ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

EY România a finalizat documentul programatic pentru digitalizarea serviciilor publice

08 Septembrie 2020   |   BizLawyer

În 3 ani, România ar putea să își alinieze serviciile publice digitale la nivelul celor europene

 
 
EY România a finalizat proiectul ,,Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare”, al cărui beneficiar este Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului (SGG). Proiectul guvernamental a avut ca obiectiv creșterea capacității instituțiilor și autorităților publice din România de a dezvolta și implementa soluții de e-guvernare pentru 36 de tipuri de servicii publice aferente unor evenimente importante din viața persoanelor fizice și juridice1.

Documentul strategic de politică publică în domeniul e-guvernării dezvoltat de EY, ultima etapă din cadrul acestui proiect, propune pașii necesari prin care România poate să atingă un nivel de digitalizare a serviciilor publice care să răspundă nevoilor cetățenilor, în linie cu dezideratele generale ale comunității europene.


Carmen Adamescu, Partener, Consultanță, EY România: „România are acum șansa de a progresa rapid în procesul de digitalizare a serviciilor publice, astfel încât să-și onoreze cetățenii cu promptitudine, respect și eficiență, prin mijloace digitale/electronice, fără obligativitatea de a se prezenta la ghișeul autorităților, atunci când nu este necesar.

Instituțiile publice trebuie să aibă în vedere necesitatea de a schimba date între ele, pentru a deveni interoperabile, astfel încât cetățeanul să nu mai fie obligat să furnizeze documente pe care instituțiile le au deja în bazele de date, iar implementarea acestor servicii să devină posibilă respectând principiile europene de guvernare digitală, în mod special cel care se referă la „o singură dată” (once-only). ”

În elaborarea Propunerii de politică publică, echipa EY România a identificat, analizat și optimizat, pentru a deveni digitale, toate procesele din toate instituțiile publice care susțin cele „36 de evenimente de viață”. Din analiza centrată pe aceste evenimente, a rezultat că fără un cadru legislativ, interoperabilitate funcțională și competențe digitale în instituțiile publice responsabile, automatizarea proceselor și/sau digitalizarea nu se poate implementa.  

În prezent, instituțiile publice vizate au la dispoziție toate elementele necesare pentru a adopta măsurile recomandate și a demara proiectele prin care digitalizează serviciile publice pentru cetățeni aferente celor 36 de evenimente de viată, finanțate prin POC 2014 – 2020. Având în vedere că această axă de finanțare se va închide în 2023, timpul alocat implementării proiectelor devine critic, cu o fereastră de oportunitate de maximum 3 ani.

Pe mai departe, rămâne în sarcina autorităților orchestrarea tuturor măsurilor necesare, astfel încât foaia de parcurs propusă de consultanții EY să poată fi urmată coerent și sustenabil, în totalitatea ei, nu numai punctual, pentru intervenții singulare.

Pe termen lung, Propunerea de politică publică dezvoltată de EY România vine cu o arhitectură guvernamentală organizațională care să susțină dezvoltarea digitală sustenabilă, integrată și interoperabilă în următorii 10 ani și cu trei seturi de opțiuni de soluționare a problemelor identificate cu măsuri specifice.

Autoritățile pot opta între adoptarea unui pachet complet de măsuri (cu măsuri minime, esențiale și complementare care contribuie la accelerarea evoluției domeniului e-guvernării), adoptarea și implementarea doar a măsurilor considerate strategice pentru dezvoltarea domeniului e-guvernării în România și menținerea status quo-ului, conform căruia serviciile publice electronice continuă să se dezvolte ad-hoc, fără să fie instituit un set complet de măsuri.

În cadrul propunerii au fost formulate și măsuri post-adoptare concrete, care trebuie avute în vedere pentru perioada imediat următoare adoptării noului cadru de politică publică.

Propunerea de politică publică în domeniul e-guvernării este structurată în nouă capitole și șase anexe și poate fi deja accesată pe site-ul ADR.

Formularea propunerii s-a bazat pe o analiză în profunzime a întregului cadru legislativ, operațional, procedural, informațional (infrastructură IT) care susține serviciile publice electronice, în ansamblu, în identificarea necesităților de dezvoltare.

În același timp, a presupus un demers de clarificare a rolurilor, atribuțiilor și responsabilităților la nivelul administrației publice din domeniul sistemului informațional asociat evenimentelor de viață, din perspectiva eventualelor suprapuneri de roluri și atribuții între instituții; definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru legislativ, organizațional, procedural, informațional (infrastructura IT necesară), în vederea implementării cu succes a inițiativelor existente în Domeniul de acțiune I, în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România 2020; elaborarea unui cadru legislativ unitar pentru implementarea și gestionarea serviciilor de e-guvernare și dezvoltarea unui catalog național al soluțiilor IT pentru e-guvernare.

Toate activitățile cuprinse în proiect s-au desfășurat în perioada februarie 2018 – septembrie 2020, iar echipa de proiect a fost formată din 40 de experți, analiști și formatori, condusă de Carmen Adamescu, Partener EY România.


1. Servicii publice aferente celor 36 de evenimente de viață: Cum să începi o afacere; Vânzarea sau cumpărarea afacerii; Modificări în funcționarea afacerii; Obținerea de surse de finanțare; Obținerea de garanții pentru întreprinderi; Faliment; Lichidare; Transfer de proprietate; Obținerea permisului de conducere auto; Încheierea de contracte individuale de muncă; Votarea; Asigurarea viitorului personal; Înregistrarea pentru plata taxelor; Înregistrarea unui autovehicul; Cumpărarea / Închirierea / Construirea unei case; Înscrierea la bibliotecă; Căutarea unui loc de muncă; Pierderea locului de muncă; Accidente de muncă și incapacitate de muncă; Naștere; Căsătorie; Eliberarea actelor de identitate; Pensionare; Înregistrarea persoanelor cu dizabilități în vederea obținerii drepturilor sociale (indemnizației lunare/indemnizației de însoțitor, după caz) sau alte drepturi aferente; Programarea unui consult medical; Divorț; Deces; Obținerea indemnizației de creștere a copilului; Adopții; Înscrierea în clase primare/ liceu/ universități; Imigrare în România; Obținerea cetățeniei; Ghiduri și informații de călătorie; Obținerea unei vize (inclusiv e-visa); Obținerea unui pașaport; Denunțarea unei ilegalități.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15734 / 18588
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Adina Vlaicu (Popescu & Asociații), un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților: ”Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
Cum văd anul 2025 profesioniștii considerați Leading Lawyers de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Florian Nițu, Managing Partner PNSA, poziționat de Legal500 în categoria ‘Hall of Fame’ în practica de M&A: ”Cu excepția unor cataclisme geostrategice pe care nu le putem vedea și pe care noi, din România, nici nu le putem preveni, avem motive bune să fim optimiști. Resurse, Infrastructură, Energie, Tech și Food sunt cele cinci domenii în care vom vedea cu precădere investiții și tranzacții noi, în mod accelerat, dar coerent totuși, formând o nouă paradigmă de dezvoltare”
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...