Creşterea salariului minim pe economie pune presiune pe costurile de ocupare pentru spaţiile de birouri, în Bucureşti (analiză)
02 Octombrie 2024
BizLawyerPotrivit experţilor, cea mai mare pondere în costurile de operare ale proiectelor imobiliare o au taxele de proprietate care pot reprezenta şi până la 50% din total.
Costul de ocupare al spaţiilor de birouri din Bucureşti a crescut cu aproximativ 10%, în ultimii doi ani, pe fondul majorării costurilor operaţionale ale clădirilor şi al indexării chiriei cu indicele inflaţiei, dar şi ca urmare a majorării salariului minim pe economie, reiese dintr-o analiză de specialitate publicată marţi.
"Majorarea salariului minim pe economie, la care s-a adăugat şi revenirea în număr mai mare a angajaţilor la birou, au exercitat cea mai mare presiune asupra costurilor operaţionale ale clădirilor de birouri. Pentru clădirile de mici dimensiuni, creşterea este semnificativ mai mare decât pentru proiectele mai mari, pentru cele care fac parte dintr-un portofoliu de active, deoarece în acest caz, pot fi eficientizate resursele şi furnizorii, ceea ce înseamnă costuri mai reduse (...) Astfel, costul de ocupare al spaţiilor de birouri din Bucureşti a crescut cu aproximativ 10%, în ultimii doi ani, pe fondul majorării costurilor operaţionale ale clădirilor şi indexării chiriei cu indicele inflaţiei", se arată în analiza companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
"Majorarea salariului minim pe economie, la care s-a adăugat şi revenirea în număr mai mare a angajaţilor la birou, au exercitat cea mai mare presiune asupra costurilor operaţionale ale clădirilor de birouri. Pentru clădirile de mici dimensiuni, creşterea este semnificativ mai mare decât pentru proiectele mai mari, pentru cele care fac parte dintr-un portofoliu de active, deoarece în acest caz, pot fi eficientizate resursele şi furnizorii, ceea ce înseamnă costuri mai reduse (...) Astfel, costul de ocupare al spaţiilor de birouri din Bucureşti a crescut cu aproximativ 10%, în ultimii doi ani, pe fondul majorării costurilor operaţionale ale clădirilor şi indexării chiriei cu indicele inflaţiei", se arată în analiza companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Potrivit experţilor, cea mai mare pondere în costurile de operare ale proiectelor imobiliare o au taxele de proprietate care pot reprezenta şi până la 50% din total.
De asemenea, o creştere semnificativă din costurile operaţionale a reprezentat-o mărirea tarifelor şi a cantităţilor pentru deşeuri, pe fondul creşterii gradului de utilizare a clădirilor, care a ajuns la peste 50% faţă de 15% - 20,% în 2022, în unele cazuri chiar şi la 75%.
În plus, prin urmărirea şi verificarea atentă a realizării planului de mentenanţă preventivă se pot realiza anumite optimizări de costuri, care pe termen mediu şi lung se traduc în costuri importante cu reparaţiile, înlocuirea prematură a echipamentelor şi, de asemenea, cu eliminarea riscurilor apariţiei de disfunctionalităţi în ceea ce priveşte activitatea chiriaşilor.
Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesionişti ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor şi chiriaşilor.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 340 / 18008 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...