ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bozzella (OICA): Impunerea prea rapidă a vehiculelor electrice 100% ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile

17 Octombrie 2024   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, decarbonizarea necesită un parteneriat guvernamental şi industrial, precum şi angajamente din partea întregului ecosistem de transport rutier.

 
 
Aprobarea unei legi care să impună doar vehicule 100% electrice în zece ani este partea uşoară, însă mersul prea rapid ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile, a declarat, joi, la Forumul Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, preşedintele Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Vehicule (OICA), John Bozzella.

"Când vorbesc cu liderii guvernamentali, aceştia spun mai întâi că viitorul este electric. În al doilea rând, că trecerea la mobilitatea personală electrică necesită doar o transformare completă a bazei industriale globale de automobile şi, de asemenea, o reimaginare a pieţelor auto din întreaga lume (...) Producătorii de automobile investesc sume masive de capital în electrificare generată de veniturile din vânzările de vehicule cu motoare cu ardere internă. Acest lucru nu poate continua pentru totdeauna. Aşa că le spun factorilor de decizie să aibă succes şi că trebuie să abordăm condiţiile necesare pentru a schimba piaţa. Nu îmi fac deloc griji cu privire la capacitatea producătorilor auto de a produce vehicule, dar îmi fac griji dacă există un decalaj prea mare între cerinţele guvernamentale şi aşteptările clienţilor. Cu alte cuvinte, avem nevoie de o abordare politică echilibrată. Înţeleg că factorii de decizie politică trebuie să echilibreze mai multe obiective societale. Ei trebuie să ia în considerare reducerea carbonului. De asemenea, trebuie să ia în considerare locurile de muncă, comerţul, competitivitatea şi securitatea economică şi naţională. Uneori, aceste obiective şi politici nu se aliniază şi sunt în conflict. Aprobarea unei legi care impune vehicule 100% electrice în zece ani este partea uşoară, însă mersul prea repede ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile", a subliniat Bozzella.


Potrivit sursei citate, decarbonizarea necesită un parteneriat guvernamental şi industrial, precum şi angajamente din partea întregului ecosistem de transport rutier.

"Nicio politică guvernamentală sau investiţie în industrie, izolat, nu va atinge neutralitatea carbonului. La nivel global, există 1,47 miliarde de vehicule uşoare pe drumuri. În 2023, aproximativ 3%, sau 40 de milioane de autovehicule, au fost electrificate, în creştere faţă de 2% sau 26 de milioane, în 2022. Din perspectiva SUA, există 286 de milioane de vehicule uşoare pe drumurile din această ţară, iar în 2023, o pondere de 1,5% sau 4,3 milioane dintre acestea erau vehicule electrice (...) Am fost la Salonul Auto de la Paris şi am văzut acolo produse uimitoare, dar pentru ca această tranziţie către electrificare să fie cu adevărat de succes şi să se mişte cât de repede ne dorim cu toţii de o mai profundă mai largă şi parteneriat strategic între producătorii de automobile din alte sectoare ale economiei şi Guvern (...) Din păcate, ceea ce vedem de la guverne în unele locuri şi în unele cazuri sunt politici care sunt aplicate inegal. Obiectivele ambiţioase ale vehiculelor electrice sunt bune, dar să nu presupunem sau să sperăm că totul va merge perfect. Viitorul este electric, iar asta se va întâmpla dacă vom lucra împreună la o viziune comună a succesului. Fabricarea de autovehicule este una dintre cele mai importante şi indispensabile industrii din lume. Este un motor economic şi un motor al oportunităţilor şi al libertăţii sociale", a spus şeful OICA.

Acesta a adăugat că electrificarea modelează viitorul pe multe pieţe auto, dar nu reprezintă singurul răspuns la problemele de mediu.

"OICA se reuneşte o dată pe an pentru a compara note şi pentru a discuta provocările şi oportunităţile cu care se confruntă industria noastră din întreaga lume. Şi, după cum a spus prim-ministrul, ne adunăm şi pe un fundal de incertitudine considerabilă, incertitudine din industrie, incertitudine geopolitică. Avem multe de vorbit zilele astea, nu-i aşa? Misiunea OICA, pe scurt, este de a îmbunătăţi siguranţa rutieră la nivel mondial şi standardele de mediu, astfel încât toate ţările şi toţi oamenii să aibă acces la cel mai sigur, mai curat şi mai avansat transport posibil. Vreau să menţionez doar pe scurt că lucrăm foarte mult la standardele tehnologice şi tehnice şi de reglementare. De asemenea, vreau să vă încurajez pe toţi cei din industrie (...) La nivel global, industria auto investeşte sute de miliarde de dolari în tehnologii de energie curată (...) Electrificarea modelează viitorul pe multe pieţe auto, dar să fim clari: nu este singurul răspuns. Nu credem că fiecare ţară trebuie sau chiar ar trebui să adopte aceeaşi strategie de decarbonizare, dar e nevoie de o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, cu flexibilităţi pentru ţările de a adopta politici politice şi tehnologii adecvate realităţilor lor geografice, socio-economice, culturale şi geopolitice", a afirmat John Bozzella.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile organizează, joi, o nouă ediţie a Forumului Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, la care vor fi prezenţi lideri din industria auto din 35 de ţări, lideri politici şi factori de decizie.

Fondată în anul 1994, APIA reuneşte, în prezent, cele mai importante companii din industria auto românească. Din 2022, Asociaţia a devenit Organizaţia Mobilităţii din România, dedicându-şi activităţile promovării şi susţinerii dezvoltării sustenabile.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 62 / 9026
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...