ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nagy-Bege Zoltán (ANRE): Pentru transportatori este destul de complicat să semneze un contract cu furnizorii de energie electrică

18 Noiembrie 2022   |   Agerpres

Vicepreşedintele ANRE a precizat că, în baza acestui regulament, toţi clienţii care rămân fără furnizori sunt preluaţi în regim de ultimă instanţă pentru perioade mai lungi sau mai scurte, în funcţie de tipul fiecărui client.

 
 
Vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Nagy-Bege Zoltán, a afirmat vineri, la Târgu Mureş, că pentru transportatori este destul de complicat să semneze contracte cu furnizorii de energie electrică pentru staţiile de încărcare a autobuzelor, dar că există o procedură la care aceştia pot apela pentru scurtarea termenelor de racordare.
 
"Prima problemă a lor este că acele staţii de încărcare pe care le instalează pentru a putea încărca în viitor noile autobuze electrice trebuie racordate la reţea (...). În acest moment, este un lucru destul de complicat să semneze un contract cu un furnizor de energie electrică sau gaze naturale. (...) Noi avem din august o procedură specială pentru racordarea staţiilor de încărcare pentru maşinile sau autovehicule electrice, care simplifică şi scurtează termenele de racordare faţă de un loc normal de consum. Asta a fost primul ajutor. După care, pentru partea comercială, pentru contractare, există regulamentul de furnizare în ultimă instanţă care oferă soluţii pentru absolut toţi clienţii care rămân fără furnizor", a declarat Nagy-Bege Zoltán, după şedinţa lunară a comitetului director al Federaţiei Transportatorilor Urbani şi Suburbani şi Metropolitani de Călători.
 
Vicepreşedintele ANRE a precizat că, în baza acestui regulament, toţi clienţii care rămân fără furnizori sunt preluaţi în regim de ultimă instanţă pentru perioade mai lungi sau mai scurte, în funcţie de tipul fiecărui client.
 
"Dar tocmai această instituţie a furnizării în ultimă instanţă le asigură acest lucru. Oricine îşi doreşte să aibă un contract pentru un loc de consum, se poate încheia un contract în regim de ultimă instanţă cu care se poate merge la distribuitor şi se poate definitiva racordarea la locul nou de consum. Nu şi practic se întâmplă aceasta, e puţin mai birocratic. Este o adresă în plus care trebuie trimisă ANRE-ului (...). Noi trimitem la furnizori de ultimă instanţă şi se întâmplă. Există interes, există finanţare, atât pentru maşini electrice, cât şi pentru staţii de încărcare a acestor maşini. Tocmai de aceea am venit cu acest regulament care simplifică racordarea. Este aportul nostru la această problemă. Mai mult de atât nu putem să facem noi, dar cu siguranţă vom fi deschişi la dialog şi dacă sunt semnalate probleme în privinţa acestor reguli şi aceste proceduri de racordare, noi suntem deschişi să le discutăm", a subliniat Nagy-Bege Zoltán.
 
Vicepreşedintele ANRE consideră că motivul pentru care furnizorii fie nu răspund societăţilor de transport, fie fac nişte oferte descurajante, se datorează problemelor financiare şi faptului că furnizorii de energie nu-şi propun să-şi crească portofoliul de clienţi. Având în vedere reglementările şi directivele europene, soluţia transportului, fie public, fie individual, este în zona electrificării şi e necesar să se meargă în această direcţie.
 
"Există surse de finanţare pentru asta de care trebuie să ne folosim. Deja sunt nişte termene vehiculate în privinţa interzicerii totale a înmatriculării maşinilor echipate cu motoare cu ardere internă, care poate par îndepărtate. Dar timpul trece repede şi până în acel moment noi trebuie să ne pregătim atât cu infrastructură, cât şi cu eventuale soluţii pentru autorităţile publice locale în privinţa transportului în comun, pentru că este o variantă mult mai curată şi mai fezabilă decât transportul individual în maşina personală", a mai spus Nagy-Bege Zoltán.
 
Viceprimarul municipiului Târgu Mureş, Portik Vilmos, a precizat că municipalitatea are deja în autobază 27 din cele 32 de autobuze electrice de 12 metri şi se lucrează la staţiile de încărcare, însă nu există un furnizor de electricitate care să furnizeze cantitatea solicitată.
 
"Problema este că aici nu ne trebuie o cantitate pentru două autovehicule electrice sau pentru încărcat un fier de călcat, ci o cantitate uriaşă. În acest moment nu se găseşte acel furnizor care poate să furnizeze şi încă nu se găseşte furnizorul care poate să ne dea un preţ care să fie rentabil pentru transport", a spus Portik.
 
Directorul societăţii de Transport Local din Târgu Mureş, Tatar Bela, a precizat că anual societatea ar avea nevoie de circa la 5 milioane de kilowaţi, însă speră ca până la începutul anului situaţia să fie rezolvată.
 
"Motivul este criza energetică (...), în toată Europa. Noi acum urmăm toate procedurile legale, de aceea am apelat la domnul vicepreşedinte al ANRE şi încercăm să facem tot posibilul cât mai repede, până la sfârşitul anului, să reuşim să încheiem acest contract. Şi să sperăm că, începând de 1 ianuarie, prin reglementarea care e impusă de dânşii, să avem curent la un preţ normal de un leu sau 1,30 lei şi atunci putem exploata aceste autobuze în condiţii normale şi la costuri reduse. Bugetul local este limitat, noi trebuie să încadrăm aceste sume. Anual am nevoie undeva la 5.000.000 de kilowaţi (5.000 de megawaţi) pentru aceste autobuze şi sper că reuşim până la sfârşitul anului să încheiem aceste contracte şi să pornim aceste autobuze în ianuarie", a arătat Tatar Bela.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2648 / 9176
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...