CE salută acordul privind reducerea emisiilor de CO2 generate de camioanele noi şi de autobuzele urbane
19 Ianuarie 2024
AgerpresRegulamentul va stabili noi obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030, 2035 şi 2040. Noile standarde vor asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la tranziţia către o mobilitate cu emisii zero şi la ambiţiile climatice ale UE pentru 2030 şi la neutralitatea climatică până în 2050.
Comisia Europeană a salutat acordul încheiat joi între Parlamentul European şi Consiliu cu privire la un acord politic provizoriu de consolidare a standardelor privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi care intră pe piaţa UE începând din 2030, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Regulamentul va stabili noi obiective ambiţioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2030, 2035 şi 2040. Noile standarde vor asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la tranziţia către o mobilitate cu emisii zero şi la ambiţiile climatice ale UE pentru 2030 şi la neutralitatea climatică până în 2050.
Acordul stabileşte obiective de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele de 45% pentru perioada 2030-2034, de 65% pentru perioada 2035-2039 şi de 90% începând din 2040, comparativ cu nivelurile din 2019. Domeniul de aplicare al regulamentului este extins şi aceste standarde se vor aplica acum aproape tuturor camioanelor (inclusiv vehiculelor de uz specific, cum ar fi camioanele pentru gunoi, basculele sau betonierele din beton începând din 2035), autobuzelor urbane, autobuzelor pe distanţe lungi şi remorcilor. Obiectivele specifice de reducere a emisiilor sunt, de asemenea, stabilite pentru remorci (7,5%) şi semiremorci (10%), începând cu 2030.
Pentru a accelera tranziţia către transportul public cu emisii zero în întreaga Europă, noile autobuze urbane trebuie să reducă emisiile cu 90% începând din 2030. Toate autobuzele urbane noi vor trebui să aibă emisii zero până în 2035.
În temeiul acordului provizoriu, Comisia va revizui eficacitatea şi impactul regulamentului până în 2027. Această revizuire va acoperi extinderea domeniului de aplicare la camioanele mici, o metodologie pentru înregistrarea vehiculelor grele care funcţionează exclusiv cu combustibili neutri din punctul de vedere al emisiilor de CO2, în conformitate cu legislaţia UE şi cu obiectivele neutralităţii climatice, rolul unui factor de corecţie a emisiilor de dioxid de carbon în tranziţia către vehiculele grele cu emisii zero şi o metodologie pentru determinarea emisiilor de CO2 pe durata întregului ciclu de viaţă al vehiculelor grele noi.
Acordul transmite un alt semnal clar producătorilor, operatorilor de transport şi utilizatorilor pentru a orienta investiţiile către tehnologii inovatoare cu emisii zero şi pentru a stimula introducerea infrastructurii de reîncărcare şi de realimentare.
În februarie 2023, Comisia a propus proiectul de regulament pentru a stabili standarde de CO2 pentru vehiculele grele începând cu 2030, pentru a contribui la atingerea obiectivului UE privind neutralitatea climatică până în 2050 şi pentru a reduce cererea de combustibili fosili importaţi. Vehiculele grele sunt responsabile pentru peste 25% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) generate de transportul rutier în UE şi reprezintă peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1955 / 17994 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...