ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Românii sunt printre europenii care fac cele mai multe cumpărături online din străinătate (Barometru)

06 Martie 2024   |   AGERPRES

Potrivit studiului Geopost, majoritatea e-shopperilor români obişnuiţi preferă să facă achiziţii online pentru a câştiga timp (81%, faţă de media UE de 76%) sau pentru a scăpa de stresul cumpărăturilor din magazine (71% vs UE 66%).

 
 
Opt din zece români (81%) preferă să cumpere online pentru a câştiga timp, peste media din Uniunea Europeană (UE), iar 70% susţin că au achiziţionat de pe Internet produse cel puţin o dată din străinătate, arată rezultatele unui Barometru întocmit de o companie de curierat, prezentă pe piaţa locală.

La nivel general, mai mult de jumătate dintre e-shopperii români (54%) sunt responsabili pentru 90% din totalul cumpărăturilor electronice de anul trecut, din UE, cu o medie de 14,7 achiziţii online.

Potrivit studiului Geopost, majoritatea e-shopperilor români obişnuiţi preferă să facă achiziţii online pentru a câştiga timp (81%, faţă de media UE de 76%) sau pentru a scăpa de stresul cumpărăturilor din magazine (71% vs UE 66%).


De asemenea, clienţii din România preferă ca livrarea să fie gratuită (36% vs UE 41%) şi ca produsul de achiziţionat să fie descris detaliat (25% vs UE 23%). Spre deosebire de alţi e-shopperi din UE, un român din cinci (21%) încă preferă să achite cash la livrare, lucru mai puţin important în restul Uniunii (7%).

În acelaşi timp, pentru 65% dintre respondenţii români, la fel ca restul europenilor, a face cumpărături online înseamnă în primul rând a face economii. Astfel, 80% caută mereu cele mai bune oferte (UE 69%), 65% urmăresc discounturi (UE 53%), iar pentru 70% preţul este cel mai important factor în luarea deciziei de achiziţie (UE 62%). O pondere de 49% sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse sustenabile, faţă de media din UE, de 39%.

Întrebaţi cum îşi aleg magazinul de unde să cumpere online, e-shopperii români au menţionat site-urile în care au încredere (56%, media UE 58%), dar şi că se bazează pe recomandări din partea prietenilor sau a rudelor (40%, UE 34%) sau reacţionează la reclamele plătite prin social media (33%, UE 20%).

În topul produselor preferate se regăsesc: Fashion (63%, UE 58%), Beauty/Health Care (60%, UE 48%) şi Încălţăminte (57%, UE 51%). Ierarhia este completată de Medicamente (43%, UE 33%) - în creştere cu 8% faţă de anul 2021, Cărţi (41%, UE 44%) şi Decoraţiuni (34%, UE 29%).

La polul opus, cea mai mare scădere în preferinţele cumpărătorilor online din România a fost înregistrată de Electronice (33%, UE 28%) - cu 6% sub nivelul anului 2022 şi 11% sub cel din anul 2021, şi Bijuterii, categorie care scade cu 5% faţă de anul precedent şi, cu 31% dintre preferinţe, iese din Top 10.

În ceea ce priveşte produsele second hand, 31% dintre achiziţiile online lunare se află în dreptul clienţilor români, faţă de media UE, de 35%. Datele arată că 61% dintre e-shopperii români (UE 72%) sunt deja prezenţi pe această piaţă în calitate de vânzători sau de cumpărători.

La capitolul returnării produselor, studiul de specialitate relevă faptul că românii apelează la această metodă mai puţin decât în urmă cu doi ani (11%, cu opt procente mai puţin decât în anul 2021, la o medie a UE de 14%). Atunci când returnează produse, cei mai mulţi români preferă să cheme curierul acasă (53% vs UE 23%), în puncte precum oficii DPD (18% vs UE 34%) sau în lockere (15% vs UE 20%).

Totodată, românii sunt printre europenii care fac cele mai multe cumpărături online din străinătate, iar 70% dintre ei au cumpărat cel puţin o dată din străinătate, media UE fiind de 58%. Peste trei sferturi dintre respondenţi (77%) preferă site-uri din Europa, dar şi magazinele online din ţările ţările vecine (cu doar 15% dintre români). Pe ţări, în top se află: China (51%, media UE 48%), Germania (36%, UE 28%) şi Marea Britanie (26%, UE 24%).

Un alt aspect interesant se referă la faptul că e-shopperii români sunt printre cei mai activi din Europa pe reţelele de socializare, 90% dintre cei cu cont pe o astfel de reţea folosind-o pentru cel puţin un scop legat de comerţul electronic (media UE este de 70%). Dintre aceştia, 68% fac direct cumpărături din social media (UE 48%), 41% găsesc inspiraţie pentru cumpărături în social media (UE 28%), iar în pondere similară pentru a obţine informaţii legate de e-shopping (UE 26%).

Barometrul e-shopper 2023 a fost realizat pe baza unei metodologii care a inclus peste 24.000 de interviuri realizate în 22 de ţări de către experţii Geopost.

Compania de curierat DPD România face parte din Geopost, lider european în livrările rutiere, şi este activă pe piaţa locală din 2008.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1856 / 18330
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...