CSALB a primit în lunile de vară cu 50% mai multe cereri
28 August 2024
AgerpresÎn cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor: restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane; soluţionarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanţelor; ajutorul instituţiei financiare în cazurile de fraudă şi înşelăciune în care au căzut victime consumatorii.
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit în lunile de vară cu 50% mai multe cereri de la consumatori decât în perioada similară din anul anterior, iar numărul negocierilor dintre consumatori şi bănci este cu 60% mai mare decât în lunile iunie, iulie şi august din 2023, conform unui comunicat de presă, remis miercuri AGERPRES.
Astfel, în prima săptămână din luna august, consumatorii au trimis 114 cereri de negociere cu băncile, al doilea cel mai mare număr de cereri săptămânale din acest an (recordul este de 115 cereri în săptămâna 18-22 martie). Tot în luna august, s-a înregistrat cel mai mare număr de dosare constituite într-o săptămână, de la înfiinţarea CSALB. Astfel, băncile au acceptat 34 de negocieri în perioada 19-23 august. Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului şi s-au derulat până în prezent 720 de negocieri.
Astfel, în prima săptămână din luna august, consumatorii au trimis 114 cereri de negociere cu băncile, al doilea cel mai mare număr de cereri săptămânale din acest an (recordul este de 115 cereri în săptămâna 18-22 martie). Tot în luna august, s-a înregistrat cel mai mare număr de dosare constituite într-o săptămână, de la înfiinţarea CSALB. Astfel, băncile au acceptat 34 de negocieri în perioada 19-23 august. Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului şi s-au derulat până în prezent 720 de negocieri.
În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor: restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane; soluţionarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanţelor; ajutorul instituţiei financiare în cazurile de fraudă şi înşelăciune în care au căzut victime consumatorii.
"În cazurile pe care le-am întâlnit în ultimele luni în cadrul CSALB am constatat situaţii particulare care pot reprezenta anumite tendinţe în relaţia consumatori-bănci. Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă. Asta arată faptul că băncile analizează situaţiile financiare particulare ale consumatorilor şi acordă despăgubirea în echitate, nu doar în funcţie de litera contractului sau de solicitarea scrisă a consumatorului. Atragem atenţia atât consumatorilor, cât şi persoanelor juridice, să ia în serios tehnicile de fraudare mereu în schimbare pe care le folosesc infractorii informatici. Vedem cazuri în care pierderile pot fi de zeci de mii de euro. Accesarea linkurilor cu publicitate înşelătoare trebuie să fie precedată de simţul critic al utilizatorilor de internet. Trebuie verificată din mai multe surse autenticitatea site-ului sau a paginilor care reprezintă sursa linkului accesat", a spus Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB, citat în comunicat.
Potrivit acestuia, o provocare tot mai mare pentru sistemele informatice ale băncilor o reprezintă tranzacţiile frauduloase de valori mici. Consumatorii sunt atraşi de faptul că achiziţionează un bun sau un serviciu subevaluat, autorizează în aplicaţia de home banking respectiva tranzacţie, dar prin asta oferă infractorilor informatici accesul la conturi, de unde aceştia retrag ulterior sume neautorizate.
"De aceea, consultarea permanentă a contului, sms-urilor prin care ne este notificată orice tranzacţie din cont şi păstrarea în permanenţă a contactului cu banca sunt primele măsuri pe care consumatorii trebuie să le ia. Din păcate, de cele mai multe ori astfel de fraude rămân fără rezolvare din partea Poliţiei sau a băncii. Gesturile comerciale pe care le fac unele bănci reprezintă excepţia în astfel de cazuri, motivată, cel mai probabil, de intenţia de fidelizare a partenerului de afaceri", a adăugat Alexandru Păunescu.
CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 553 / 17994 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...