Legea pentru aprobarea ordonanței privind gestionarea veniturilor bugetului prin implementarea proiectelor de digitalizare, promulgată
17 Ianuarie 2025
AgerpresPrin actul normativ au fost stabilite ca termene pentru utilizarea și/sau implementarea de către MF a modulelor de valorificare a datelor și informațiilor furnizate prin intermediul SIISN.
Președintele Klaus Iohannis a semnat, vineri, decretul privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2023 privind unele măsuri pentru gestionarea și evidențierea veniturilor curente ale bugetului public prin implementarea unor proiecte de digitalizare.
Legea are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri pentru gestionarea și evidențierea veniturilor curente ale bugetului public prin implementarea unor proiecte de digitalizare. De asemenea, vizează îmbunătățirea capacității operative a administrației fiscale în prevenirea și combaterea fenomenelor de neconformare fiscală. Ministerul Finanțelor este abilitat, până la dezvoltarea și operaționalizarea hubului financiar, să utilizeze și/sau implementeze module de valorificare a datelor și informațiilor furnizate prin intermediul sistemelor informatice prevăzute de prezentul act normativ (e-Factura, e-Transport, e-Sigiliu, e-SAF-TV, e-Case de marcat electronice, e-TVA).
Legea are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri pentru gestionarea și evidențierea veniturilor curente ale bugetului public prin implementarea unor proiecte de digitalizare. De asemenea, vizează îmbunătățirea capacității operative a administrației fiscale în prevenirea și combaterea fenomenelor de neconformare fiscală. Ministerul Finanțelor este abilitat, până la dezvoltarea și operaționalizarea hubului financiar, să utilizeze și/sau implementeze module de valorificare a datelor și informațiilor furnizate prin intermediul sistemelor informatice prevăzute de prezentul act normativ (e-Factura, e-Transport, e-Sigiliu, e-SAF-TV, e-Case de marcat electronice, e-TVA).
Sunt considerate sisteme informatice de interes strategic național (SIISN) următoarele: Sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, Sistemul Național RO e-Transport, sistem național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat, Sistemul Național RO e-Sigiliu, ce reprezintă sigiliul electronic al mărfurilor, Sistemul e-SAF-T - fișierul standard de control fiscal, Sistemul Informatic Național RO e-Case de marcat electronice, reprezentând Registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, Sistemul Informatic Național RO e-TVA, al cărui scop este de a precompleta informații privind operațiunile impozabile în deconturile de TVA și de a le pune la dispoziția persoanelor impozabile prin intermediul Spațiului Privat Virtual.
Prin actul normativ au fost stabilite ca termene pentru utilizarea și/sau implementarea de către MF a modulelor de valorificare a datelor și informațiilor furnizate prin intermediul SIISN următoarele date: RO e-Factură - 1 martie 2024, RO e-Case de marcat electronice - 1 aprilie 2024, RO e-Sigiliu - 1 ianuarie 2025, RO e-Transport - 1 septembrie 2024, RO e-TVA - 1 august 2024, alte module - 1 martie 2025.
Totodată, se stabilesc principiile privind dezvoltarea unui nou sistem informatic, Sistemul Informatic Național RO e-TVA, care vizează precompletarea de către autoritatea fiscală a informațiilor privind operațiunile impozabile în decontul de TVA.
Actul normativ a fost aprobat, la sfârșitul anului 2023, de Guvern. Camera Deputaților l-a adoptat, în calitate de for decizional, în iunie 2024. În iulie anul trecut, Uniunea Salvați România și deputați neafiliați au contestat la CCR actul normativ. Sesizarea a fost respinsă în octombrie anul trecut. Decizia a fost publicată pe 14 ianuarie în Monitorul Oficial.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8 / 5352 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...