Vălean: Ţintele ambiţioase de mediu pot fi atinse şi fără cămăşi de forţă legislative
17 Octombrie 2024
AgerpresAceasta a admis faptul că, la ora actuală, piaţa europeană a maşinilor electrice se află în creştere, dar cu fluctuaţii.
Pentru a atinge ţintele ambiţioase de mediu avem nevoie de industrii solide, de inovaţie, de opţiuni multiple, nu de cămăşi de forţă legislative, a declarat, joi, la Forumul Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, eurodeputata Adina Vălean, care a fost şi comisar european pe Transporturi.
"Stabilitatea industriei auto europene s-a învârtit în jurul unui campion tehnologic: motorul pe combustie. Personal, cred că mulţi din această sală conduc o maşină cu un asemenea motor. Nu foarte nouă pe cât le-ar plăcea distribuitorilor de maşini din această sală, dar atât de bună pe cât au făcut-o producătorii de maşini europeni. Personal, şi ca politiciană susţinătoare a neutralităţii tehnologice, consider că motorul pe combustie a fost soluţia pe care industria şi consumatorii au ales-o într-un anumit moment, din mai multe opţiuni. Nici maşinile pe hidrogen, nici cele electrice nu sunt invenţii foarte recente. Nicio tehnologie nu deţine monopolul asupra viitorului şi deschiderea către toate opţiunile tehnologice, de la vehicule electrice la combustibili sintetici ne poate conduce la un nou campion tehnologic natural sau la mai mulţi campioni. De ce spun aceste lucruri? Le spun nu pentru că aş fi împotriva obiectivelor de climă. Ce vreau să spun este că pentru a atinge asemenea ţinte ambiţioase avem nevoie de industrii solide, de inovaţie, de opţiuni multiple, nu de cămăşi de forţă legislative", a afirmat Vălean.
"Stabilitatea industriei auto europene s-a învârtit în jurul unui campion tehnologic: motorul pe combustie. Personal, cred că mulţi din această sală conduc o maşină cu un asemenea motor. Nu foarte nouă pe cât le-ar plăcea distribuitorilor de maşini din această sală, dar atât de bună pe cât au făcut-o producătorii de maşini europeni. Personal, şi ca politiciană susţinătoare a neutralităţii tehnologice, consider că motorul pe combustie a fost soluţia pe care industria şi consumatorii au ales-o într-un anumit moment, din mai multe opţiuni. Nici maşinile pe hidrogen, nici cele electrice nu sunt invenţii foarte recente. Nicio tehnologie nu deţine monopolul asupra viitorului şi deschiderea către toate opţiunile tehnologice, de la vehicule electrice la combustibili sintetici ne poate conduce la un nou campion tehnologic natural sau la mai mulţi campioni. De ce spun aceste lucruri? Le spun nu pentru că aş fi împotriva obiectivelor de climă. Ce vreau să spun este că pentru a atinge asemenea ţinte ambiţioase avem nevoie de industrii solide, de inovaţie, de opţiuni multiple, nu de cămăşi de forţă legislative", a afirmat Vălean.
Fostul comisar european pe Transporturi a subliniat, totodată, că industria auto contribuie cu 7% la PIB-ul Uniunii Europene şi ilustrează spiritul de inovaţie al europenilor. Totodată, companiile din domeniu investesc anual aproape 73 de miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare.
"Maşinile reprezintă pentru multe societăţi libertatea de mişcare, libertatea de iniţiativă, acces la oportunităţi economice, creşterea productivităţii şi sunt în aceeaşi măsură conectori culturali şi stimuli economici, mai ales într-o Europă atât de diversă geografic, civilizaţional şi economic. Aşadar, automobilul rămâne nu doar un instrument al mobilităţii, ci şi un catalizator al productivităţii şi al prosperităţii noastre colective. Chiar şi industria auto europeană nu e o ramură economică obişnuită. Angajează peste 13 milioane de oameni şi contribuie cu 7% la Produsul Intern Brut al Uniunii Europene. Dincolo de aceste cifre, industria auto ilustrează spiritul de inovaţie al europenilor. Companiile din domeniu investesc anual aproape 73 de miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare, un nivel de finanţare pe care puţine alte sectoare îl pot egala. În acest context, niciodată nu a fost mai urgent să ne concentrăm eforturile pentru a menţine şi stimula competitivitatea industriei auto europene. Pentru asta este nevoie de o nouă strategie industrială pentru acest sector. În primul rând, trebuie să promovăm comerţul internaţional şi să diversificăm lanţurile de aprovizionare pentru a ne asigura că suntem mai puţin vulnerabili la provocările geopolitice şi economice. Acordurile comerciale cu pieţe emergente sunt esenţiale pentru a ne extinde influenţa globală", a precizat Vălean.
Aceasta a admis faptul că, la ora actuală, piaţa europeană a maşinilor electrice se află în creştere, dar cu fluctuaţii.
"Am fost cinci ani comisar pentru Transporturi al Uniunii Europene şi parte din moştenirea mea legislativă este legislaţia privind infrastructura de reîncărcare electrică şi încărcare cu hidrogen. Am introdus obligaţii pentru statele-membre, am pus la dispoziţie fonduri pentru a transforma obligaţiile în realitate. Piaţa maşinilor electrice e în creştere, dar cu fluctuaţii. 2030 ar trebui să ne găsească în Uniunea Europeană cu 3,5 milioane de staţii funcţionale. Poate vom face asta. Există interes şi privat de investiţii, există şi fonduri naţionale sau europene, dar succesul acestei infrastructuri va depinde în final de capacitatea de a asigura energie curată, ieftină şi abundentă, de creştere a capacităţii reţelelor electrice şi de modernizare a lor. Întrebarea e dacă vom putea face asta", a susţinut Adina Vălean.
În ceea ce priveşte noile tehnologii, demnitarul a adus în discuţie şi rolul Inteligenţei Artificiale la dezvoltarea industriei auto arătând că aceasta trebuie susţinută financiar prin programe specifice de cercetare şi dezvoltare dedicate inteligenţei artificiale, tehnologiilor pentru conducerea autonomă şi combustibililor alternativi.
"Printre altele, există o revoluţie a inteligenţei artificiale. De aceea, aşa cum industriile trebuie să se mişte cât mai agil, şi noi, legislatorii, trebuie să revizuim ceea ce ar fi prea împovărător pentru aceste industrii. Ba mai mult, aşa cum şi raportul Draghi afirma - trebuie să susţinem şi financiar industria auto prin programe specifice de cercetare şi dezvoltare dedicate inteligenţei artificiale, tehnologiilor pentru conducerea autonomă, combustibililor alternativi. Uniunea Europeană ar trebui să se uite, în următorul ciclu financiar multianual spre scheme de finanţare care să sprijine regiunile şi ţările producătoare de maşini, aşa cum este şi România. Ar fi util să revizuim şi regulamentele privind ajutoarele de stat sau să extindem cadrul temporar de crize şi de tranziţie şi dincolo de 2025, pentru a putea face posibile scheme de finanţare pentru transformarea industrială", a punctat eurodeputata.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile organizează, joi, o nouă ediţie a Forumului Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, la care vor fi prezenţi lideri din industria auto din 35 de ţări, lideri politici şi factori de decizie.
Fondată în anul 1994, APIA reuneşte, în prezent, cele mai importante companii din industria auto românească. Din 2022, Asociaţia a devenit Organizaţia Mobilităţii din România, dedicându-şi activităţile promovării şi susţinerii dezvoltării sustenabile.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este unul dintre partenerii media ai evenimentului.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 61 / 9026 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...