ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

In-houseLegal.ro | Cum s-au adaptat marile companii private la ‘noua normalitate’ și ce sprijin oferă echipele de Legal în perioada pandemiei. Dr. Sabin Taclit, NextGen Communications: Noul context a ‘provocat’ profesional membrii departamentului în a atinge un alt nivel de flexibilitate și a identifica noi soluții juridice

30 Octombrie 2020   |   Ștefania Enache

Munca Departamentului Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications a mers pe aceeași linie și după apariția crizei sanitare, echipa coordonată de dr. Sabin Taclit continuând proiectele în care era implicată până la declanșarea pandemiei.

 
 
Departamentele juridice ale companiilor s-au adaptat foarte repede la „noua normalitate”, fiind obligate să lucreze la foc continuu în această perioadă pentru ca afacerile să nu aibă de suferit în urma schimbărilor majore intervenite la nivelul întregii societăți, notează portalul In-houseLegal. Dr. Sabin Taclit, Manager Juridic și Reglementări & DPO în cadrul NextGen Communications, susține că, în cadrul companiei în care activează, prima măsură care a fost luată a fost cea a schimbării modului de interacțiune cu partenerii interni și externi.

„Încă descoperim cum să lucrăm în această nouă normalitate, dar vă pot spune că printre primele lucruri pe care le-am făcut a fost să schimbăm modul de interacțiune cu partenerii interni și externi, în prezent comunicând preponderent prin intermediul instrumentelor digitale și mai puțin prin interacțiune fizică”, punctează juristul.


Munca Departamentului Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications a mers pe aceeași linie și după apariția crizei sanitare, echipa coordonată de dr. Sabin Taclit continuând proiectele în care era implicată până la declanșarea pandemiei.

În noul context, au intervenit însă și foarte multe proiecte noi, menite să asigure continuitatea activității companiei, în condiții de siguranță, atât pentru salariați cât și pentru clienți.

„Aici mă refer la implementarea noilor norme sanitare în cadrul activității cu publicul și interacțiunii interumane, fără ca esența business-ului să fie schimbată. Ne asigurăm că angajații care lucrează în magazine sau pe teren beneficiază de echipamente de protecție și sunt instruiți corespunzator, iar clienții respectă recomandările autorităților de a menține o distanță sigură și pentru a evita interacțiunile apropiate. Consider că este oportun ca eficiența departamentului juridic să fie evaluată din perspectiva generală a suportului acordat companiei, fără a se rezuma la proiecte punctuale sau la elemente de consultanță juridică oferite într-o perioadă anume. Astfel, Departamentul Juridic și Reglementări al NextGen Communications a continuat să ofere consultanță și asistență juridică și de reglementări la aceleași standarde de dinaintea debutului pandemiei Covid-19, contribuind în mod constant la susținerea inițiativelor de digitalizare și sporire a  măsurilor de protecție împotriva răspândirii COVID-19”, detaliază expertul.




Îmbunătățirea actului de consultanță legală

Departamentului Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications funcționează și astăzi în aceeași formulă ca cea existentă la debutul pandemiei. Principalul său scop este acela de a gestiona intern proiectele. „Personal, găsesc avantaje multiple în managementul proiectelor de către profesioniștii formați intern. Cunoscând cel mai bine structura și activitatea companiei, aceștia sunt cei mai în măsura să identifice soluții juridice optime în timp util. Întotdeauna am urmărit îmbunătățirea actului de consultanță legală pe care îl poate aduce departamentul juridic în cadrul companiei. Astfel, sunt de părere că, indiferent de vremurile pe care le trăim, este vital ca membrii departamentelor juridice să rămână la curent cu noutățile care apar în domeniu. Mai mult, ar putea aduce plus valoare organizației dacă s-ar concentra pe identificarea de soluții optime prin care să alinieze activitatea companiei la cadrul legislativ existent și la dinamica pieței pe care activează”, subliniază dr. Sabin Taclit.

În condițiile în care toate eforturile din aceste zile la nivel individual, de companie și ca societate se îndreaptă cu prioritate către măsurile care vizează protejarea în fața riscurilor de infectare cu SARS Cov-2, un pilon important al activității Departamentului Juridic și Reglementări rămâne consultanța juridică oferită pentru protecția activității companiei, a sănătății angajaților și a clienților firmei. „Urmează consultanța oferită pe diferite proiecte de business, interacțiunea cu autoritățile statului și, evident, managementul litigiilor care în prima jumătate a anului nu au putut fi judecate”, completează dr. Sabin Taclit.

În tot acest timp, echipa de juriști a dezvoltat și mai mult relațiile pe care le avea cu celelalte departamente din companie, în special cu cel de resurse umane. „Consider că o colaborare strânsă și permanentă între departamentele juridic și de resurse umane ale unei companii, este esențială pentru buna desfășurare a activității, atât din perspectiva coordonării acțiunilor de HR cu reglementările juridice, cât și din perspectiva menținerii unui climat de siguranță pentru companie și angajați. Prin această colaborare, angajații au certitudinea că mediul în care lucrează precum și activitățile în care sunt implicați sunt guvernate de legislația în vigoare și corespund normelor de bună practică. Astfel, aceștia își desfășoară activitatea într-un climat de confort și siguranță”, explică juristul.

Expertul NextGen Communications precizează că departamentul pe care îl coordonează este într-o situație fericită, având în vedere că nu a resimțit efectele negative ale pandemiei Covid-19. Mai mult, dr. Sabin Taclit a constatat că tot acest context a „provocat” profesional membrii departamentului în a atinge un alt nivel de flexibilitate în activitatea zilnică și a identifica noi soluții juridice. „Astfel, consultanții noștri juridici vor continua pregătirea profesională, pentru a întâmpina cu succes și viitoarele provocări ce ne așteaptă”, precizează juristul.

În urma experiențelor trăite în perioada stării de urgență și în cea a stării de alertă, dr. Sabin taclit a ajuns la concluzia că nimic nu poate fi imposibil de realizat de către un profesionist al dreptului, care este bine pregătit și dedicat muncii sale. „Condițiile  pentru ca un jurist să facă față oricărei provocări, indiferent că este generată de o pandemie sau de o altă situație neprevăzută, rămân aceleași: pregătire profesională continuă, inovație și perseverență”, a conchis dr. Sabin Taclit.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 63 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...