
Vânzările de vehicule, în România, estimate să crească în acest an cu 1,1% (raport)
14 Februarie 2025
AgerpresPotrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi de pe piaţa românească sunt estimate să crească cu 1,1%, în acest an, comparativ cu 2024, relevă datele din raportul PwC Autofacts, realizat pe cinci pieţe din regiune.
Potrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Un raport al Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) - Vehicles on European roads January 2025, arată că România are al treilea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană (UE), cu o medie de vârstă de 15,4 ani, comparativ cu media UE de 12,5 ani, fiind depăşită de Cehia (16,2) şi Grecia (17,5).
Potrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Un raport al Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) - Vehicles on European roads January 2025, arată că România are al treilea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană (UE), cu o medie de vârstă de 15,4 ani, comparativ cu media UE de 12,5 ani, fiind depăşită de Cehia (16,2) şi Grecia (17,5).
La nivelul anului 2023, pe şoselele din România circulau 8,1 milioane autoturisme, din care 6,5 milioane erau mai vechi de zece ani şi doar 1,5% erau din categoria electrice, plug-in hybrid sau hybrid electric.
"Reducerea subvenţiei de la 10.000 euro la 5.100 de euro în 2024 a dus la scăderea vânzărilor de vehicule electrice în România cu peste 30%", se menţionează în raportul citat.
Datele Pwc subliniază faptul că Dacia rămâne prima marcă de autoturisme ca vânzări la nivel naţional, cu o cotă de 30,2%, în ciuda unei scăderi de 2,8% în 2024 faţă de anul precedent. În acest context, doar Toyota (+21,5%), Hyundai (+16,9%) şi Mercedes-Benz (+13,2%) au depăşit creşterea de 4% a pieţei, Hyundai devansând Skoda şi Mercedes-Benz pe Suzuki.
Specialiştii estimează, astfel, că vânzările de vehicule comerciale uşoare vor scădea cu 7,5% în 2025, Renault reducându-şi vânzările aproape la jumătate. Cu toate acestea, segmentul vehiculelor utilitare uşoare ar trebui să se redreseze până în 2028, alături de creşterea puternică a numărului de autoturisme, avansul total fiind estimat la peste 20%, comparativ cu cel înregistrat în 2024.
În ceea ce priveşte producţia auto, raportul de specialitate evidenţiază că, după ce în 2024, aceasta a crescut cu 9% faţă de 2023, la circa 560.000 de unităţi, din acest an va intra pe un trend descrescător.
"De la reluarea producţiei de vehicule utilitare uşoare în 2023, după o pauză de zece ani, volumul anual în 2024 a atins 84.000 de unităţi sau o cotă de 15,1%. Deşi se preconizează că ponderea producţiei de vehicule utilitare uşoare va creşte constant până în 2030, când va atinge o cotă de 21,8% din total, estimările arată că per total producţia auto din România (autoturisme şi vehicule comerciale uşoare) va scădea cu 2,7% anual între 2025 şi 2030. Declinul este rezultatul reducerii în continuare a producţiei Renault, în timp ce Ford va urma o traiectorie constantă", notează Autofacts.
În 2024, vânzările de vehicule uşoare pe cele cinci pieţe central-europene analizate au totalizat aproape 1,3 milioane de unităţi, în creştere cu 9,3% comparativ cu anul precedent.
Pentru acest an se prefigurează, însă, o cu totul altă evoluţie, fiind aşteptată o scădere de 0,2%, sentimentul economic deteriorându-se în ultimul trimestru al anului în toatele statele din regiune.
"După revenirea la nivelurile pre-COVID în 2023, producţia de vehicule a scăzut uşor, cu 1,2%, pe pieţele analizate. În ciuda unei creşteri de 30,8% a vehiculelor utilitare, scăderea cu 4% a autoturismelor a avut un impact negativ asupra performanţei generale. Pe termen mediu, producţia de vehicule uşoare este aşteptată să se situeze uşor sub pragul de patru milioane. De asemenea, până în 2028, topul producătorilor auto din regiune va suferi modificări faţă de 2024, Ungaria urmând să urce de pe locul cinci pe poziţia a treia, ca urmare a creşterii producţiei Mercedes-Benz", se menţionează în document.
Potrivit sursei citate, Cehia va rămâne cel mai mare producător din regiune, dar va înregistra cea mai semnificativă scădere a producţiei, urmând să ajungă aproape nivelul din Slovacia, aflată pe locul al doilea. Următoarele locuri în top vor fi ocupate de Polonia (4) şi România (5).
Pieţele analizate în raportul PwC au fost: România, Polonia, Cehia, Ungaria şi Slovacia.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 258 / 18745 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP aniversează 35 de ani de activitate | Firma fondată de Manuela și Ion Nestor demarează un proces strategic de remodelare a structurii sale de management: Adina Chilim-Dumitriu și Emil Bivolaru devin Parteneri Executivi, domeniile esențiale pentru buna funcționare a firmei vor fi gestionate prin intermediul unor Comitete ale Partenerilor
Studiul CMS European M&A 2025: Romania - locul 2 în CEE, cu o creștere de 80% | Horea Popescu (Managing Partner - CMS România): “Numărul de tranzacții în care CMS a oferit consultanță în regiune a crescut cu peste 30% față de 2023, fiind al doilea cel mai mare număr de tranzacții înregistrat din 2014 și până acum”. Rodica Manea (Partener): “În perspectivă, este important ca achizitorii să rămână agili și să păstreze un echilibru între încrederea într-o piață în continuă evoluție și provocările de reglementare”
LadyLawyer | La Popescu și Asociații, femeile avocat sunt apreciate și evaluate în raport de criterii reale de succes, meritul și performanța fiind singurele repere pentru avansarea în carieră. Adina Vlaicu, Partener: ”Nu m-am confruntat cu stereotipuri, întrucât în firma noastră nu găsești un avocat, ci o echipă înzestrată cu abilități profesionale remarcabile și concentrată pe rezultate, care valorizează relațiile de încredere și respect reciproc”
LadyLawyer | Doamnele avocat dau forță echipei Mitel & Asociații, firmă în care competența, capacitatea de gândire creativă, abilitățile analitice și atenția la detalii clădesc cariere solide. De vorbă cu avocatele firmei despre avocatura de business devenită un mediu accesibil avocaților care vor să facă performanță, indiferent de gen
Gruia Dufaut & Asociații obține în apel anularea deciziei de dizolvare pentru Asociația Salvați Bucureștiul, cerută de dezvoltatorul One Properties
LadyLawyer | Profesia de avocat ar avea mult de suferit fără empatia și emoția tipic feminine. Ana Popa, Managing Associate al Țucă Zbârcea & Asociații: ”Sfătuiesc pe oricine, care nu a lucrat cu o femeie avocat până acum, să o facă și va observa că avem abordări inovatoare, suntem foarte flexibile, avem o capacitate unică de multitasking și adaptabilitate. În plus, venim întotdeauna cu o perspectivă diferită asupra lucrurilor și aducem un plus de creativitate”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații. Noi Avocați Colaboratori Coordonatori și Seniori în cadrul echipei
LadyLawyer | De vorbă cu Anca Buta Mușat (Partener Mușat & Asociații), avocat care a studiat Dreptul în patru sisteme diferite și s-a dezvoltat ”într-o echipă fantastică”: ”În firmele mari, de referință, cum este Mușat & Asociații, nu mai există diferențe între femei și bărbați din punct de vedere profesional. Diferențele se văd de la un profesionist la altul în modul de abordare a problemelor, soluțiile găsite, abilitățile de leadership și de coordonare a echipelor și în multe alte detalii care nu țin de gen”
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Invocarea excepției de necompetență a instanței în contextul existenței unei clauze compromisorii (Powered by ZRVP)
Cum lucrează echipa NNDKP, descrisă de ghidurile juridice internaționale drept ”prima opțiune pentru aspecte de concurență și ajutor de stat cu un grad ridicat de complexitate”, în astfel de proiecte și care sunt dificultățile cu care se confruntă clienții | Anca Diaconu, Partener NNDKP: ”Deși există multiple programe destinate susținerii investițiilor, criteriile de eligibilitate și condițiile specifice sunt, adesea, ambigue, iar interpretarea acestora nu este întotdeauna unitară”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...