Boloş: Suntem dedicaţi să adaptăm şi să îmbunătăţim iniţiativa privind decontul de TVA precompletat
27 Iunie 2024
AgerpresMinistrul Finanţelor a mai subliniat că un aspect important şi solicitat de mediul de afaceri îl reprezintă setul de rapoarte din sistemele informatice ale ANAF, care vor permite calibrări ale evidenţelor contabile şi realizarea/raportarea decontului de taxă pe valoarea adăugată în concordanţă cu starea de fapt fiscală.
Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a avut miercuri o şedinţă de lucru cu reprezentanţii Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, în cadrul căreia au fost convenite o serie de modificări în ceea ce priveşte decontul de TVA precompletat.
Astfel, potrivit ministrului, s-a convenit abrogarea prevederilor referitoare la nota de justificare privind diferenţele de TVA prevăzute la art. 6 din OUG 70/2024, prorogarea termenului de intrare în vigoare pentru notele de diferenţe TVA şi înlocuirea notei justificative pentru diferenţele de TVA cu notificarea de conformare adaptată modului e-TVA, prevăzut de art. 121, alin. (1) din Codul de Procedură Fiscală, prelungirea termenului pentru notificarea de conformare pentru diferenţele de TVA până la data de 25 a lunii următoare pentru luna precedentă şi revizuirea cuantumului amenzilor.
Astfel, potrivit ministrului, s-a convenit abrogarea prevederilor referitoare la nota de justificare privind diferenţele de TVA prevăzute la art. 6 din OUG 70/2024, prorogarea termenului de intrare în vigoare pentru notele de diferenţe TVA şi înlocuirea notei justificative pentru diferenţele de TVA cu notificarea de conformare adaptată modului e-TVA, prevăzut de art. 121, alin. (1) din Codul de Procedură Fiscală, prelungirea termenului pentru notificarea de conformare pentru diferenţele de TVA până la data de 25 a lunii următoare pentru luna precedentă şi revizuirea cuantumului amenzilor.
"Revin cu noutăţi pe tema decontului de TVA precompletat, instrument vital pentru combaterea evaziunii fiscale şi atragerea sumelor real datorate la bugetul de stat consolidat. Înainte de toate, mă adresez tuturor experţilor contabili din ţară, exprimând respectul meu pentru munca voastră şi rolul esenţial pe care îl aveţi în ecosistemul financiar. Mulţumesc celor care au transmis mesaje constructive pe această temă, vă asigur că am tratat cu atenţie preocupările pe care mi le-aţi semnalat. În ceea ce priveşte comunicarea cu dumneavoastră, deşi este evident că nu am reuşit să atingem nevoia de consultare pe care adoptarea unei astfel de măsuri o impune, la nivelul Ministerului Finanţelor, mediul de afaceri a fost consultat şi invitat în repetate rânduri la sesiuni de lucru şi a putut contribui activ la elaborarea regulilor necesare completării decontului precompletat şi a machetei de formular electronic. Cu toate acestea, suntem dedicaţi să adaptăm şi să îmbunătăţim această iniţiativă în funcţie de nevoile şi sugestiile dumneavoastră", a scris Boloş. pe pagina sa de Facebook, adăugând că discuţiile vor continua joi, cu reprezentanţii mediului de afaceri.
Ministrul Finanţelor a mai subliniat că un aspect important şi solicitat de mediul de afaceri îl reprezintă setul de rapoarte din sistemele informatice ale ANAF, care vor permite calibrări ale evidenţelor contabile şi realizarea/raportarea decontului de taxă pe valoarea adăugată în concordanţă cu starea de fapt fiscală.
"Persoanele impozabile vor avea la dispoziţie rapoartele privind datele şi informaţiile din sursele de date utilizate referitoare la operaţiunile efectuate în luna de raportare", a precizat el.
Totodată, a adăugat şeful de la finanţe, întrucât până la implementarea completă a sistemul informatic naţional RO e-SAF-T nu există date suficiente pentru precompletarea decontului e-TVA în cazul persoanelor care aplică sistemul TVA la încasare, termenul de la care se va utiliza decontul precompletat RO e-TVA în cazul acestor persoane este 1 august 2025.
"Tocmai pentru a exista o perioadă de acomodare cu rigorile măsurilor instituite, s-a prevăzut o perioadă tranzitorie până la începutul anului viitor, timp în care efectele privind sancţionarea netransmiterii răspunsului la notificarea de conformare privind diferenţele RO e-TVA şi implicaţiile privind stabilirea riscului fiscal pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA sunt suspendate", a mai scris Marcel Boloş pe reţeaua de socializare.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 868 / 17997 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...