Aquila țintește dublarea EBITDA în 5 ani, prin evoluție organică și achiziții
06 Octombrie 2022
BizLawyer• Compania vizează achiziția unor producători de branduri de top, complementare cu portofoliul actual, și cu posibile sinergii la nivel de distribuție
Aquila, unul dintre liderii pieței de distribuție de bunuri de larg consum, țintește dublarea EBITDA în următorii cinci ani, atât prin creștere organică, cât și prin achiziția de companii cu un nivel ridicat al indicatorului, anunță oficialii companiei în cadrul conferinței Wood & Company Frontier Investor Days.
„Avem un istoric de creștere consistentă în business, cu o rată medie de creștere anuală a veniturilor de 26% în ultimii 3 ani. În plus, înregistrăm o creștere a EBITDA de 2.6 ori în 2021, față de 2018, atât prin evoluție organică, cât și prin achizițiile efectuate. Dublarea EBITDA în următorii 5 ani este un obiectiv esențial al strategiei noastre, deoarece ne propunem să creștem și să optimizăm, în continuare, business-ul, atât prin creștere organică, cât și prin achiziții – acolo, ținta de EBITDA este mai mare decât media noastră actuală. Îmbunătățirea marjelor este una dintre direcțiile importante din strategia noastră, alături de creșterea organică și prin achiziții, păstrând și accentul pe dezvoltarea brandurilor proprii. Ne concentrăm activ pe maximizarea expunerii în canalele cu rate de creștere mai mari, cu marje mai bune, precum HoReCa și Gas Station (benzinării)”, declară Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
„Avem un istoric de creștere consistentă în business, cu o rată medie de creștere anuală a veniturilor de 26% în ultimii 3 ani. În plus, înregistrăm o creștere a EBITDA de 2.6 ori în 2021, față de 2018, atât prin evoluție organică, cât și prin achizițiile efectuate. Dublarea EBITDA în următorii 5 ani este un obiectiv esențial al strategiei noastre, deoarece ne propunem să creștem și să optimizăm, în continuare, business-ul, atât prin creștere organică, cât și prin achiziții – acolo, ținta de EBITDA este mai mare decât media noastră actuală. Îmbunătățirea marjelor este una dintre direcțiile importante din strategia noastră, alături de creșterea organică și prin achiziții, păstrând și accentul pe dezvoltarea brandurilor proprii. Ne concentrăm activ pe maximizarea expunerii în canalele cu rate de creștere mai mari, cu marje mai bune, precum HoReCa și Gas Station (benzinării)”, declară Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Reprezentanții companiei iau în considerare achiziția unor producători de branduri de top în segmentul în care activează, complementare cu portofoliul actual de produse vândute, și analizează posibile sinergii la nivelul lanțului de distribuție.
Echilibru între mărcile proprii și vânzarea brandurilor consacrate
În ceea ce privește brandurile proprii existente în portofoliul nostru, precum Gradena sau LaMasa, ne concentrăm pe creșterea gamei de produse și a prezenței în rafturile magazinelor și în HoReCa.
„Căutăm să păstrăm permanent un echilibru între creșterile de preț și volume, respectiv să ne concentrăm pe accesibilitatea produselor noastre pentru clienți, mai ales în contextul actual al evoluției prețurilor, la nivel global”, adaugă Dumitrescu.
Produsele vândute de Aquila reprezintă mărci consacrate, din diferite categorii: produse de îngrijire personală - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Rafaelo, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie - Dero, Cif sau Cocolino; sau mâncare pentru animale de companie - Whiskas sau Pedigree.
Focus pe digitalizare și automatizare
În prezent, sistemele Aquila migrează spre soluția Microsoft Dynamics 365, pe baza experiențelor anterioare pozitive cu soluțiile ERP Microsoft, a posibilităților de personalizare a unor soluții specifice business-ului, și de conectare cu alte software-uri specializate.
Și activitățile logistice sunt planificate și monitorizate cu ajutorul unui software specializat de management - Warehouse Management System, care permite eficientizări și îmbunătățiri continue ale fluxurilor de intrare, depozitare și pregătire a comenzilor, precum și a serviciilor cu valoare adăugată, precum ambalări promoționale sau etichetări.
Compania folosește și soluții inovatoare, precum sistemul Pick-by-light - pregătirea comenzilor pe bază de culori, care au permis optimizarea productivității și care vor fi extinse, pe termen scurt și mediu, și în alte depozite cu volume importante.
Aquila și-a anunțat noile ținte în cadrul conferinței Wood & Company Frontier Investor Days. Dezvoltarea brandurilor proprii este una dintre direcțiile strategice de dezvoltare anunțate de companie, alături de aria de M&A, creșterea organică și optimizarea operațiunilor, cu accent sporit pe componenta de digitalizare.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 6792 / 17994 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...