
Interesul consumatorilor pentru maşinile electrice, pe un trend de scădere în favoarea motoarelor clasice (studiu)
20 Martie 2025
AgerpresLa realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de ţări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia şi Ungaria).
Maşinile cu combustie internă câştigă teren în preferinţele consumatorilor de pe mai multe pieţe globale, în defavoarea vehiculelor electrice, conform Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study.
Cercetarea publicată joi arată că preferinţele consumatorilor din Germania indică o creştere de la 49%, în 2024, la 53% în acest an, trend similar şi în: Japonia (41% faţă de 34% în 2024), India (54% faţă de 49%) şi China (38% faţă de 33%). De asemenea, în SUA, motoarele clasice deţin o pondere ridicată în opţiunile consumatorilor, chiar dacă procentul e pe un trend descendent (62% faţă de 67%, în 2024).
În schimb, indiferent de tipul motorului, preţul şi calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea maşină în cazul consumatorilor din Germania (62%) şi Marea Britanie (62%), respectiv SUA (58%), Marea Britanie (62%) şi Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanţa vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).
Cercetarea publicată joi arată că preferinţele consumatorilor din Germania indică o creştere de la 49%, în 2024, la 53% în acest an, trend similar şi în: Japonia (41% faţă de 34% în 2024), India (54% faţă de 49%) şi China (38% faţă de 33%). De asemenea, în SUA, motoarele clasice deţin o pondere ridicată în opţiunile consumatorilor, chiar dacă procentul e pe un trend descendent (62% faţă de 67%, în 2024).
În schimb, indiferent de tipul motorului, preţul şi calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea maşină în cazul consumatorilor din Germania (62%) şi Marea Britanie (62%), respectiv SUA (58%), Marea Britanie (62%) şi Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanţa vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).
Potrivit sursei citate, cei care totuşi intenţionează să cumpere o maşină electrică sunt motivaţi, în principal, de protecţia mediului, în India (63%) şi Germania (54%), şi de costul mai redus cu alimentarea, în Asia de Sud-Est (64%), Japonia (61%) şi Marea Britanie (59%).
Pe de altă parte, programele guvernamentale de susţinere a producţiei de vehicule cu grad redus de poluare nu se află printre primele trei argumente în favoarea achiziţionării unei maşini electrice decât în Germania (33% din consumatori).
Totodată, conform studiului, creşte ponderea consumatorilor care vor să schimbe marca de vehicul la următoarea achiziţie - la 76% în China (de la 73% în 2024), la 71% în Asia de Sud-Est, 51% în Marea Britanie sau 46% în Germania, ceea ce indică o intensificare a concurenţei pe această piaţă. În plus, nici loialitatea faţă de producătorii locali nu mai este prea puternică, cu excepţia Japoniei (unde 76% sunt loiali producătorilor locali). Consumatorii spun că nu contează ţara de producţie dacă maşina aleasă le satisface nevoile - Marea Britanie (68%), China (52%), Germania (50%), SUA (47%).
Referitor la maşinile electrice pe baterie, participanţii la studiu sunt, în general, preocupaţi de autonomie (Germania - 54%, Marea Britanie 52%), de preţ (Germania - 45% şi Marea Britanie - 49%), de timpul de alimentare (Japonia - 49%, Marea Britanie - 47%), de infrastructura publică de încărcare (Germania - 43%) şi de siguranţa tehnologiei integrată în baterie (Coreea de Sud - 49%).
O altă preocupare în acest caz este legată de reciclarea bateriilor şi de entitatea care ar trebui să fie responsabilă în acest sens. În timp ce consumatori din Japonia şi din Coreea de Sud consideră că producătorul maşinii ar trebui să gestioneze bateriile pe întreaga durată de viaţă (35%, respectiv 31%), germanii pun pe primul loc producătorul bateriei (21%), iar consumatorii din China (26%), Asia de Sud-Est (25%) şi din Marea Britanie (19%) cred că ar trebui să existe o entitate dedicată care să se ocupe de reciclare.
La realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de ţări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia şi Ungaria).
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 195 / 18918 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
INTERVIURI ESENȚIALE | Dr. Cosmin Vasile, Managing Partner - ZRVP: Într-o piață a avocaturii marcată de numeroase spin-off-uri, ZRVP se remarcă drept singura firmă de avocatură de anvergură care a luat naștere printr-o fuziune și s-a consolidat printr-o a doua fuziune. Concentrarea pe avocatură și nu pe business-ul pe care îl reprezintă avocatura a asigurat stabilitatea avocaților-cheie și a portofoliului de clienți
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
Filip & Company a asistat Victoriabank în achiziția OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa de proiect
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...