ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

IMM-urile româneşti duc o mare luptă de supravieţuire în 2024 (analiză)

03 Octombrie 2024   |   Agerpres

În acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie.

 
 
IMM-urile româneşti duc în 2024 cea mai mare luptă pentru creştere sau chiar pentru supravieţuire, având în vedere inflaţia ridicată şi concurenţa tot mai mare, în multe cazuri neloială, arată o analiză realizată de o agenţie de promovare online pentru IMM-uri.

Potrivit sursei citate, în acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie.

"Pentru cele mai multe IMM-uri, promovarea online a devenit principalul vector de vânzări şi de creştere a business-ului, având în vedere bugetele limitate pentru marketing. Însă condiţiile economice din 2024 sunt cele mai dificile din ultimii ani. Concurenţa este acerbă, iar multe firme locale se confruntă cu presiunea unor jucători internaţionali sau a unor firme care aplică şi practici neloiale. Din acest motiv, peste 60% din afacerile din România alocă buget pentru promovare online, în Google şi Meta, însă multe nu reuşesc să aibă performanţa de vânzări necesară pentru a putea combate greutăţile economice. Nu este nevoie de cheltuieli impresionante de zeci de mii de euro pentru a creşte vânzările. Este nevoie de experţi care să înţeleagă business-ul firmei, să gândească un plan de promovare axat pe vânzare şi care să obţină maximumul de vânzare din fiecare ban investit de firme, experţi care să ducă afacerea la următorul nivel prin intermediul reclamelor plătite. Până atunci, cum cele mai multe IMM-uri depind de vânzarea online, riscul de scădere rapidă sau chiar de închidere a afacerii poate deveni o realitate", a declarat Alex Popescu, co-fondator Pixer Agency, într-un comunicat al companiei.


Cele mai mari probleme cu care IMM-urile se confruntă în 2024 sunt inflaţia, concurenţa neloială şi creşterea cheltuielilor salariale, potrivit Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), citat în comunicat.

Totodată, datele ONRC arată o creştere cu aproape 10% a numărului de cereri de insolvenţă în prima jumătate din an faţă de anul trecut, fiind încă un indicator al dificultăţilor economice pentru mediul de business local. Astfel, pentru a rezista acestor dificultăţi şi a evita o eventuală insolvenţă, cererea pentru promovare online cunoaşte o creştere spectaculoasă an de an, fiind cu 30% mai mare în ultimii ani, atât din partea firmelor care vând produse, cât şi din cea a firmelor care vând servicii. Tot mai interesate de promovare online, în Google, Meta sau pe TikTok, sunt afacerile mici, la început de drum, care de altfel nu pot rezista fără promovare în contextul concurenţei tot mai mari şi a inflaţiei ridicate.

De asemenea, ca urmare a contextului economic tot mai dificil, şi firmele care vând pe segmentul B2B, către alte firme, se bazează în număr tot mai mare pe promovare online, în special prin Google Ads, dar şi Facebook Ads, LinkedIn Ads şi campanii de email marketing, care generează cele mai multe lead-uri calificate. Există o creştere de 35% în cererile de servicii PPC (pay per click) din partea companiilor B2B, în special în industriile de sănătate, servicii profesionale sau fotovoltaice.

Afacerile locale investesc în promovare Google Ads sau Facebook Ads de la sute de lei, la mii sau zeci de mii de euro, în funcţie de nivelul firmei şi bugetele de care dispun, precizează sursa citată. Afacerile din e-commerce, domeniul turismului şi cel al sănătăţii sunt cei mai mari investitori în marketing digital. Spre exemplu, firmele din domenii precum fashion şi servicii locale sunt printre cei mai mari investitori, cu bugete lunare între 1.000 şi 30.000 de euro doar în Facebook. Însă cel mai important indicator este randamentul avut de fiecare cheltuială în promovare online, subliniază specialiştii agenţiei.

Fondată de specialişti cu o experienţă de peste 8 ani în domeniul marketingului, Pixer Agency a dezvoltat un sistem care include servicii de PPC (Facebook Ads, Google Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads), graphic design şi editare video, landing pages orientate spre conversie, automatizări de email, SMS şi WhatsApp, sistem de programări integrat, copywriting şi articole SEO. Pixer Agency are peste 200 de clienţi în portofoliu din 35 de domenii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1250 / 18929
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...