ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNSAR: Asigurătorii au plătit anul trecut despăgubiri record în baza poliţelor RCA, în valoare de 4,2 miliarde lei

28 Mai 2024   |   Agerpres

Potrivit asigurătorilor, pentru service-urile independente care nu au o convenţie de decontare a plăţilor de reparaţie cu asigurătorii, despăgubirea medie plătită pentru fiecare daună este cu aproximativ 30% mai mare faţă de despăgubirea plătită pentru reparaţii către service-urile reprezentanţelor auto (9.604 lei vs. 7.580 lei) şi de două ori mai mare decât suma plătită către service-urile care au o convenţie cu asigurătorii, altele decât reprezentanţele (4.921 lei).

 
 
Unele service-uri şi firme de închirieri de vehicule practică preţuri excesive de reparaţie, astfel că despăgubirile care se plătesc pentru acoperirea acestor costuri nejustificate se suportă din primele plătite de către cei 10 milioane de şoferi, susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).

Astfel, "cu cât costurile de reparaţie şi închiriere sunt mai exagerate, cu atât creşte povara pusă în sarcina şoferilor".

Precizările UNSAR au fost făcute în contextul unui comunicat transmis luni de COTAR, cu privire la proiectul de modificare a legii RCA.

"Reamintim faptul că unul dintre scopurile principale ale proiectului de modificare a Legii RCA, alături de transpunerea Directivei (UE) 2021/2118, îl constituie asigurarea unui cadru echitabil şi transparent, care să protejeze atât drepturile asiguraţilor plătitori de prime RCA, cât şi drepturile persoanelor vătămate, garantându-le acestora că vor primi compensaţii juste şi complete pentru daunele suferite de la asigurători stabili şi solvabili. Totodată, asigurătorii au plătit anul trecut despăgubiri record în baza poliţelor RCA, în valoare de 4,2 miliarde lei. Acestor sume li se adaugă rezerve în valoare de 2,3 miliarde lei pentru daunele avizate (RBNS), dar şi 2,35 miliarde lei aferente daunelor neavizate (IBNR)", susţin reprezentanţii UNSAR.


Potrivit asigurătorilor, pentru service-urile independente care nu au o convenţie de decontare a plăţilor de reparaţie cu asigurătorii, despăgubirea medie plătită pentru fiecare daună este cu aproximativ 30% mai mare faţă de despăgubirea plătită pentru reparaţii către service-urile reprezentanţelor auto (9.604 lei vs. 7.580 lei) şi de două ori mai mare decât suma plătită către service-urile care au o convenţie cu asigurătorii, altele decât reprezentanţele (4.921 lei).

"Referitor la presupusa grijă pentru calitatea reparaţiilor efectuate în service-uri care au o convenţie de decontare a plăţilor de reparaţie şi ale reprezentanţelor: aceste unităţi reparatoare oneste sunt acuzate anticipat, în mod fals şi repetat, de presupuse comportamente neconforme cu legislaţia - de parcă ele nu ar activa în România în baza unei legislaţii şi sub supravegherea şi controlul autorităţilor competente precum RAR şi ANPC - iar singurele reparaţii conforme s-ar face doar de către acele service-uri ale căror interese le promovează această asociaţie...Mai mult, aceste mesaje sunt contrazise de realitate, pentru că un astfel de sistem de colaborare dintre asigurători şi unităţi reparatoare (convenţii de decontare) funcţionează bine şi în prezent pentru peste 1 milion de contracte CASCO şi a mai funcţionat în trecut, mai mult de 30 de ani, în cazul asigurărilor RCA", se mai spune în document.

Conform UNSAR, proiectul de modificare a Legii RCA, nu îşi propune să oblige persoanele păgubite să îşi repare maşinile numai la unităţi reparatoare care au convenţii încheiate cu asigurătorii. Pe de altă parte, însă, majoritatea covârşitoare a şoferilor români consideră util să primească din partea asigurătorului, cu titlu informativ, o listă cu unităţi service unde să îşi poată repara maşina, în cazul unui accident, potrivit celui mai recent studiu IRES - Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, iar aproximativ 9 din 10 români consideră că ar fi utilă existenţa unor date publice referitoare la preţurile de referinţă pentru reparaţiile auto, cât şi pentru serviciile de închiriere auto.

"Aceeaşi cercetare sociologică arată şi că majoritatea şoferilor români (56%) spun că i-ar deranja mult şi foarte mult situaţia în care costul reparaţiei efectuate într-un service ar fi cu mult mai mare în cazul în care aceasta s-ar realiza în baza poliţei RCA, faţă de cazul în care acest cost ar fi suportat din bugetul personal al unui şofer", se mai precizează în comunicat.

Reprezentanţii UNSAR susţin că unul dintre scopurile principale ale proiectului de modificare a Legii RCA, alături de transpunerea Directivei (UE) 2021/2118, îl constituie asigurarea unui cadru echitabil şi transparent, care să protejeze atât drepturile asiguraţilor plătitori de prime RCA, cât şi drepturile persoanelor vătămate, garantându-le acestora că vor primi compensaţii juste şi complete pentru daunele suferite de la asigurători stabili şi solvabili.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1973 / 18929
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...