
UNSAR: 24 milioane euro, cele mai mari 50 de daune plătite companiilor
21 Noiembrie 2023
BizLawyer83% din valoarea acestor despăgubiri a fost achitată ca urmare a producerii riscului de incendiu, atingând o valoare de peste 97,7 mil. lei, în creștere cu peste 31% față de valoarea achitată în 2021.
Cele mai mari 50 de despăgubiri achitate anul trecut de asiguratorii Membri UNSAR în baza asigurărilor dedicate companiilor au însumat peste 117,3 milioane lei (23,8 mil. euro), în creștere cu 9% față de valoarea din anul 2021, conform datelor colectate la nivelul asociației.
83% din valoarea acestor despăgubiri a fost achitată ca urmare a producerii riscului de incendiu, atingând o valoare de peste 97,7 mil. lei, în creștere cu peste 31% față de valoarea achitată în 2021.
Diferența de 17% din valoarea despăgubirilor s-a plătit pentru acoperirea prejudiciilor cauzate terțelor persoane (8,4 mil. lei), precum și a celor rezultate din producerea următoarelor riscuri asigurate: fenomene meteo (4,3 mil. lei), prăbușiri/alunecări de teren (3,5 mil. lei), explozii (2,5 mil. lei) și furturi (1 mil. lei).
83% din valoarea acestor despăgubiri a fost achitată ca urmare a producerii riscului de incendiu, atingând o valoare de peste 97,7 mil. lei, în creștere cu peste 31% față de valoarea achitată în 2021.
Diferența de 17% din valoarea despăgubirilor s-a plătit pentru acoperirea prejudiciilor cauzate terțelor persoane (8,4 mil. lei), precum și a celor rezultate din producerea următoarelor riscuri asigurate: fenomene meteo (4,3 mil. lei), prăbușiri/alunecări de teren (3,5 mil. lei), explozii (2,5 mil. lei) și furturi (1 mil. lei).
Despăgubirile au fost achitate în contextul în care, din aproximativ 800.000 de firme care figurau cu situații financiare depuse la organele fiscale, în anul 2022 doar 125.000 de companii dețineau o asigurare de bunuri și proprietăți, 43.000 aveau o poliță de răspundere civilă legală și/sau profesională și doar aproximativ 8.000 de companii aveau inclusă și clauza de business interruption (BI) atașată poliței de bunuri și proprietăți.
Pentru a sublinia importanța conștientizării riscurilor și a prevenției acestora, UNSAR lansează o nouă ediție a campaniei #BusinessSOS, în colaborare cu mai multe instituții și organizații. Campania are scopul de a furniza antreprenorilor informații relevante despre necesitatea unui plan anti-neprevăzut care poate oferi garanția continuității unui business în diverse situații dificile.
„Fiecare antreprenor, indiferent de dimensiunea afacerii sau de sectorul economic în care activează, ar trebui să beneficieze de un plan anti-neprevăzut adecvat. Le suntem recunoscători tuturor instituțiilor și organizațiilor care susțin demersul #BusinessSOS”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Președinte & Director General al UNSAR.
„Având în vedere dinamica despăgubirilor plătite antreprenorilor - este mai mult decât evidentă importanța deosebită a unui partener de asigurare în parcursul antreprenorial”, a precizat Alina BĂRBULESCU, Specialist Asigurări Bunuri & Proprietăți în cadrul UNSAR.
Inițiativa #BusinessSOS este sprijinită de următoarele asociații și organizații: AAFBR – Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România, ANERSFR – Asociația Națională a Evaluatorilor de Risc la Securitatea Fizică din România, APAPR – Asociația pentru Pensiile Administrate Privat din România, APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor, ARTS – Asociația Română pentru Tehnică de Securitate, CCIpR – Camera de Comerț Italiană pentru România, CSR – Coaliția pentru Sigurantă Rutieră, FGA – Fondul de Garantare a Asiguraților, FSAB – Federația Sindicatelor din Asigurări și Bănci, ISF – Institutul de Studii Financiare, PIAR - Patronatul Industriei Asigurărilor din România, PRBAR – Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare și UNSICAR – Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3233 / 18691 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Interviurile primăverii | Ioana Gelepu, fondatoarea și coordonatoarea ‘Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement’: ”Știința de carte, pasiunea și dedicarea sunt unisex”
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
Țuca Zbârcea & Asociații obține o hotărâre de impact major a Curții de Justiție a Uniunii Europene, care înlătură de la aplicare întreaga Ordonanță de Urgență nr. 25 ̸ 2021 privind excluderea de la procedurile de achiziție publică a operatorilor economici din statele terțe față de Uniunea Europeană
Lady Lawyer | De vorbă cu Andra Iftemie, Managing Associate - Băncilă, Diaconu și Asociații: ”Toți avocații suntem ‘așezați la aceeași masă’, indiferent de gen sau de aria de practică aleasă, acesta fiind, de altfel, și unul dintre motivele pentru care practic cu drag această profesie. Ceea ce contează cu adevărat sunt competențele și rezultatele obținute”
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...