Primăria Capitalei va contracta un împrumut de 118 milioane lei pentru plata autobuzelor electrice şi tramvaielor
10 Noiembrie 2023
AGERPRESConform proiectului, contractarea împrumutului se realizează pentru asigurarea cofinanţării unor proiecte finanţate din fonduri europene.
Primăria Capitalei urmează să contracteze un împrumut în valoare de până la 118.645.000 lei, cu o perioadă de maturitate de până la 10 ani, conform unei hotărâri aprobate în şedinţa de vineri a Consiliului General.
Din această sumă, 78 de milioane de lei sunt destinaţi achitării autobuzelor electrice, care vor fi livrate până la finalul anului. Mai exact, este vorba despre o sumă care nu va fi acoperită din fonduri europene nerambursabile. Primarul general, Nicuşor Dan, a precizat şi că Municipalitatea are nevoie de o finanţare suplimentară pentru plata tramvaielor, astfel încât să fie livrate 70, şi nu 65, până la sfârşitul anului.
"Avem nevoie de o finanţare suplimentară pentru plata tramvaielor, pentru a avea 70 de tramvaie, şi nu 65, până la sfârşitul anului. (...) Intenţia noastră este ca termenul de împrumut să fie cât mai lung, pentru ca ratele şi dobânzile să fie cât mai mici", a precizat edilul general, în şedinţa CGMB.
Din această sumă, 78 de milioane de lei sunt destinaţi achitării autobuzelor electrice, care vor fi livrate până la finalul anului. Mai exact, este vorba despre o sumă care nu va fi acoperită din fonduri europene nerambursabile. Primarul general, Nicuşor Dan, a precizat şi că Municipalitatea are nevoie de o finanţare suplimentară pentru plata tramvaielor, astfel încât să fie livrate 70, şi nu 65, până la sfârşitul anului.
"Avem nevoie de o finanţare suplimentară pentru plata tramvaielor, pentru a avea 70 de tramvaie, şi nu 65, până la sfârşitul anului. (...) Intenţia noastră este ca termenul de împrumut să fie cât mai lung, pentru ca ratele şi dobânzile să fie cât mai mici", a precizat edilul general, în şedinţa CGMB.
Conform proiectului, contractarea împrumutului se realizează pentru asigurarea cofinanţării unor proiecte finanţate din fonduri europene. Este vorba despre achiziţionare a 100 de tramvaie, precum şi a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare necesară acestora. Pentru primul proiect, finanţarea rambursabilă reprezintă 39,7 milioane lei, iar pentru al doilea - 78,9 milioane lei.
Potrivit raportului de specialitate, în mai 2021, municipalitatea a încheiat contractul cu asocierea Astra Vagoane - CRRC Qingdao, cu o valoare de 840 de milioane de lei, pentru furnizarea a o sută de tramvaie. Livrarea tramvaielor a început în mai 2022, iar până la finalul anului 2023 se estimează ca vor fi livrate 70.
Pe parcursul derulării contractului, Astra Vagoane a solicitat actualizarea preţului contractului, în conformitate cu dispoziţiile din instrucţiunea preşedintelui ANAP, cu 4,83%, reprezentând fluctuaţia indicelui preţului producţiei industriale în perioada august 2019 - decembrie 2020.
Totodată, în luna octombrie, au fost actualizaţi indicatorii tehnico-economici, în conformitate cu OUG 64/2022, iar valoarea totală a investiţiei a crescut la 1.043.116.221 lei fără TVA. În decembrie urmează să fie achitate cheltuielile neeligibile pentru două tramvaie, care vor fi livrate în această lună, dar şi plata majorării valorii contractului de furnizare. Este vorba despre o sumă în valoare cumulată de 39.719.000 lei, care nu va fi acoperită din fonduri nerambursabile.
Se reaminteşte totodată că, în 2018, Consiliul General a aprobat studiul de oportunitate pentru achiziţionarea a 100 de autobuze electrice şi a depus cererile de finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 - 2020. În perioada 2019 - 2020, municipalitatea bucureşteană a desfăşurat două proceduri de achiziţie publică, dar acestea au fost anulate, ca urmare a ofertelor neconforme. În urma unei consultări de piaţă, valoarea investiţiei a fost modificată de la 219 milioane de lei la 304.670.300.
În iunie 2023, a fost încheiat contractul pentru furnizarea a 100 de autobuze electrice cu BMC Truck & Bus SA, în valoare de 290.000.000 lei. Se estimează că până la finalul anului vor fi achitate toate cele 100 de autobuze şi că în luna decembrie va fi achitată valoarea integrală a contractului de furnizare. Este vorba despre o sumă de 78.926.000 lei, cheltuieli care nu vor fi acoperite din fonduri nerambursabile.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 736 / 8356 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...