
ANPC solicită Grupului Nordis să pună la dispoziţie documentele solicitate pentru finalizarea controalelor
18 Noiembrie 2024
AGERPRESReprezentanţii Autorităţii menţionează că, în situaţia existenţei unor suspiciuni privind clauze abuzive, consumatorul persoană fizică se poate adresa fie direct instanţelor judecătoreşti competente, fie prin depunerea unei reclamaţii la ANPC.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) continuă să desfăşoare acţiuni de control tematic asupra dezvoltatorilor imobiliari şi, în context, solicită Grupului Nordis să pună la dispoziţie documentele solicitate pentru finalizarea controalelor.
Într-un comunicat transmis luni AGERPRES, reprezentanţii ANPC precizează că, până în prezent, nu au fost informaţi de către instanţe despre existenţa unor eventuale clauze abuzive în contractele încheiate de consumatori persoane fizice cu una dintre societăţile din Grupul de firme Nordis.
Din datele centralizate de ANPC rezultă faptul că, în 2023, Autoritatea a înregistrat patru reclamaţii (trei iniţiale şi o revenire) împotriva S.C. Nordis Management SRL, dintre care două au fost întemeiate (s-au soldat cu sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 5.000 lei), iar una nu a putut fi soluţionată, deoarece reclamantul a iniţiat acţiune pe cale judecătorească, prin care a solicitat rezoluţiunea promisiunii bilaterale.
Într-un comunicat transmis luni AGERPRES, reprezentanţii ANPC precizează că, până în prezent, nu au fost informaţi de către instanţe despre existenţa unor eventuale clauze abuzive în contractele încheiate de consumatori persoane fizice cu una dintre societăţile din Grupul de firme Nordis.
Din datele centralizate de ANPC rezultă faptul că, în 2023, Autoritatea a înregistrat patru reclamaţii (trei iniţiale şi o revenire) împotriva S.C. Nordis Management SRL, dintre care două au fost întemeiate (s-au soldat cu sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 5.000 lei), iar una nu a putut fi soluţionată, deoarece reclamantul a iniţiat acţiune pe cale judecătorească, prin care a solicitat rezoluţiunea promisiunii bilaterale.
De asemenea, în acest an, instituţia de control a primit alte patru reclamaţii, respectiv două împotriva S.C. Nordis Management SRL şi două împotriva S.C. Nordis Mamaia SRL. Dintre acestea, două reclamaţii au fost clasate ca nesoluţionabile, fiind deja pe rolul instanţelor, în timp ce alte două sunt în curs de cercetare, fiind în termenul legal de soluţionare pe rolul instanţelor judecătoreşti.
În cadrul acţiunilor de control au fost solicitate dezvoltatorului imobiliar S.C. Nordis Management SRL şi altor societăţi din Grupul Nordis informaţii şi documente, precum: lista cu creditele ipotecare acordate consumatorilor; materiale publicitare; autorizaţii de construire; întreaga documentaţie cadastrală; schiţe/planuri unităţi locative; procese verbale de recepţie la terminarea lucrărilor; documente din care să reiasă motivele pentru care s-a realizat prelungirea termenelor de livrare a unităţilor locative; modele de promisiuni de vânzare-cumpărare folosite în relaţia cu consumatorii; contracte de vânzare şi convenţii încheiate cu firme din Grupul Nordis şi diferite liste care pot fi generate/extrase din propriile evidenţe (lista cu unităţile locative pentru care au fost încheiate promisiuni cu consumatorii, lista cu unităţile locative din care să reiasă disponibilitatea etc).
La rândul lor, S.C. Nordis Management SRL şi S.C. Nordis Mamaia SRL au solicitat prelungiri ale termenelor pentru transmiterea documentelor, dar nici până la data stabilită (12 noiembrie 2024) nu au furnizat informaţiile necesare.
Reprezentanţii ANPC susţin că netransmiterea documentelor constituie contravenţie, sancţionabilă cu amenzi între 10.000 şi 30.000 lei, iar în cazuri grave poate fi propusă sancţiunea complementară de închidere definitivă a unităţii.
Totodată, în cazul refuzului de a coopera, odată cu aplicarea sancţiunii amenzii contravenţionale poate fi propusă şi sancţiunea complementară de închidere definitivă a unităţii în cazul contravenţiei de împiedicare a controlului.
În acest context, ANPC solicită public Grupului Nordis să pună la dispoziţie cu celeritate documentele necesare pentru finalizarea controalelor.
Reprezentanţii Autorităţii menţionează că, în situaţia existenţei unor suspiciuni privind clauze abuzive, consumatorul persoană fizică se poate adresa fie direct instanţelor judecătoreşti competente, fie prin depunerea unei reclamaţii la ANPC.
În cazul acestor suspiciuni privind existenţa de clauze abuzive, Autoritatea trimite către instanţele judecătoreşti competente procesul verbal de constatare a contravenţiei, iar acestea se pronunţă asupra caracterului abuziv al acestor clauze, informând autoritatea despre acest aspect.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 112 / 4661 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...