Angajații români preferă multinaționalele. Câți ar lucra la stat în viitorul apropiat (sondaj)
22 Aprilie 2019
BizLawyerDacă și-ar schimba jobul în viitorul apropiat, cei mai mulți ar lucra, în ordinea relevanței răspunsurilor, în domeniile financiar-contabil, resurse umane, inginerie, administrație publică, logistică, retail și transport, arată sondajul BestJobs.
În ciuda majorărilor salariale repetate din sectorul public, doar trei din zece angajați spun că ar lua în calcul să lucreze într-o instituție de stat în viitorul apropiat, arată datele unui sondaj efectuat de BestJobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare din România. Cei mai mulți angajați, adică aproximativ șase din zece, rămân interesați de companiile private, în timp ce 9% ar vrea să lucreze în propria companie.
Dintre cei care preferă o carieră în sectorul privat, circa două treimi consideră un job într-o multinațională ca fiind cel mai potrivit pentru ei, iar un sfert spun că li se potrivește mai bine o companie de talie mijlocie, în timp ce doar unul din zece ar lucra pentru un start-up. Tot într-o instituție mare și-ar dori să lucreze și 73% dintre cei care ar lua în calcul un job la stat în perioada următoare, în timp ce 26% ar prefera mai degrabă o instituție de stat de dimensiuni mai mici, iar 1% sunt nehotărâți.
Dintre cei care preferă o carieră în sectorul privat, circa două treimi consideră un job într-o multinațională ca fiind cel mai potrivit pentru ei, iar un sfert spun că li se potrivește mai bine o companie de talie mijlocie, în timp ce doar unul din zece ar lucra pentru un start-up. Tot într-o instituție mare și-ar dori să lucreze și 73% dintre cei care ar lua în calcul un job la stat în perioada următoare, în timp ce 26% ar prefera mai degrabă o instituție de stat de dimensiuni mai mici, iar 1% sunt nehotărâți.
Dacă și-ar schimba jobul în viitorul apropiat, cei mai mulți ar lucra, în ordinea relevanței răspunsurilor, în domeniile financiar-contabil, resurse umane, inginerie, administrație publică, logistică, retail și transport, arată sondajul BestJobs.
Respectul, principala așteptare de la noul angajator
În afară de pachetul salarial și de beneficii, principalele aspecte pe care angajații le-ar lua în considerare la evaluarea unui nou job în perioada următoare sunt stabilitatea locului de muncă (circa 86% dintre respondenți) și oportunitățile de promovare (circa 85%). Pe locul trei se clasează reputația angajatorului (52%), care contează mai mult decât oportunitățile de a lucra la nivel internațional (42%). Brandul angajatorului e important pentru aproximativ 30% dintre respondenți. De asemenea, implicarea socială (politica de CSR) a angajatorului contează pentru circa trei sferturi dintre salariați.
Totodată, întrebați care sunt cele mai importante trei așteptări pe care le au de la angajatorul pentru care ar lucra în viitorul apropiat, angajații au spus, în cea mai mare parte (57% dintre respondenți), că vor să fie tratați cu respect. Totodată, vor să li se ofere un mediu de lucru plăcut și prietenos (56%) și să fie ajutați să se dezvolte profesional (54,5%). De asemenea, 48,3% ar vrea ca angajatorii să le ofere un echilibru între viața profesională și cea personală, dar să simtă totodată că munca lor este importantă și contribuția lor este valoroasă pentru organizație (47,8%).
De altfel, bonusurile de performanță sunt cel mai important beneficiu extra-salarial dorit de angajați, conform răspunsurilor oferite de patru din zece respondenți. Doi din zece ar vrea să poată lucra de la distanță, din confortul propriei case sau din orice alt loc cu conexiune la internet. Pe lista beneficiilor se mai află transport gratuit (7,5%), pensie privată (5,7%), abonamente la săli de sport sau programe de well-being la birou (cursuri de gătit, wine tasting, meditații, masaj, cursuri de beauty etc.).
Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 2-15 aprilie, pe un eșantion de 1.001 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 17550 / 18015 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Managing Partner | Din vorbă în vorbă cu Vasile Băiculescu, unul dintre avocații noii generații și coordonator al firmei Băiculescu & Asociații, despre managementul unei firme de avocatură, strategii de creștere și performanță: ”Planul strategic trebuie să fie aliniat cu valorile și viziunea echipei, astfel încât strategia de dezvoltare să pornească din interiorul firmei și să fie susținută de expertiza externă. De-a lungul timpului, am colaborat frecvent cu experți din diverse domenii pentru a ne asigura că adoptăm cele mai bune practici”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...