Litigatorii firmei Radu & Asociații gestionează peste 50 de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești de toate gradele, un arbitraj internațional și are în desfășurare mai multe proceduri prearbitrale, inclusiv ICSID. Firma colaborează cu fonduri de investiții specializate în finanțarea arbitrajelor internaționale și oferă clienților posibilitatea de a susține dosare complexe, fără presiunea costurilor ridicate
10 August 2021
Ștefania EnacheAnul în curs le-a adus avocaților multe mandate noi, venite atât din partea unor clienți preexistenți, cât și din partea unor noi clienți.
Emanuel Băncilă (stanga), Avocat Partener în cadrul Radu si Asociatii SPRL si Alexandru Oană, Managing Associate |
Avocații axați pe segmentul de Dispute Resolution se confruntă cu un volum de muncă din ce în ce mai mare, numărul proiectelor din această arie de practică fiind în creștere. Și pentru intervalul 2021-2022 sunt anticipate mandate noi, în special în zona litigiilor fiscale, din cauza faptului că se înregistrează o intensificare a activității autorităților statului. „În același timp, anticipăm creșterea numărului dosarelor de achiziții publice, dat fiind numărul ridicat de proceduri de atribuire aflate în desfășurare în momentul de față.Pe de altă parte, efectele crizei economice determinate de pandemia cauzată de coronavirusul SARS-CoV-2 vor conduce la o creștere a disputelor contractuale, executări silite și, în final, insolvențe.Într-o notă pozitivă, considerăm că există și premisele creșterii numărului de arbitraje interne și internaționale, având în vedere sporirea încrederii în instituțiile arbitrale interne, dar și accesul părților la diferite mecanisme și fonduri de investiții capabile să suporte costurile inerente acestor proceduri”, a declarat pentru BizLawyer Emanuel Băncilă, Avocat Partener în cadrul Radu și Asociații SPRL. . .
Pentru echipa Radu și Asociații SPRL, luna iunie a fost una deosebit de încărcată deoarece majoritatea clienților pe care avocații îi asistă au stabilite termene înainte de vacanța judecătorească. Cu toate acestea, departamentul de litigii și arbitraje, în care lucrează nu mai puțin de cinci avocați cu peste zece ani de experiență și care este coordonat de Emanuel Băncilă, reușește să gestioneze volumul ridicat de muncă, astfel încât să păstreze nivelul de excelență profesională cu care și-a obișnuit clienții.
„În momentul de față, echipa noastră gestionează peste 50 de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești de toate gradele, dar și un arbitraj internațional desfășurat conform Regulilor de Arbitraj Elvețiene. Toate litigiile în care asistăm clienții au un grad ridicat de dificultate tehnică, determinat atât de complexitatea problemelor juridice deduse judecății, cât și de specificitatea industriei în care activează clienții (energie, petrol și gaze sau agribusiness)”, explică Alexandru Oană, Managing Associate în cadrul Radu și Asociații SPRL.
Multe mandate noi în pandemie
Anul în curs le-a adus avocaților multe mandate noi, venite atât din partea unor clienți preexistenți, cât și din partea unor noi clienți. De altfel, Alexandru Oană subliniază faptul că profilul clienților din prima jumătate a anului a rămas neschimbat: societăți multinaționale, investitori străini, dar și antreprenori locali. „Clienții pe care îi asistăm activează în industrii reglementate sau supra-reglementate, care au fost puternic afectate de măsurile cu caracter restrictiv adoptate în contextul pandemiei cu coronavirusul SARS-CoV-2. Ca atare, majoritatea mandatelor noi au fost în domeniul contenciosului administrativ. Societatea noastră de avocatură continuă să reprezinte un spectru larg de clienți compus, în principal, din societăți multinaționale, investitori străini, dar și antreprenori locali. Clienții noștri activează în principal în domeniile energie, petrol și gaze, agribusiness și real-estate”, menționează avocatul.
Referindu-se la litigiile în care firma oferă servicii de asistență juridică și reprezentare, Emanuel Băncilă subliniază faptul că majoritatea au fost generate de măsurile restrictive adoptate pe parcursul stării de urgență, care continuă să își producă efectele și în prezent. „De asemenea, un număr însemnat de litigii a fost cauzat de controale ale autorităților publice (e.g. Curtea de Conturi) care au vizat verificarea legalității diferitelor măsuri adoptate de societăți cu capital public sau privat pe perioada stării de urgență. Nu în ultimul rând, un număr însemnat de litigii a fost cauzat de suspendarea activității a numeroase societăți mici și mijlocii, în special în domeniul HORECA, ceea ce a cauzat o criză a creditului comercial în relația cu partenerii comerciali și furnizorii. În mod diferit, față de criza financiară anterioară, criza generată de pandemia cauzată de coronavirusul SARS-CoV-2 a afectat mai degrabă creditul comercial și relația dintre societăți”, mai spune Partenerul Radu și Asociații SPRL.
Avocații sunt implicați în proiecte diverse
Pe masa de lucru a avocaților s-au aflat și se află proiecte diverse. De exemplu, echipa coordonată de Emanuel Băncilă lucrează într-un litigiu nou cu un grad ridicat de complexitate, care are ca obiect acordarea de despăgubiri de către Statul Român pentru prejudiciile cauzate clientului Radu și Asociații SPRL printr-o Ordonanță de Urgență adoptată în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.
„Pe lângă acțiunea în contencios administrativ formulată în temeiul art. 9 din Legea nr. 554/2004, mandatul implică redactarea și susținerea excepției de neconstituționalitate a textului Ordonanței de Urgență, dar și redactarea unei sesizări către Comisia Europeană pentru inițierea procedurii de infringement împotriva Statului Român”, explică Partenerul firmei de avocatură.
De asemenea, avocații acordă asistență juridică și reprezentare într-un arbitraj internațional desfășurat conform Regulilor de Arbitraj Elvețiene, locul arbitrajului fiind stabilit la Zurich.
În plus, echipa de specialiști are în desfășurare, în momentul de față, mai multe proceduri prearbitrale, inclusiv proceduri ICSID inițiate împotriva Statului Român. „Societatea noastră de avocați acordă asistență în mai multe dosare de penal-comercial în colaborare cu firme reputate specializate în dosare de white-colar crime. De regulă, activitatea noastră este limitată strict la chestiunile de drept material (drept fiscal, drept societar, dreptul mediului, etc.), partea de procedură penală propriu-zisă fiind acoperită de societățile de avocatură specializate în drept penal cu care colaborăm. În prezent, asistăm și o serie de investitori străini într-o serie de litigii aflate pe rolul instanțelor din România, dar și dintr-un alt stat european aflate în strânsă legătură”, completează Emanuel Băncilă.
La nivelul activității de litigii s-a înregistrat un ritm susținut de creștere atât prin numărul mandatelor, cât și prin complexitatea acestora. De asemenea, numărul de clienți noi pe care firma de avocatură îi asistă în 2021 a cunoscut o majorare semnificativă față de anul 2020.
Pe lângă proiectele nominalizate mai sus, avocații au acordat asistență unui important jucător din domeniul agribusiness în peste 50 de dosare privind o problematică complexă, precum dreptul mediului, fonduri europene, contencios administrativ și executare silită.
De asemenea, trebuie menționat și proiectul în care EY România a acordat asistență juridică în plângerea împotriva unei decizii CNSC și apărarea rezultatului de atribuire a contractului de achiziție publică având drept obiect „Servicii de dezvoltare software, integrare și instruire privind sistemul informatic „Fișierul Standard de Control (Standard Audit File – SAF-T)”.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Avantajul afilierii la rețeaua internațională EY
Activitatea bogată din zona de Dispute Resolution este susținută întotdeauna de echipa lărgită care se ocupă de segmentele de litigii și arbitraje și care include 16 avocați pe care îi coordonează Emanuel Băncilă. Din această echipă extinsă, un număr de patru avocați lucrează exclusiv în litigii de drept civil și societar, contencios administrativ, achiziții publice, insolvență și arbitraj internațional, restul echipei fiind specializată în contencios fiscal.
În afara sferei de contencios fiscal, proiectele sunt coordonate de Emanuel Băncilă și Alexandru Oană, avocat cu peste 12 ani de experiență.
„Principala linie strategică constă în specializarea din litigii în domenii de nișă, cu un ridicat caracter tehnic, precum dreptul energiei, dreptul mediului sau achiziții publice. Nu urmărim, în mod activ, să concurăm cu firmele clasice de avocatură care practică preluarea de dosare în bloc, de regulă, pentru onorarii modice sau de dumping. O altă linie strategică pe care urmărim să o dezvoltăm constă în practica de arbitraj internațional, prin prisma strânsei colaborări pe care o avem cu fondurile de investiții specializate în finanțarea arbitrajelor internaționale. Prin această colaborare, avem posibilitatea să le oferim clienților posibilitatea de a susține dosare arbitrale complexe în fața principalelor instituții arbitrale, fără a fi nevoite să suporte costurile ridicate, care, de multe ori, reprezintă o barieră de netrecut pentru investitorii sau antreprenorii locali”, punctează Alexandru Oană.
„Considerăm că societatea noastră de avocatură se bucură de o serie de avantaje față de alte firme concurente de pe piață, cum ar fi: afilierea la rețeaua internațională EY și colaborarea cu societățile de avocați afiliate EY din peste 90 de jurisdicții; strânsa colaborare cu colegii noștri din alte departamente ale EY Romania (e.g. asistență fiscală, achiziții publice, audit etc.) care ne permite să oferim clienților noștri servicii integrate de un înalt grad tehnic. Un exemplu constă în colaborarea cu colegii din departamentul de asistență fiscală pe parcursul inspecțiilor fiscale și, ulterior, în litigiile de contencios administrativ și fiscal; experiența echipei compuse preponderent din avocați cu un grad înalt de senioritate, care au peste 10 ani de experiență profesională în litigii cu un grad ridicat de dificultate tehnică (e.g. contencios administrativ și fiscal, dreptul mediului, achiziții publice și arbitraj internațional); colaborarea cu diverse firme de avocatură internaționale din afara rețelei EY, dar și cu prestigioase fonduri de investiții specializate în finanțarea dosarelor de arbitraj internațional. În concluzie, orice client nou sau existent va găsi în Radu și Asociații o echipă capabilă și experimentată, soluții tehnice inovative, dar și o structură de onorarii adaptabilă și prietenoasă cu situația financiară a clientului”, a conchis Emanuel Băncilă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1030 / 1856 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...