Divizia de Property Management a Colliers gestionează bugete anuale de peste 26 mil. E. Tot mai mulți investitori imobiliari încep să contracteze servicii profesionale de administrare a proprietăților
29 August 2023
BizLawyerContractarea de servicii de Property Management subliniază abordarea profesională pe care dezvoltatorii și proprietarii de spații de birouri și industriale o au în raport cu chiriașii lor, generând economii de scară și beneficii precum contribuția semnificativă la implementarea angajamentelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), dar și integrarea de soft-uri și aplicații optimizate și raportarea unitară pe situația financiară coroborată cu situația operațională din site.
Colliers România administrează peste 680.000 de metri pătrați de spații imobiliare în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov și Arad, din care 590.000 de metri pătrați reprezintă birouri și restul depozite industriale, oferind servicii de administrare și gestionare a activelor aferente unor bugete anuale de peste 26 de milioane de euro. În orașele regionale, consultanții Colliers observă o creștere a numărului dezvoltatorilor și proprietarilor care aleg optimizarea costurilor de administrare și întreținere a clădirilor prin externalizarea serviciilor de acest tip.
„Orașele regionale s-au dezvoltat puternic în ultimii ani, cu un stoc semnificativ de clădiri noi clasa A și cu chiriași obișnuiți cu un standard ridicat de calitate și eficiență, care-și doresc ca echipele lor din Cluj, Timișoara sau Brașov să aibă parte de aceeași calitate a serviciilor și spațiilor de birouri, precum echipele din București, Varșovia, Paris, Londra etc. Astfel, competiția calității pe servicii și eficiență nu este una locală, ci mai degrabă regională sau chiar globală. Aceste componente de confort contează în acest moment, cu atât mai mult cu cât fiecare companie încearca să-și mențină sau să-și îmbunătățească spiritul de echipă, și, implicit, lucrul de la birou, chiar și în paradigma nouă de 2-3 zile de muncă la distanță pe săptămână. În egală măsură, și multinaționalele care se extind în afara pieței de muncă din capitală vor să păstreze standardul pe care îl oferă angajaților”, explică Alexandru Atanasiu, Deputy Head | Property Management & Construction Services la Colliers România.
„Orașele regionale s-au dezvoltat puternic în ultimii ani, cu un stoc semnificativ de clădiri noi clasa A și cu chiriași obișnuiți cu un standard ridicat de calitate și eficiență, care-și doresc ca echipele lor din Cluj, Timișoara sau Brașov să aibă parte de aceeași calitate a serviciilor și spațiilor de birouri, precum echipele din București, Varșovia, Paris, Londra etc. Astfel, competiția calității pe servicii și eficiență nu este una locală, ci mai degrabă regională sau chiar globală. Aceste componente de confort contează în acest moment, cu atât mai mult cu cât fiecare companie încearca să-și mențină sau să-și îmbunătățească spiritul de echipă, și, implicit, lucrul de la birou, chiar și în paradigma nouă de 2-3 zile de muncă la distanță pe săptămână. În egală măsură, și multinaționalele care se extind în afara pieței de muncă din capitală vor să păstreze standardul pe care îl oferă angajaților”, explică Alexandru Atanasiu, Deputy Head | Property Management & Construction Services la Colliers România.
„Astfel - continuă consultantul Colliers -, biroul nu mai este doar un spațiu de lucru, ci o destinație, o experiență, în care calitatea serviciilor, locația, mixul de servicii din zonă și din clădire, dezvoltarea unei comunități sunt elemente esențiale pentru creșterea gradului de utilizare de spații și de creștere a productivității”.
Contractarea de servicii de Property Management subliniază abordarea profesională pe care dezvoltatorii și proprietarii de spații de birouri și industriale o au în raport cu chiriașii lor, generând economii de scară și beneficii precum contribuția semnificativă la implementarea angajamentelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), dar și integrarea de soft-uri și aplicații optimizate și raportarea unitară pe situația financiară coroborată cu situația operațională din site.
„Trendul observat în orașele regionale, precum Cluj-Napoca și Timișoara, unde există peste 730.000 de metri pătrați de spații în clădiri birouri de clasa A şi B, arată nevoia din ce în ce mai mare a proprietarilor pentru un integrator profesionist de administrare a proprietăților, care vine cu servicii foarte bune și costuri mai mici decât gestionarea proprie. Modul în care ne desfășurăm activitatea generează economii semnificative pentru companiile care au ales să ne externalizeze administrarea proprietăților, având în vedere cunoștințele specializate ale echipei, aptitudinile și experiențele acumulate în peste 12 ani de activitate, procedurile dezvoltate, implementarea celor mai bune practici, atât la nivel local, cât și regional, și sistemele noastre IT”, completează Alexandru Atanasiu.
În Cluj-Napoca și în Timișoara, orașe în care Colliers administrează aproape 100.000 metri pătrați de spații de birouri și industriale, au ales să-și externalizeze administrarea proprietăților cu precădere companii de IT&C, dar și din zona de servicii profesionale, producție și energie.
Divizia de Property Management a Colliers are o abordare multidisciplinară pentru fiecare proiect, acoperind o gama vastă de activități prin serviciile pe care le oferă. Mai exact, asigură un management operațional și tehnic al clădirilor, acoperind totodată nevoile chiriașilor și asigurându-se că aceștia își îndeplinesc obligațiile contractuale. În același timp, compania oferă și servicii financiare pentru administrare (facturare, plăți, cheltuieli și venituri, reconcilieri), precum și raportare către proprietari, asigurând legătura operațională dintre nevoile chiriașilor și cele ale proprietarilor.
Anul trecut, Colliers și-a crescut portofoliul de proprietăți administrate cu 135.000 metri pătrați în 5 noi proiecte de birouri, ajungând la un portofoliu total de 680.000 metri pătrați. În prezent, compania are un total de aproximativ 400 de chiriași în clădirile pe care le administrează în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov și Arad, iar valoarea proprietăților din portofoliu depășește un miliard de euro.
„Asistăm la o maturizare a pieței locale de property management. Acum 10 ani, România începea să acumuleze stoc de clădiri de birouri clasa A, înalt tehnologizate și eficiente, iar aceste clădiri aveau nevoie de personal calificat pentru exploatare și eficientizare. Noi am început încă de atunci training-ul și specializarea colegilor property manageri prin programe cu focus atât pe înțelegerea în detaliu a elementelor operaționale, tehnice și mai ales comerciale, cât și pe customer service și dezvoltare de activități și sisteme IT care să eficientizeze activitatea. Asta ne face pregătiți pentru continuarea consolidării poziției noastre de lider de piață pe servicii de property management office și pentru creșterea prezenței noastre în orașele regionale. Tot mai multe companii instituționalizate/străine care achiziționează sau caută să achiziționeze proiecte comerciale în orașele regionale vor și acolo să primească aceeași calitate a serviciilor de PM ca în București”, observă Oana Adjudeanu, Deputy Head | Property Management & Construction Services la Colliers România.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3816 / 18400 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...