Badea (BNR): RoPay poziţionează România pe harta iniţiativelor europene de referinţă în domeniul plăţilor de retail
18 Noiembrie 2024
AGERPRESRoPay permite iniţierea plăţilor instant direct de la un cont bancar la altul, pe baza unor tehnologii precum scanarea de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau utilizarea numărului mobil ca identificator.
Proiectul RoPay, rezultat al unui efort susţinut de peste trei ani, poziţionează România pe harta iniţiativelor europene de referinţă în domeniul plăţilor de retail, a afirmat, luni, Leonardo Badea, viceguvernator al Băncii Naţionale a României (BNR), la evenimentul de lansare a serviciului RoPay.
Potrivit acestuia, RoPay permite iniţierea plăţilor instant direct de la un cont bancar la altul, pe baza unor tehnologii precum scanarea de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau utilizarea numărului mobil ca identificator. Serviciul este disponibil prin intermediul aplicaţiilor de mobile banking ale băncilor participante non-stop, oferind mai multă rapiditate şi simplificând iniţierea şi realizarea plăţilor.
Potrivit acestuia, RoPay permite iniţierea plăţilor instant direct de la un cont bancar la altul, pe baza unor tehnologii precum scanarea de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau utilizarea numărului mobil ca identificator. Serviciul este disponibil prin intermediul aplicaţiilor de mobile banking ale băncilor participante non-stop, oferind mai multă rapiditate şi simplificând iniţierea şi realizarea plăţilor.
"Odată cu transformarea digitală, apar şi noi provocări care trebuie gestionate utilizând soluţii inovative, eficiente şi accesibile pentru consumatori. Astfel, serviciile financiare, în special cele de plăţi, trebuie să evolueze continuu, răspunzând schimbărilor şi fructificând oportunităţile aduse de noua tehnologie. În acest context, dezvoltarea şi implementarea schemei naţionale pentru iniţierea plăţilor instant în lei sub brandul RoPay, de către comunitatea bancară naţională, prin Asociaţia Română a Băncilor şi Transfond, reprezintă o realizare importantă. Acest proiect, rezultat al unui efort susţinut de peste trei ani, poziţionează România pe harta iniţiativelor europene de referinţă în domeniul plăţilor de retail. Serviciul RoPay completează o serie de alte soluţii care au fost implementate cu succes de comunitatea bancară şi Transfond, precum: Schema de Transfer Credit RON şi cea de Debit Direct RON, conform standardelor SEPA, plăţile instante în lei şi Serviciul de Afişare Nume Beneficiar", a menţionat Leonardo Badea.
El a subliniat că proiectul RoPay a fost dezvoltat având la bază bune practici şi modele europene, asigurând interacţiunea standardizată a datelor şi un nivel de siguranţă comparabil cu soluţii similare din alte state europene.
"RoPay permite iniţierea plăţilor instant direct de la un cont bancar la altul, pe baza unor tehnologii precum scanarea de cod QR, deep link, NFC (contactless, n.r.), sau utilizarea numărului mobil ca identificator. Serviciul este disponibil prin intermediul aplicaţiilor de mobile banking ale băncilor participante non-stop, inclusiv în zilele de final de săptămână şi cele de sărbători legale, oferind mai multă rapiditate şi simplificând iniţierea şi realizarea plăţilor", a explicat viceguvernatorul BNR.
Potrivit acestuia, Banca Naţională a României promovează şi monitorizează buna funcţionare a sistemelor de plăţi pentru asigurarea stabilităţii financiare. Totodată, BNR sprijină în mod constant iniţiativele care contribuie la dezvoltarea pieţei naţionale de plăţi de retail, răspunzând necesităţilor naţionale şi dezideratelor europene.
"Suntem încrezători că piaţa plăţilor de retail din România va continua să fie dinamică şi va menţine accentul pe siguranţă, eficacitate şi rapiditate. (...) În anii următori, putem anticipa schimbări revoluţionare în modul în care gestionăm finanţele şi realizăm plăţile. Deja aplicaţiile mobile integrează asistenţi financiari bazaţi pe inteligenţă artificială, care pot analiza obiceiurile de consum, pot sugera optimizări ale planurilor de plată sau automatiza plăţile recurente. În acelaşi timp, pentru bănci, utilizarea tehnologiilor avansate în analiza volumelor mari de date schimbă modul în care sunt detectate fraudele, sporind siguranţa tranzacţiilor pentru consumatori şi pentru companii", a mai spus Leonardo Badea.
El a subliniat că, în ultimii ani, asistăm la o transformare profundă şi accelerată a relaţiei dintre furnizorii de servicii financiare şi clienţi, o schimbare care se resimte în toate segmentele pieţei financiare.
"În domeniul plăţilor, tranzacţiile digitale facilitate de telefoanele mobile inteligente câştigă o pondere tot mai mare, alături de utilizarea cardurilor, chiar dacă plăţile în numerar îşi menţin încă un loc important în preferinţele populaţiei. Noile tehnologii au făcut tranzacţiile digitale mai rapide, mai sigure, mai accesibile şi mai convenabile din punct de vedere al costurilor. Telefoanele mobile reprezintă astăzi mai mult decât simple dispozitive de comunicare şi s-au transformat în adevărate hub-uri financiare, mereu la îndemână şi uşor de utilizat. Pentru majoritatea utilizatorilor, ele sunt prima opţiune, aducând un plus de confort şi un plus de eficienţă. Acest fenomen global a determinat beneficii semnificative pentru piaţă în ansamblul ei şi pentru fiecare categorie de participanţi, ducând la creşterea incluziunii financiare, oportunităţi sporite pentru companii şi, nu în ultimul rând, la o eficienţă crescută şi un mediu favorabil creşterii şi dezvoltării afacerilor. Aşa cum se poate observa, în perioada actuală, progresul tehnologic este susţinut şi de accelerarea dezvoltării şi utilizarea inteligenţei artificiale", a mai spus viceguvernatorul BNR.
RoPay reprezintă un pas important în modernizarea şi eficientizarea serviciilor de plăţi din România, iar lansarea acestui serviciu reprezintă o oportunitate de a dezvolta noi modalităţi de colaborare şi de a explora împreună beneficiile şi perspectivele oferite de noul serviciu, susţin reprezentanţii BNR.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3 / 9031 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...