ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Programul Start-Up Nation 2025 va fi lansat peste câteva săptămâni, în baza unei platforme informatice avansate

06 Martie 2025   |   AGERPRES

A patra ediţie a programului Start-Up Nation România pune accentul pe dobândirea de competenţe antreprenoriale, prin facilitarea accesului la cursuri de formare, şi are un buget disponibil de aproximativ 446 de milioane de euro, suma fiind finanţată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027.

 
 
Programul Start-Up Nation 2025 va fi lansat peste câteva săptămâni, în baza unei platforme informatice avansate, care va procesa aplicaţiile automatizat, folosind inteligenţa artificială, într-un termen extrem de strâns, de aproximativ zece ori mai rapid, a declarat, joi, la Guvern, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan.

A patra ediţie a programului Start-Up Nation România pune accentul pe dobândirea de competenţe antreprenoriale, prin facilitarea accesului la cursuri de formare, şi are un buget disponibil de aproximativ 446 de milioane de euro, suma fiind finanţată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027.


Proiectul procedurii de derulare a acestui program a fost repus în transparenţă decizională şi integrează modificările şi observaţiile formulate de mediul de afaceri în cadrul consultărilor publice, a anunţat, pe 28 februarie, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului (MEDAT).

"În a patra ediţie a programului Start-Up Nation, finanţăm afacerile care produc în România şi care livrează bunuri cu valoare adăugată, inclusiv în mediul rural. Avem aproape 300 de milioane de euro pentru tinerii antreprenori, cei care au cel mai mult entuziasm, cele mai inovative idei şi care sunt cei mai conectaţi la nevoile actuale de dezvoltare a afacerilor. Dar nu lăsăm pe nimeni în urmă: am alocat 150 de milioane de euro pentru categoriile sociale care au cea mai mare nevoie de sprijin pentru a recupera decalajele. Investim atât în dezvoltarea competenţelor de afaceri, cât şi în dezvoltarea afacerilor în sine. În total, vom sprijini peste 7.500 de antreprenori, cu finanţări de 50.000 de euro fiecare", a declarat Bogdan Ivan, ministrul Economiei, într-un comunicat al instituţiei.

Valoarea alocaţiei financiare va fi de cel mult 250.000 lei/IMM şi va acoperi până la 90% din valoarea cheltuielilor eligibile, beneficiarul având obligaţia de a crea minimum două locuri de muncă.

Programul Start-Up Nation România este structurat pe doi piloni. Pilonul I - "Activarea potenţialului antreprenorial al tinerilor" dispune de un buget în valoare de 295,75 milioane euro şi se adresează persoanelor sub 30 de ani. Obiectivul componentei se referă la asigurarea accesului la cursuri de formare, în scopul dobândirii de competenţe antreprenoriale, pentru aproximativ 25.000 de tineri. Cel puţin 10% din locuri vor fi destinate persoanelor ce aparţin minorităţii rome.

Pilonul II - "Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul ţintă", cu un buget de 150,44 milioane de euro, vizează formarea competenţelor antreprenoriale pentru un număr de 4.600 de persoane care au domiciliul în regiunile mai puţin dezvoltate ale ţării. Această componentă se adresează persoanelor cu vârste cuprinse între 30 şi 35 de ani, persoanelor în căutarea unui loc de muncă, şomerilor, şomerilor de lungă durată, persoanelor inactive, persoanelor din categoriile dezavantajate pe piaţa muncii, fără limită de vârstă, aşa cum sunt definite în proiectul de procedură de implementare a programului.

Programul are trei etape distincte de derulare. Prima a presupus înscrierea formatorilor de cursuri de pregătire antreprenorială, selecţia acestora fiind în curs de finalizare. Ulterior, persoanele fizice eligibile, interesate de dobândirea acestor competenţe, vor putea aplica pentru a participa la cursuri. Ultima etapă vizează înfiinţarea de întreprinderi de către absolvenţii certificaţi ai cursurilor menţionate anterior şi înscrierea acestora pentru obţinerea finanţării de până la 250.000 lei/IMM.

Evaluarea cererilor de finanţare depuse de întreprinderile înfiinţate de către absolvenţii certificaţi ai cursurilor se va face online. Printre criteriile luate în considerare se numără valoarea aportului propriu, precum şi criterii aferente investiţiei, componentei de dezvoltare durabilă, debutului în afaceri, criterii aferente locurilor de muncă şi domeniul de activitate.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2 / 18622
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank și Alpha International Holdings la vânzarea către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers
KPMG Legal – Toncescu și Asociații a asistat Carmistin The Food Company în achiziția Provimi, societate din grupul Cargill
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
BACIU PARTNERS anunță promovările în cadrul echipei sale pentru anul 2025. Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Aceste promovări sunt o confirmare a dorinței noastre de a continua să construim o echipă pregătită pentru un peisaj de afaceri în continuă schimbare”
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...