Care sunt aspectele pe care pun preț reprezentanții Schoenherr atunci când analizează CV-ul unui avocat stagiar și cum este ales un nou membru în echipă | Ana Lupșor, HR manager: Ne dorim să îi păstrăm alături de noi pe studenții care s-au integrat cu succes și au demonstrat potențial în stagiile de practică derulate în cadrul firmei. Ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți avocați stagiari ni s-au alăturat pe această cale
06 Decembrie 2023
Ștefania EnacheColegii noi sunt incluși automat în toate activitățile locale și internaționale din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul grupului Schoenherr. Fiecare dintre avocații stagiari care se alătură firmei este alocat de la bun început unei echipe, urmând să se specializeze de la început într-o arie de practică
Avocaţii stagiari cooptaţi de Schoenherr în această toamnă şi Ana Lupşor, managerul de resurse umane al firmei de avocatură |
Schoenherr și Asociații SCA a cooptat, toamna aceasta, patru avocați stagiari, care s-au alăturat echipelor de dreptul UE și dreptul concurenței, financiar-bancar, respectiv litigii și arbitraje.Trei dintre aceștia au fost selectați după derularea mai multor stagii de practică în cadrul firmei.De altfel, casa de avocatură este foarte implicată în pregătirea noilor generații de profesioniști, având în fiecare an studenți în practică, dar și participanți la programul Schoenherr de internship de vară.
„Anul acesta, studenții care ni s-au alăturat pentru un stagiu de practică de vară au fost selectați în urma concursului de eseuri „law, sweet law”, a cărui ediție a doua a avut loc în prima parte a acestui an. Concursul de eseuri li se adresează studenților în anul de studii al II-lea și al III-lea la facultățile de Drept ale universităților din România. Toți participanții la concurs sunt eligibili pentru programul de internship plătit organizat de Schoenherr și Asociații SCA”, explică Ana Lupșor, managerul de resurse umane al firmei de avocați.
„Anul acesta, studenții care ni s-au alăturat pentru un stagiu de practică de vară au fost selectați în urma concursului de eseuri „law, sweet law”, a cărui ediție a doua a avut loc în prima parte a acestui an. Concursul de eseuri li se adresează studenților în anul de studii al II-lea și al III-lea la facultățile de Drept ale universităților din România. Toți participanții la concurs sunt eligibili pentru programul de internship plătit organizat de Schoenherr și Asociații SCA”, explică Ana Lupșor, managerul de resurse umane al firmei de avocați.
Astfel, în această vară, zece studenți, din București, Cluj, Timișoara și Warwick s-au alăturat echipei Schoenherr pentru stagii de practică. Ana Lupșor menționează că, ținând cont de opțiunile personale și de necesarul la nivelul firmei, fiecare dintre interni este alocat/ă unei echipe și sub îndrumarea unui mentor.
De altfel, stagiile de acest tip, fie ele derulate în timpul verii sau pe parcursul anului, sunt o ocazie ideală pentru studenți să vadă cum arată viața într-o firmă internațională de avocatură. Totodată, avocații Schoenherr au posibilitatea să ajungă să îi cunoască pe studenți în situații reale de muncă. „Astfel, în unele cazuri, stagiile de practică se materializează în propuneri efective de începere a colaborării cu studenții respectivi, odată ce aceștia devin avocați stagiari. Acesta este și cazul cu trei dintre stagiarii care ni s-au alăturat în această toamnă. Toți sunt entuziaști, creativi, dinamici, cu abilități bune de lucru în echipă, pasionați de domeniul juridic și dornici de învățare – calități pe care le-am remarcat în timpul stagiilor de practică și care ne-au convins să le propunem să ni se alăture după examenul de admitere în Barou, pe care l-au trecut cu brio”, precizează interlocutoarea BizLawyer.
Managerul de resurse umane al Schoenherr și Asociații SCA amintește faptul că firma tocmai a lansat cea de a treia ediție a concursului de eseuri „law, sweet law”. „Termenul de depunere a eseurilor este 15 decembrie 2023, iar avocații firmei sunt nerăbdători să citească lucrările pe care le vom primi și să îi cunoască pe studenții care ne vor deveni interni vara viitoare”, punctează Ana Lupșor.
Tinerii își doresc să poată avea un rol activ
În urma discuțiilor cu studenții, avocații au constatat că elementele pe care tinerii le apreciază sunt caracterul internațional al firmei, cultura internă pe care ajung să o descopere pe parcursul stagiilor de practică, faptul că pot avea un rol activ și sunt realmente parte dintr-o echipă de avocați care le explică proiectele și îi implică activ. „Mai mult, ca perspectivă de carieră, sunt atrași de accentul pe care îl punem pe programele de training și dezvoltare pentru avocați, cum ar fi platforma noastră de e-learning, întâlnirile internaționale anuale cu întregul grup de practică din care fac parte, participarea la evenimentul People and Culture Summit din Viena etc. Nu în ultimul rând, sunt foarte apreciate de către studenți, și nu numai, numeroasele ocazii de a socializa și a petrece timp cu colegii în țară și în străinătate. Tinerii interesați de o carieră în avocatură sunt atrași de oportunitățile de creștere, de accesul la proiecte mari și complexe, de o cultură organizațională centrată pe oameni și, totodată, de echilibrul dintre viața profesională și cea personală”, mai spune Ana Lupșor.
Atunci când analizează CV-ul unui avocat stagiar și aleg un nou membru în echipă, reprezentanții Schoenherr pun foarte mult preț pe activitățile sale extracurriculare din timpul studiilor universitare – stagii de practică, participarea la școli de vară și concursuri (de eseuri, de procese simulate), implicarea activă în activitatea asociațiilor studențești etc. „Ne dorim să îi păstrăm alături de noi pe studenții care s-au integrat cu succes și care au demonstrat potențial în cadrul stagiilor de practică derulate în cadrul Schoenherr. De aceea, ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți avocați stagiari ni s-au alăturat pe această cale”, subliniază interlocutoarea BizLawyer.
Odată selectați, toți nou-veniții – indiferent de poziție – trec prin aceiași pași în programul de onboarding, care include o serie de prezentări interne și training-uri în persoană și online pe platforma de învățare a firmei. Managerul de resurse umane arată că toate aceste etape sunt menite să faciliteze înțelegerea rapidă a modului de lucru, a sistemelor și a resurselor disponibile, precum și dezvoltarea continuă a acelor soft skills esențiale în activitatea lor de zi cu zi.
„Colegii noi sunt incluși automat în toate activitățile locale și internaționale din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul grupului Schoenherr. Fiecare dintre avocații stagiari care ni se alătură este alocat de la bun început unei echipe, urmând să se specializeze de la început într-o arie de practică. Procesul de evaluare individuală a performanțelor se desfășoară la sfârșitul fiecărui an fiscal. Criteriile avute în vedere în cadrul evaluării sunt structurate astfel încât să definească o imagine cat mai amplă asupra fiecărui membru al echipei, incluzând calitatea lucrărilor, volumul de lucru, abilitățile și competențele individuale, precum și nivelul de integrare în echipă”, completează Ana Lupșor.
Schoenherr și Asociații SCA vine mereu în întâmpinare viitorilor profesioniști de pe piața avocaturii, firma organizând cu regularitate întâlniri cu studenții la Drept – fie ca parte a programelor de employer branding, fie în cadrul unor inițiative ale asociațiilor studențești. De asemenea, merge la târguri de job-uri, găzduiește întâlniri cu studenții. Chiar înainte la începerea acestui an universitar, a organizat o astfel de întâlnire la sediul casei de avocatură, cu studenții de anul întâi, ca parte a proiectului „Freshers' Week” al ELSA București. „Pentru noi, astfel de ocazii sunt ideale pentru ca avocații noștri să împărtășească din experiența lor cu studenții. Și, mai ales, folosim acest tip de întâlniri pentru a-i asculta activ pe studenți, a afla ce îi interesează, ce îi motivează, cum își imaginează ei viitorul (lor) în avocatură. Aceste experiențe ne sunt foarte utile în a ne adapta la cerințele noii generații. Dacă e să îmi permit un sfat pentru cei aflați la început de carieră, acela este să își asculte instinctul – ei știu cel mai bine cu ce rezonează, ce își doresc, prin urmare ei știu cum să ocolească deciziile în carieră care ar putea reprezenta un compromis pentru ei”, argumentează Ana Lupșor.
Schoenherr și Asociații SCA numără în prezent 60 avocați și consultanți, fiind una dintre cele mai mari firme regionale de avocatură în Europa Centrală și de Est/Europa de Sud-Est. A fost înființată în Viena în anul 1950 și și-a început activitatea în România în anul 1996. Ana Lupșor coordonează activitatea de resurse umane a Schoenherr și Asociații SCA din anul 2008, fiind implicată în proiecte de HR și employer branding la nivel local și regional.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 22 / 145 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...