ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MerchantPro Compass: Piața de eCommerce crește lent, dar sigur

16 Aprilie 2024   |   BizLawyer

+5,4% creștere în tranzacții pentru magazinele online din platforma MerchantPro în primul trimestru al anului

Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro

 
 
Analiza realizată de MerchantPro - platforma locală de soluții Saas pentru e-Commerce - pe datele înregistrate de magazinele online active în platformă, indică o creștere lină, dar stabilă, a vânzărilor în primul trimestru al anului de 5.4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta se aliniază la nivelul de creștere lentă înregistrat de indicatorul MerchantPro Compass la numărul de tranzacții și în 2023 comparativ cu anul anterior (+5,5%). Această indică o încetinire a ritmului de creștere în eCommerce, dar se păstrează o dinamică pozitivă și susținută.
 
„Piața locală de eCommerce a ajuns la vârsta maturității- de la an la an, creșterile nu mai sunt spectaculoase, așa cum eram obișnuiți. Cu toate acestea, piața crește constant. Concurența, în schimb, crește vertiginos, în special de la concurenți internaționali puternici, inclusiv jucătorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global. În acest context, comercianții trebuie să mizeze pe o abordare agilă, pe tehnologii noi precum automatizări, AI, soluții de personalizare și să își extindă operațiunile atât pe orizontală, cât și cu verticale noi. Concomitent, loializarea clienților, construirea brandului și optimizarea operațiunilor interne trebuie să devină un focus pentru a susține o dezvoltare strategică pe termen lung”, precizează Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.


Potrivit analizei realizate de MerchantPro pe datele înregistrate de magazine online active atât în 2023, cât și în primul trimestru al lui 2024, în perioada ianuarie -martie s-a înregistrat o creștere medie a vânzărilor cu 5.9%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
 
Din punct de vedere al numărului comenzilor plasate de clienți în acest trimestru, creșterea rămâne moderată, +5.4%, cea mai mare creștere înregistrându-se în luna februarie 2024 când s-au plasat cu 14% mai multe comenzi decât în februarie 2023.
 
Valoarea medie a comenzii înregistrate de magazinele din platforma MerchantPro în primul trimestru al anului variază cu +0,5% și rămâne la 54 de Euro, similar cu aceeași perioadă a anului trecut dar și cu valoarea medie la nivel de an 2023.

La nivel de domenii, dinamica pozitivă se păstrează pe segmentele emergente de vânzări online, precum Bijuterii, Produse de Frumusețe și Îngrijire, dar și segmentul Farma, unde există o adopție ridicată care atrage tot mai multe farmacii către retailul online.

“Segmentul Farma are nevoi speciale, dictate de reglementările legale de comercializare a medicamentelor, însă este o nișă cu un potențial uriaș și aflată într-o zona mai mare de siguranță, nefiind afectată de concurența din partea marilor retaileri non-UE. Am dezvoltat pe MerchantPro funcționalități specifice acestui segment de piață, precum integrări cu sisteme ERP dedicate Farma și module care asigură comercializarea conformă de medicamente fără prescripție medicală - OTC. Acestea, alături de functionalitatile extinse din platformă, ne-au permis să atragem mai multe farmacii în acest an”, spune Arthur Rădulescu.

Piața de eCommerce, reziliență prin automatizări, experiență superioară și loializare a clienților

Contextul general, marcat de inflație și concurența puternică din partea jucătorilor non-UE, a căror strategie se bazează într-o mare măsură pe prețuri foarte mici, influențează puternic dinamica pieței eCommerce în acest an.

Comercianții din România, dar și la nivel european, investesc tot mai mult în zonele care le pot diferenția real business-urile și le pot face mai adaptabile și capabile să facă față provocărilor externe.

Zonele pe care se concentrează cei mai mulți comercianți în acest an sunt îmbunătățirea experienței de achiziție prin servicii superioare complete, loializarea și programe de fidelizare, automatizări ale proceselor interne care să crească viteza de procesare a comenzilor și reducerea erorilor umane, integrare AI și diversificarea canalelor de vânzare prin abordarea marketplace-urilor, internaționalizare sau omnichannel.

„Factorii majori care influențează piața în 2024 sunt inteligența artificială, automatizarea, concurență crescută și schimbările din digital marketing. Fiecare dintre acestea necesită flexibilitate și o capacitate ridicată de adaptare din partea comercianților, de aceea cred că anul acest succesul va aparține jucătorilor care reușesc să mențină o abordare agilă”, mai adaugă Arthur Rădulescu.

Tendințele care modelează piața locală, dar și predicții și opinii privind anul 2024 în România din partea liderilor din industrie sunt incluse în raportul eCommerce Insights 2024 realizat de MerchantPro.
 
Despre MerchantPro
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizand funcționalitățile în cei peste 15 ani de prezență pe piața. În ultimii doi ani, MerchantPro și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2015 / 18745
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP aniversează 35 de ani de activitate | Firma fondată de Manuela și Ion Nestor demarează un proces strategic de remodelare a structurii sale de management: Adina Chilim-Dumitriu și Emil Bivolaru devin Parteneri Executivi, domeniile esențiale pentru buna funcționare a firmei vor fi gestionate prin intermediul unor Comitete ale Partenerilor
Studiul CMS European M&A 2025: Romania - locul 2 în CEE, cu o creștere de 80% | Horea Popescu (Managing Partner - CMS România): “Numărul de tranzacții în care CMS a oferit consultanță în regiune a crescut cu peste 30% față de 2023, fiind al doilea cel mai mare număr de tranzacții înregistrat din 2014 și până acum”. Rodica Manea (Partener): “În perspectivă, este important ca achizitorii să rămână agili și să păstreze un echilibru între încrederea într-o piață în continuă evoluție și provocările de reglementare”
LadyLawyer | La Popescu și Asociații, femeile avocat sunt apreciate și evaluate în raport de criterii reale de succes, meritul și performanța fiind singurele repere pentru avansarea în carieră. Adina Vlaicu, Partener: ”Nu m-am confruntat cu stereotipuri, întrucât în firma noastră nu găsești un avocat, ci o echipă înzestrată cu abilități profesionale remarcabile și concentrată pe rezultate, care valorizează relațiile de încredere și respect reciproc”
LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Mitel & Asociații, firmă în care competența, capacitatea de gândire creativă, abilitățile analitice și atenția la detalii clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre avocatura de business devenită un mediu accesibil avocaților care vor să facă performanță, indiferent de gen
Gruia Dufaut & Asociații obține în apel anularea deciziei de dizolvare pentru Asociația Salvați Bucureștiul, cerută de dezvoltatorul One Properties
LadyLawyer | Profesia de avocat ar avea mult de suferit fără empatia și emoția tipic feminine. Ana Popa, Managing Associate al Țucă Zbârcea & Asociații: ”Sfătuiesc pe oricine, care nu a lucrat cu o femeie avocat până acum, să o facă și va observa că avem abordări inovatoare, suntem foarte flexibile, avem o capacitate unică de multitasking și adaptabilitate. În plus, venim întotdeauna cu o perspectivă diferită asupra lucrurilor și aducem un plus de creativitate”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații. Noi Avocați Colaboratori Coordonatori și Seniori în cadrul echipei
LadyLawyer | De vorbă cu Anca Buta Mușat (Partener Mușat & Asociații), avocat care a studiat Dreptul în patru sisteme diferite și s-a dezvoltat ”într-o echipă fantastică”: ”În firmele mari, de referință, cum este Mușat & Asociații, nu mai există diferențe între femei și bărbați din punct de vedere profesional. Diferențele se văd de la un profesionist la altul în modul de abordare a problemelor, soluțiile găsite, abilitățile de leadership și de coordonare a echipelor și în multe alte detalii care nu țin de gen”
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Invocarea excepției de necompetență a instanței în contextul existenței unei clauze compromisorii (Powered by ZRVP)
Cum lucrează echipa NNDKP, descrisă de ghidurile juridice internaționale drept ”prima opțiune pentru aspecte de concurență și ajutor de stat cu un grad ridicat de complexitate”, în astfel de proiecte și care sunt dificultățile cu care se confruntă clienții | Anca Diaconu, Partener NNDKP: ”Deși există multiple programe destinate susținerii investițiilor, criteriile de eligibilitate și condițiile specifice sunt, adesea, ambigue, iar interpretarea acestora nu este întotdeauna unitară”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...