Cererea pentru închirierea de spaţii de birouri din Bucureşti a scăzut cu 25%, în T3 (analiză)
15 Octombrie 2024
BizLawyerPotrivit datelor Colliers, cu toate acestea, pe fondul eforturilor companiilor de a aduce angajaţii mai des la birou, perspectivele pe termen mediu rămân pozitive.
Cererea totală de spaţii de birouri moderne închiriate în Bucureşti a scăzut cu 25%, în trimestrul al treilea al acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2023, până la 236.000 de metri pătraţi, iar cererea pentru noi contracte de închiriere s-a diminuat cu 11%, arată o analiză de specialitate, publicată marţi.
Potrivit datelor Colliers, cu toate acestea, pe fondul eforturilor companiilor de a aduce angajaţii mai des la birou, perspectivele pe termen mediu rămân pozitive.
De asemenea, consultanţii în imobiliare observă că, în anumite zone din Bucureşti, se menţin indiciile de tranziţie către o piaţă mai favorabilă proprietarilor.
"Anul 2024 marchează trei trimestre consecutive fără finalizări de noi proiecte de birouri moderne, ceea ce reprezintă cea mai lungă perioadă fără livrări din 2005 încoace. Având în vedere că singurul proiect care va fi livrat cu certitudine în următorii doi ani este AFI Loft, cu peste 16.000 de metri pătraţi, programat să fie finalizat la sfârşitul acestui an, consultanţii Colliers se aşteaptă ca piaţa să se echilibreze considerabil. Totuşi, deşi există semne de tranziţie către o piaţă a proprietarilor în anumite zone din Bucureşti, rata generală de neocupare rămâne la aproximativ 15% la nivelul întregului oraş", se arată în cercetare.
Potrivit datelor Colliers, cu toate acestea, pe fondul eforturilor companiilor de a aduce angajaţii mai des la birou, perspectivele pe termen mediu rămân pozitive.
De asemenea, consultanţii în imobiliare observă că, în anumite zone din Bucureşti, se menţin indiciile de tranziţie către o piaţă mai favorabilă proprietarilor.
"Anul 2024 marchează trei trimestre consecutive fără finalizări de noi proiecte de birouri moderne, ceea ce reprezintă cea mai lungă perioadă fără livrări din 2005 încoace. Având în vedere că singurul proiect care va fi livrat cu certitudine în următorii doi ani este AFI Loft, cu peste 16.000 de metri pătraţi, programat să fie finalizat la sfârşitul acestui an, consultanţii Colliers se aşteaptă ca piaţa să se echilibreze considerabil. Totuşi, deşi există semne de tranziţie către o piaţă a proprietarilor în anumite zone din Bucureşti, rata generală de neocupare rămâne la aproximativ 15% la nivelul întregului oraş", se arată în cercetare.
În acelaşi timp, piaţa este dominată de chiriaşi, care ocupă suprafeţe cuprinse între 1.000 şi 2.000 de metri pătraţi.
"În ultimii doi ani, urmând un trend pe care-l mai vedem şi în alte ţări din Europa Centrală şi de Est, cum ar fi Polonia, reînnoirile au reprezentat o parte mai mare a cererii decât de obicei, de până la aproximativ 50% din tranzacţiile de închiriere semnate în Bucureşti, deoarece multe companii au amânat deciziile privind contractele de închiriere a birourilor din cauza incertitudinii legate de munca hibridă. Pentru comparaţie, în anii dinaintea pandemiei, ponderea reînnoirilor a fost, în medie, de 28% pe an, scăzând până la 19% în 2011 şi 22% în 2019", notează specialiştii.
La nivel general, în al treilea trimestrul al acestui an, faţă de intervalul similar din 2023, cererea totală de spaţii de birouri moderne închiriate în Bucureşti a scăzut cu 25%, până la 236.000 de metri pătraţi, iar cererea pentru noi contracte de închiriere s-a diminuat cu 11%, la 82.000 de metri pătraţi.
Colliers este unul dintre liderii globali în servicii de consultanţă imobiliară şi de management al investiţiilor. Cu operaţiuni în 66 de ţări, cei 22.000 de specialişti lucrează împreună pentru a oferi consultanţă de specialitate pentru clienţi.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 539 / 18303 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...