ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Valoarea Departamentului Juridic din cadrul Strauss România a crescut semnificativ în perioada pandemiei. „Tabloul” proiectelor gestionate include activități de digitalizare și modificare a fluxurilor pentru sporirea eficienței. Cristina Costache, Legal Manager: Putem fi o echipă și dacă nu ne vedem la birou o perioadă de timp mai lungă

11 Decembrie 2020   |   Ștefania Enache

Departamentul Juridic dintr-o multinațională este unul de suport, menirea sa fiind aceea de a pune umărul la sprijinirea business-ului companiei.

Cristina Costache, Legal Manager Strauss România

 
 
Munca profesioniștilor din toate domeniile s-a schimbat ca urmare a măsurilor luate pentru diminuarea infectărilor cu SARS Cov-2.Pentru avocații care activează în departamentele juridice ale companiilor, ultimele luni au venit cu o serie de proiecte noi pe care specialiștii au fost obligați să le soluționeze „din mers”, astfel încât activitatea firmei să nu fie afectată. Cu această ocazie, experții au constatat că digitalizarea nu este un moft, ci o necesitate, iar echipa este totul. „Am descoperit că se poate susține o productivitate sporită și în cazul unei perioade extinse de muncă de acasă, dacă îți faci temele.De asemenea, am descoperit că putem să fim o echipă și dacă nu ne vedem la birou o perioadă de timp mai lungă”, punctează Cristina Costache, Legal Manager Strauss România.


Nici acum, după ce starea de urgență la nivel național a fost ridicată, activitatea Departamentului Juridic din cadrul Strauss România nu a revenit în totalitate la modul în care se desfășura înainte de declanșarea pandemiei de COVID 19. De altfel, majoritatea companiilor și-au schimbat modul de lucru, criza medicală obligându-le să identifice noi pârghii care să le ajute să-și desfășoare munca la capacitate maximă, în condiții speciale. „Nu cred că vom reveni în curând la ce era înainte de martie 2020 perceput ca normal. Noul normal înseamnă prezență la birou cam 50% din timp, call-uri zilnice cu echipa atât pentru update cât și pentru a ne vedea, lucru mult în platforme colaborative și pe structură de proiect”, subliniază Cristina Costache.

„Tabloul” proiectelor în care este implicată echipa coordonată de Cristina Costache include astăzi mai multe activități de digitalizare și de modificare fluxuri pentru sporirea eficienței. „Restul este la fel. Activitatea în Departamentul Juridic al Strauss România, în această perioadă, a necesitat mai multă atenție în zona de HR. Mutarea unui număr mare de angajați la „munca la domiciliu” și apoi în telemuncă implică un efort din partea organizației pentru ajustarea documentelor aferete. Tot în zona de HR și SSM trebuie să menționez instrucțiunile ce trebuie întocmite pentru siguranța angajaților în această perioadă, planurile ce trebuiesc întocmite conform legislației curente. Le gestionăm printr-o colaborare excelentă cu departamentul HR, lucru în echipă și alocare de resurse aliniată la nevoile actuale”, explică Legal Managerul Strauss România.

Juriștii au colaborat și colaborează intens cu specialiștii în resurse umane din cadrul companiei. „Au fost săptămâni în care am discutat zilnic cu Departamentul HR. Avem instituite toate instrumentele pentru munca la distanță pe termen lung unde aceasta se pretează. Coeziunea am reușit să o păstrăm prin call-uri frecvente. Mailul și telefonul nu pot suplini discuțiile față-în-față, așa că avem discuții frecvente prin intermediul platformelor de teleconferințe”, menționează juristul.

Departamentul Juridic dintr-o multinațională este unul de suport, menirea sa fiind aceea de a pune umărul la sprijinirea business-ului companiei. Rolul avocaților care fac parte din această echipa este acela de a facilita desfășurarea activității întregii companii în linii de legalitate și bună conduită.




„Am avut o contribuție semnificativă în această perioadă în interpretarea avalanșei de acte normative din ultimele șase luni și găsirea de soluții care să susțină businessul. În această perioadă, prioritatea numărul unu și cel mai mare volum de muncă a fost generat de legislația referitoare la prevenirea SARS Cov-2. Decretul prezidențial de instituire a stării de urgență, ordonanțele militare emise în baza acestuia, precum și toate celelalte acte normative emise în starea de alertă, inclusiv ordinele comune ale ministerelor de resort precum Ministerul Sănătății, Ministerul Muncii și Ministerul de Interne au fost analizate, interpretate și transpuse în documente sau instrucțiuni aplicabile la nivelul Strauss România. Alături de aceste activități, managementul contractelor și-a continuat activitatea obișnuită cu excepția termenului în care ne așteptam ca actele să fie semnate. Este de înțeles o anumită întârziere în ceea ce înseamnă acest proces având în vedere că mulți dintre angajați lucrează de acasă”, precizează Cristina Costache.

Se urmărește creșterea eficienței echipei

Echipa de juriști din cadrul Strauss România este formată din trei membri. Cei trei specialiști și-au împărțit munca, astfel încât să fie soluționate la timp atât proiectele curente, cât și cele noi apărute ca urmare a schimbărilor intervenite din cauza pandemiei de SARS Cov- 2.

Juriștii și-au păstrat colaborările existente cu firmele de avocați cu care lucrau înaintea declanșării pandemiei. Totuși, nu a fost intensificată activitatea cu aceste case de avocatură, în contextul în care proiectele care le erau alocate au continuat, iar restul chestiunilor juridice apărute, în majoritate cele legate de SARS Cov-2, au fost gestionate in-house.

Valoarea Departamentului Juridic a crescut semnificativ în această perioadă. De altfel, echipa a profitat de ocazie pentru o eficientizare mai bună a muncii. „Avem o serie de proiecte în stadiu de plan sau implementare legate de digitalizare și redesenare procese interne pentru a crește eficiența nu numai în cadrul Departamentului Juridic”, arată Cristina Costache.

Avocatul este de părere că, în situația actuală, nu se poate vorbi încă de o perioadă post- COVID. „Nu știm când sau cum se va termina această perioadă, așa că ne pregătim de perioada de toamnă, iarnă când este posibilă o revenire la restricții”, precizează profesionistul Strauss România.

Compania nu a făcut reduceri legate de personal, singurele cheltuieli diminuate au rezultat ca urmare a faptului că restricțiile impuse la nivel național au stopat deplasările, evenimentele și alte astfel de activități. În ceea ce privește sponsorizările, Strauss România nu a căutat să le reducă sau să le elimine, ci le-a redirecționat către domenii legate de combaterea SARS-Cov-2.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 59 / 77
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...