Practicile de M & A și Corporate, precum și consultanța day-to-day acordată clienților, au adus cele mai mari încasări pentru Mitel & Asociații în 2022 | Sorin Mitel, Senior Partner: În ciuda climatului destul de incert, clienții par că nu așteaptă o stabilizare care nu se vede la orizont și tratează acest mediu ca pe noua normalitate. Inflația post-pandemică nu se manifestă în onorarii, ci mai curând în costurile pe care le suportă firmele de avocatură, iar o creștere reală de doi digiți este mai greu de atins
01 Februarie 2023
Ștefania EnacheClienții își doresc în continuare să obțină onorarii cât mai competitive, pentru avocați experimentați în domeniul relevant. ”Simpla oferire de onorarii mici nu este considerată suficientă/determinantă pentru clienții care au nevoie de tipul de servicii juridice pe care îl oferim”, spune Sorin Mitel.
Sorin Mitel, Senior Partner al firmei Mitel & Asociatii |
După o perioadă dificilă în care măsurile necesare combaterii crizei COVID au avut un cuvânt greu de spus pentru economiile lumii, anul 2022 a fost unul în care jucătorii din zona de business au parcurs o parte importantă din drumul către revenirea la normalitatea post-pandemică. Sorin Mitel, Senior Partner al firmei Mitel & Asociații, caracterizează anul care tocmai s-a încheiat ca fiind o perioadă în care economia a încercat să absoarbă efectele măsurilor (inclusiv monetare) din pandemie, în condițiile războiului din vecinatate.„Prin urmare, a fost o perioadă de observare a efectelor negative provocate de aceste elemente și de încercare de contracarare a acestora, cu mijloacele inegale pe care le avem la dispoziție”, punctează avocatul.
Într-o perioadă delicată pentru majoritatea sectoarelor economice, avocații de la Mitel & Asociații și-au desfășurat activitatea în linia specifică firmei, iar grosul încasărilor au venit din ariile de practică M & A și Corporate, precum și din consultanța day-to-day acordată clienților pe diverse alte domenii (Employment, Procurement etc). De asemenea, o pondere importantă din veniturile firmei provin în continuare din domeniul Real Estate și Litigation.
Obiectivul principal al casei de avocatură în anul 2022 a fost acela de a veni în întâmpinarea clienților cu servicii mulate perfect pe problemele specifice contextului actual.
Proiectele care i-au ținut ocupați pe avocați
Iar această abordare a fost una câștigătoare, echipa de experți Mitel & Asociații fiind implicată într-un număr important de proiecte relevante pentru economia regională.
De exemplu, avocații Mitel & Asociații au asistat grupul american Lear Corporation, lider mondial în domeniul tehnologiei auto, în tranzacția prin care a preluat integral participația deținută de acționarii români în firma Thagora Technology, specializată în soluții de automatizare pentru fabricarea tapițeriei și interioarelor auto din piele.
În anul 2022, activitatea Departamentului de Real Estate fost concentrată atât pe finalizarea procesului de restructurare a land-bank-ului Immofinanz AG, cât și pe proiecte noi de achiziții și dezvoltări în segmentul rezidențial, retail și agricol.
De asemenea, casa de avocatură a asistat dezvoltatorul ONE în achiziția unei importante clădiri de birouri în zona de nord a Capitalei și a început negocierile unei tranzacții imobiliare semificative pentru un proiect major în zona de nord a Bucureștiului, cu o valoarea de peste 500 milioane de euro.
Și Departamentul de litigii s-a remarcat prin închiderea cu succes, în anul care tocmai s-a încheiat, a unor proceduri litigioase cu impact de zeci de milioane euro în patrimoniul respectivilor clienți.
Rată de retenție de aproximativ 85%, anul trecut.
În această perioadă instabilă, Mitel & Asociații a continuat să folosească, în multe cazuri, sistemul ratelor orare mixte. Totuși, ponderea ratelor blended a crescut simțitor. De asemenea, pentru unele dosare în care se poate defini suficient de clar volumul de muncă, casa de avocatură a folosit și onorarii fixe. „Am practicat sistemul onorariilor de succes mai ales în cazul unor dosare litigioase specifice (dublate de onorarii de preluare)”, arată Sorin Mitel.
În ceea ce privește cerințele clienților, liderul Mitel & Asociații spune că nu a sesizat o diferență în 2022. „În continuare clienții doresc să obțină oferte cât mai avantajoase, respectiv onorarii cât mai competitive, pentru avocați experimentați în domeniul relevant. Simpla oferire de onorarii mici nu este considerată suficientă/determinantă pentru clienții care au nevoie de tipul de servicii juridice pe care îl oferim”, susține interlocutorul BizLawyer.
Mitel & Asociații este o firmă care bazează pe echipă, de aceea a implementat, încă de la înființarea casei de avocatură, o politică organizațională menită să meațină stabilitatea acesteia. „În 2022 am avut o rată de retenție de aproximativ 85%, pe care dorim să o conservăm/să o îmbunătățim în acest an. Firma are 30 de avocați și la acest moment suntem în echilibru. Intenționăm așadar să păstrăm aceeași talie în 2023. Dacă ne vom despărți de cineva, vom încerca să recrutăm pentru a acoperi pozițiile vacante. Preocuparea noastră este ca toți cei care își desfășoară activitatea în firma noastră, ca avocați sau în alte poziții, să aibă venituri cât mai bune, raportat la activitatea depusă, să aibă confortul că sunt într-o colaborare pe termen lung, alături de oameni care se preocupă de viitor, care să le confere condițiile necesare pentru a-și desfășura activitatea și a-și împlini nevoile și dorințele. Criteriile de evaluare în cazul avocaților diferă în funcție de senioritatea și poziția acestora în profesie/firma. De exemplu, unui proaspăt stagiar i se cere să dea dovadă de o bună bază teoretică, însușirea competențelor de bază, dorința de a progresa și putere de muncă, în vreme ce de la un avocat senior se așteaptă, după caz, să înțeleagă foarte bine așteptările clienților, precum și ale colegilor cu care lucrează în echipă, să poată să analizeze eficient o speță pentru care trebuie să decidă strategia propusă clientului etc. Recrutarea/începerea unei colaborări este un proces simplu atunci când cele două părți au aceeași viziune despre profesie și au așteptări comune de la viitoarea conlucrare. Încercăm ca, de regulă, să cooptăm astfel de oameni – și de cele mai multe ori reușim. Când nu, încercăm în continuare”, precizează avocatul.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Atenție pe valorificarea tuturor oportunităților care apar
Pentru 2023, Mitel & Asociații și-a propus să continue în aceeași linie, obiectivul principal al firmei fiind acela de valorificare optimă a tuturor oportunităților care apar. „Aceasta va fi garanția obținerii celui mai bun posibil rezultat. Dincolo de acest țel, vom păstra în continuare atenția asupra stabilității echipei și asupra controlului costurilor. Credem că economia României (respectiv profesia noastră) a ajuns la o oarecare maturitate, care face ca o creștere reală de doi digiți să fie mai greu de atins (desigur, dacă dam deoparte inflația post-pandemică, care nu se manifestă și în onorariile avocațiale, ci mai curând în costurile pe care le suportăm)”, este de părere Sorin Mitel.
Fondatorul Mitel & Asociații subliniază faptul că se observă în piață o mobilitate destul de mare a clienților. „În ciuda climatului destul de incert, aceștia par că nu așteaptă o stabilizare care nu se vede la orizont, astfel încât tratează acest mediu ca pe noua normalitate. Credem că, odată stabilizată problema prețului utilităților, firmele nu au alternativă și trebuie să facă afaceri în acest mediu de echilibru instabil. Prin urmare, credem că oportunitățile de afaceri vor exista – nu la nivelul pre-pandemic, dar aceea apare acum ca o altă eră – astfel încât ce va face diferența este cine va fi mai concentrat și mai dispus să lucreze pentru a valorifica acele oportunități”, a conchis avocatul intervievat de BizLawyer.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 619 / 1898 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...