării situaţiei generale", a declarat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.
 
Conform sursei citate, EBITDA la nivel de Grup s-a situat la 52,7 milioane de lei, în scădere cu 29% faţă de rezultatul anului precedent, ca urmare a volatilităţii preţurilor la materiile prime şi a unui nivel sub estimări a lucrărilor de apă - canal finanţate din fonduri europene şi bugetare.
 
Totodată, segmentul Instalaţii & Reciclare a reprezentat "motorul Grupului", în ciuda celui mai provocator an din ultimii cinci ani, reuşind să depăşească EBITDA record înregistrată în anul 2021.
 
Acesta a generat circa 97% din EBITDA consolidat la nivelul Grupului pe fondul necesităţii unui timp sporit de ajungere la "breakeven" a unor investiţii noi, menite să diversifice portofoliul de business-uri al Grupului.
 
Marja EBITDA s-a erodat pe parcursul anului şi a ajuns la 7,4% la finalul anului 2022. Rezultatul a fost marcat în principal de provocările întâmpinate de segmentele Ferestre & Uşi şi Ambalaje flexibile, unde s-au resimţit întârzierile la indexarea preţurilor de vânzare, respectiv costurile mari de pornire şi de pătrundere pe piaţă.
 
"Investiţiile majore finalizate în perioada 2021-2022, în sumă de 219 milioane de lei, se adaugă celor realizate în ultimii ani cu scopul de a diversifica domeniul de activitate, amprenta geografică a Grupului, de a creşte independenţa energetică şi pentru substituirea materiilor prime virgine cu material reciclat", se menţionează în comunicat.
 
Conform sursei citate, scăderea faţă de buget, dar şi faţă de revizuirea de la 9 luni, a fost cauzată de schimbarea radicală a dinamicii pieţelor materiilor prime ca efect colateral al războiului din Ucraina. Un alt impact l-au avut pornirea mai lentă a segmentului de Ambalaje flexibile şi o performanţă sub aşteptări a segmentului Ferestre & Uşi generată de întârzieri în transferarea costurilor de producţie în piaţă.
 
"Provocările imediate, deşi au erodat marjele din 2022, nu au afectat dezvoltarea pe termen mediu şi lung a Grupului, o dezvoltare cu o componentă de sustenabilitate în creştere. Pentru anul în curs, Grupul TeraPlast ţinteşte creşteri semnificative ale performanţei financiare, estimând o accelerare a lucrărilor de infrastructură aşteptată cel târziu la începutul T3/2023", se menţionează în comunicat.
 
Segmentul Instalaţii şi Reciclare a păstrat un trend pozitiv comparativ cu rezultatul record din 2021: EBITDA s-a îmbunătăţit sensibil în sumă absolută şi a ajuns la 51 milioane de lei. Marja EBITDA a rămas solidă, 10,4% pentru întreg anul 2022. Cifra de afaceri a acestui segment s-a majorat cu 20% comparativ cu 2021, până la 488 milioane de lei.
 
"Deşi cifra de afaceri a segmentului Instalaţii a crescut datorită inflaţiei, volumele au stagnat raportat la 2021, ceea ce a generat presiuni pe marjă, respectiv transferul parţial al costurilor în piaţă. Obiectivul atins în anul 2022 a fost consolidarea cotei de piaţă, poziţia de lider fiind esenţială în vederea fructificării oportunităţilor de afaceri odată ce activitatea în domeniu îşi va reveni", se mai spune în comunicat.
 
Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack şi Somplast. Începând cu 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP. Acţiunile companiei sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi, din septembrie 2021, în indicii Small Cap şi Global All Cap ai FTSE Russell. În cadrul evaluării Vektor în baza a 12 criterii privind guvernanţa corporativă şi comunicarea cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obţinut nota maximă, 10, pentru al patrulea an consecutiv. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5849 / 18477
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru grupul Roche va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
MergerMarket League Tables - Full Year 2024 | Piața de M&A a cunoscut o redresare prudentă anul trecut și a înregistrat o creștere de 8 % la nivel global. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...