ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

APIA: Autoturismele ecologice au ajuns, în România, la o cotă de piaţă de aproape 24%, la 9 luni

15 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Pe piaţa naţională, topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, este condus de Dacia - cu 39.244 de unităţi, urmată de Renault (12.613), Toyota (9.676), Volkswagen (9.483), Skoda (8.871), Ford (8.455), Mercedes Benz (7.509), Hyundai (7.364), Suzuki (4.060) şi BMW (3.991).

 
 
Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o creştere de 15,2%, în primele zece luni ale anului, în comparaţie cu intervalul similar din 2022, marjă în care autoturismele "electrificate" au avut un salt 31,8% şi o cotă de piaţă de 23,8%, conform statisticii publicată, miercuri, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
 
Pe piaţa naţională, topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, este condus de Dacia - cu 39.244 de unităţi, urmată de Renault (12.613), Toyota (9.676), Volkswagen (9.483), Skoda (8.871), Ford (8.455), Mercedes Benz (7.509), Hyundai (7.364), Suzuki (4.060) şi BMW (3.991).
 
Datele APIA relevă faptul că autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total) au înregistrat, în luna octombrie 2023, un volum de 11.244 unităţi, cu 7,9% mai mare decât în luna similară din 2022.
 
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele zece luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,9% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, până la o pondere de 63,2%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 1,2%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,9% din total.
 
Pe de altă parte, autoturismele "verzi", respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, la finele lunii octombrie a acestui an, o cotă de piaţă de 23,8%, care depăşeşte cu 10,9% cota deţinută de motoarele diesel.
 
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 10,7% din piaţă, în primele zece luni din an, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, când reprezentau 8,1%.
 
Pe ansamblu, autoturismele ecologice au performat, iar achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+31,8%), faţă de perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+51,3%) şi a celor plug-in hybrid (+45,7%) din totalul autoturismelor electrificate.
 
Potrivit sursei citate, în luna octombrie 2023, autoturismele 100% electrice au înregistrat o creştere de 42,3% faţă de octombrie 2022, iar la nivelul primelor zece luni din an vânzările s-au majorat cu 51,3% raportat la acelaşi interval din anul precedent.
 
Cota de piaţa a maşinilor electrice a ajuns la 10,7%, din ianuarie până în octombrie, în timp ce maşinile plug-in urmează o curbă crescătoare, cumulând volume semnificative, cu o creştere de 45,7%. De asemenea, autoturismele Full Hybrid prezintă o creştere de 311,2%, de la an la an.
 
În primele zece luni din acest an se remarcă evoluţia la vârful clasamentului, unde primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 5.796 de unităţi şi o creştere de 26,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. În ierarhie urmează: Tesla Model Y (1.768 unităţi, +678,9%) Tesla Model 3 (836 unităţi, +21,7%), Renault Megane (703 unităţi, +1.462,2%) şi Volkswagen e-UP! (449 unităţi, +12,8%).
 
Pe segmentul autoturismelor Plug-in, clasamentul are pe primele cinci locuri modelele: Ford Kuga (634 de unităţi, +111,3%), Toyota RAV4 (297 unităţi, +249,4%), Hyundai Tucson (276 unităţi, +34,6%), Mercedes Benz GLE (265 unităţi, +25,6%) şi Renault Captur (263 unităţi, +22,3%).
 
Totodată, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla - cu 1.905 de unităţi, în scădere cu 6,2% faţă de 2022, Toyota C-HR (1.586 unităţi, -5,9%) şi Toyota Yaris Cross (1.342 unităţi, +117,9%).
 
La categoria autovehicule comerciale uşoare, în primele zece luni din 2023, se înregistrează o creştere de 15,5%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3583 / 18969
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...