
BERD, misiune de de diagnosticare a nevoilor de soluţii de supervisory technology la ASF
21 Ianuarie 2025
AGERPRESMisiunea reprezintă un exerciţiu de diagnoză cu privire la instrumentele IT folosite în activitatea de supraveghere în asigurări.
Reprezentanţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) se află în aceste zile la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pentru o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii, a anunţat, marţi, preşedintele instituţiei, Alexandru Petrescu.
"Avem chiar în aceste zile o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru sectorul de asigurări şi, împreună cu BERD, sunt încrezător că vom ajunge la un nivel de digitalizare ca să ne pună în amonte de orice fel de posibile incidente, degradări economice, astfel încât Autoritatea să fie mai mult în poziţia de a corija şi de a recomanda şi mai puţin în poziţia de a constata diferite tipuri de insuccese economice, să le spunem", a declarat Alexandru Petrescu, la ceremonia de listare pe Bursă a emisiunii de obligaţiuni a companiei Autonom.
"Avem chiar în aceste zile o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru sectorul de asigurări şi, împreună cu BERD, sunt încrezător că vom ajunge la un nivel de digitalizare ca să ne pună în amonte de orice fel de posibile incidente, degradări economice, astfel încât Autoritatea să fie mai mult în poziţia de a corija şi de a recomanda şi mai puţin în poziţia de a constata diferite tipuri de insuccese economice, să le spunem", a declarat Alexandru Petrescu, la ceremonia de listare pe Bursă a emisiunii de obligaţiuni a companiei Autonom.
Misiunea reprezintă un exerciţiu de diagnoză cu privire la instrumentele IT folosite în activitatea de supraveghere în asigurări. La finalul acestui proiect de consultanţă, derulat cu finanţare BERD, vor fi făcute recomandări bazate pe practica similară, pentru îmbunătăţirea sistemului informatic necesar în activitatea de supraveghere în asigurări.
De asemenea, Alexandru Petrescu a vorbit despre proiectul de transformare digitală în valoare de 98,6 milioane de lei depus spre finanţare la finalul anului trecut.
Conform unui comunicat al instituţiei, proiectul a fost depus în cadrul apelului de proiecte aferent Programului Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare (PoCIDIF), Prioritatea 2, şi este menit să redefinească modul în care ASF îşi desfăşoară activitatea şi interacţionează cu piaţa financiară nebancară.
Odată evaluat şi acceptat la finanţare, proiectul, intitulat "Digitalizarea Accesului pentru Cetăţeni şi Companii la Investiţii prin Asigurarea unei Pieţe Financiare Sustenabile", va reprezenta un pas semnificativ în modernizarea şi eficientizarea funcţiilor de reglementare, autorizare, supraveghere şi control ale ASF, inclusiv a activităţii de petiţii şi de soluţionare alternativă a litigiilor, precum şi în zona de educaţie financiară.
Iniţiativa vine ca răspuns la nevoia de transformare digitală a proceselor interne de lucru, identificată în toate funcţiile de business ale ASF, şi la noile provocări în procesul de adoptare a cadrului european de reglementare ce susţine obiectivul de integrare a noilor concepte privind finanţele digitale şi finanţele sustenabile.
Obiectivul general al proiectului este implementarea unui sistem informatic integrat care să sprijine ASF în eforturile de dezvoltare şi diversificare a serviciilor publice electronice oferite către mediul de afaceri, administraţia publică şi publicul larg prin procese interne optimizate de tehnologii digitale.
Cu o perioadă de implementare de trei ani, proiectul va reprezenta o investiţie substanţială în viitorul procesului de supraveghere financiară din România, caracterizat de transparenţă, servicii publice îmbunătăţite pentru cetăţeni şi companii şi o interacţiune optimizată cu entităţile financiare reglementate şi supravegheate.
Totodată, implementarea acestui proiect va permite ASF să răspundă mai prompt provocărilor pieţei financiare care se află într-o continuă evoluţie, precum şi imperativelor de aliniere la priorităţile-cheie derivate din cadrul de reglementare la nivel european.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 616 / 18929 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...