MAI: Paşaportul simplu temporar nu va mai putea fi eliberat din raţiuni exclusiv turistice
03 Iulie 2024
AgerpresPaşapoartele declarate pierdute, distruse sau furate sunt nule de drept şi nu mai pot fi utilizate, chiar dacă sunt găsite ulterior.
Eliberarea paşaportului simplu temporar se va realiza doar în situaţii obiective şi urgente, ce exclud cazurile în care deplasarea persoanei pe teritoriul altui stat are la bază raţiuni exclusiv turistice, potrivit noilor modificări legislative în sistemul de paşapoarte, care vor fi implementate începând cu data de 3 iulie.
"Situaţiile obiective şi urgente trebuie probate cu documente din care să rezulte necesitatea deplasării persoanei în străinătate. Totodată, atragem atenţia cu privire la faptul că există state care nu permit intrarea pe teritoriul lor naţional cu paşaportul simplu temporar, sens în care recomandăm accesarea site-ului Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro , secţiunea condiţii de călătorie, înaintea efectuării călătoriei", informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis, miercuri, AGERPRES.
"Situaţiile obiective şi urgente trebuie probate cu documente din care să rezulte necesitatea deplasării persoanei în străinătate. Totodată, atragem atenţia cu privire la faptul că există state care nu permit intrarea pe teritoriul lor naţional cu paşaportul simplu temporar, sens în care recomandăm accesarea site-ului Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro , secţiunea condiţii de călătorie, înaintea efectuării călătoriei", informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis, miercuri, AGERPRES.
Paşapoartele declarate pierdute, distruse sau furate sunt nule de drept şi nu mai pot fi utilizate, chiar dacă sunt găsite ulterior.
În cazul persoanelor care găsesc documentul de călătorie declarat pierdut sau furat, există obligaţia de a îl depune, de îndată, la cel mai apropiat serviciu public comunitar de paşapoarte, la Direcţia Generală de Paşapoarte ori la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
MAI reaminteşte faptul că pierderea sau distrugerea paşaportului simplu electronic/temporar se declară de către titular în ţară la orice serviciu public comunitar de paşapoarte sau la Direcţia Generală de Paşapoarte, iar în străinătate la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
De asemenea, furtul documentelor de călătorie se declară de îndată la cea mai apropiată unitate de poliţie din ţară sau, după caz, de pe teritoriul statului în care s-a produs evenimentul, solicitând eliberarea unei adeverinţe care să ateste declararea evenimentului respectiv.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 147 / 5346 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...