
Bozzella (OICA): Impunerea prea rapidă a vehiculelor electrice 100% ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile
17 Octombrie 2024
AgerpresPotrivit sursei citate, decarbonizarea necesită un parteneriat guvernamental şi industrial, precum şi angajamente din partea întregului ecosistem de transport rutier.
Aprobarea unei legi care să impună doar vehicule 100% electrice în zece ani este partea uşoară, însă mersul prea rapid ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile, a declarat, joi, la Forumul Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, preşedintele Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Vehicule (OICA), John Bozzella.
"Când vorbesc cu liderii guvernamentali, aceştia spun mai întâi că viitorul este electric. În al doilea rând, că trecerea la mobilitatea personală electrică necesită doar o transformare completă a bazei industriale globale de automobile şi, de asemenea, o reimaginare a pieţelor auto din întreaga lume (...) Producătorii de automobile investesc sume masive de capital în electrificare generată de veniturile din vânzările de vehicule cu motoare cu ardere internă. Acest lucru nu poate continua pentru totdeauna. Aşa că le spun factorilor de decizie să aibă succes şi că trebuie să abordăm condiţiile necesare pentru a schimba piaţa. Nu îmi fac deloc griji cu privire la capacitatea producătorilor auto de a produce vehicule, dar îmi fac griji dacă există un decalaj prea mare între cerinţele guvernamentale şi aşteptările clienţilor. Cu alte cuvinte, avem nevoie de o abordare politică echilibrată. Înţeleg că factorii de decizie politică trebuie să echilibreze mai multe obiective societale. Ei trebuie să ia în considerare reducerea carbonului. De asemenea, trebuie să ia în considerare locurile de muncă, comerţul, competitivitatea şi securitatea economică şi naţională. Uneori, aceste obiective şi politici nu se aliniază şi sunt în conflict. Aprobarea unei legi care impune vehicule 100% electrice în zece ani este partea uşoară, însă mersul prea repede ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile", a subliniat Bozzella.
"Când vorbesc cu liderii guvernamentali, aceştia spun mai întâi că viitorul este electric. În al doilea rând, că trecerea la mobilitatea personală electrică necesită doar o transformare completă a bazei industriale globale de automobile şi, de asemenea, o reimaginare a pieţelor auto din întreaga lume (...) Producătorii de automobile investesc sume masive de capital în electrificare generată de veniturile din vânzările de vehicule cu motoare cu ardere internă. Acest lucru nu poate continua pentru totdeauna. Aşa că le spun factorilor de decizie să aibă succes şi că trebuie să abordăm condiţiile necesare pentru a schimba piaţa. Nu îmi fac deloc griji cu privire la capacitatea producătorilor auto de a produce vehicule, dar îmi fac griji dacă există un decalaj prea mare între cerinţele guvernamentale şi aşteptările clienţilor. Cu alte cuvinte, avem nevoie de o abordare politică echilibrată. Înţeleg că factorii de decizie politică trebuie să echilibreze mai multe obiective societale. Ei trebuie să ia în considerare reducerea carbonului. De asemenea, trebuie să ia în considerare locurile de muncă, comerţul, competitivitatea şi securitatea economică şi naţională. Uneori, aceste obiective şi politici nu se aliniază şi sunt în conflict. Aprobarea unei legi care impune vehicule 100% electrice în zece ani este partea uşoară, însă mersul prea repede ar putea crea riscuri competitive pentru producătorii de automobile", a subliniat Bozzella.
Potrivit sursei citate, decarbonizarea necesită un parteneriat guvernamental şi industrial, precum şi angajamente din partea întregului ecosistem de transport rutier.
"Nicio politică guvernamentală sau investiţie în industrie, izolat, nu va atinge neutralitatea carbonului. La nivel global, există 1,47 miliarde de vehicule uşoare pe drumuri. În 2023, aproximativ 3%, sau 40 de milioane de autovehicule, au fost electrificate, în creştere faţă de 2% sau 26 de milioane, în 2022. Din perspectiva SUA, există 286 de milioane de vehicule uşoare pe drumurile din această ţară, iar în 2023, o pondere de 1,5% sau 4,3 milioane dintre acestea erau vehicule electrice (...) Am fost la Salonul Auto de la Paris şi am văzut acolo produse uimitoare, dar pentru ca această tranziţie către electrificare să fie cu adevărat de succes şi să se mişte cât de repede ne dorim cu toţii de o mai profundă mai largă şi parteneriat strategic între producătorii de automobile din alte sectoare ale economiei şi Guvern (...) Din păcate, ceea ce vedem de la guverne în unele locuri şi în unele cazuri sunt politici care sunt aplicate inegal. Obiectivele ambiţioase ale vehiculelor electrice sunt bune, dar să nu presupunem sau să sperăm că totul va merge perfect. Viitorul este electric, iar asta se va întâmpla dacă vom lucra împreună la o viziune comună a succesului. Fabricarea de autovehicule este una dintre cele mai importante şi indispensabile industrii din lume. Este un motor economic şi un motor al oportunităţilor şi al libertăţii sociale", a spus şeful OICA.
Acesta a adăugat că electrificarea modelează viitorul pe multe pieţe auto, dar nu reprezintă singurul răspuns la problemele de mediu.
"OICA se reuneşte o dată pe an pentru a compara note şi pentru a discuta provocările şi oportunităţile cu care se confruntă industria noastră din întreaga lume. Şi, după cum a spus prim-ministrul, ne adunăm şi pe un fundal de incertitudine considerabilă, incertitudine din industrie, incertitudine geopolitică. Avem multe de vorbit zilele astea, nu-i aşa? Misiunea OICA, pe scurt, este de a îmbunătăţi siguranţa rutieră la nivel mondial şi standardele de mediu, astfel încât toate ţările şi toţi oamenii să aibă acces la cel mai sigur, mai curat şi mai avansat transport posibil. Vreau să menţionez doar pe scurt că lucrăm foarte mult la standardele tehnologice şi tehnice şi de reglementare. De asemenea, vreau să vă încurajez pe toţi cei din industrie (...) La nivel global, industria auto investeşte sute de miliarde de dolari în tehnologii de energie curată (...) Electrificarea modelează viitorul pe multe pieţe auto, dar să fim clari: nu este singurul răspuns. Nu credem că fiecare ţară trebuie sau chiar ar trebui să adopte aceeaşi strategie de decarbonizare, dar e nevoie de o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, cu flexibilităţi pentru ţările de a adopta politici politice şi tehnologii adecvate realităţilor lor geografice, socio-economice, culturale şi geopolitice", a afirmat John Bozzella.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile organizează, joi, o nouă ediţie a Forumului Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, la care vor fi prezenţi lideri din industria auto din 35 de ţări, lideri politici şi factori de decizie.
Fondată în anul 1994, APIA reuneşte, în prezent, cele mai importante companii din industria auto românească. Din 2022, Asociaţia a devenit Organizaţia Mobilităţii din România, dedicându-şi activităţile promovării şi susţinerii dezvoltării sustenabile.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 299 / 9264 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...