Despre proiectele de audit intern în care s-au implicat avocații Stratulat Albulescu & Asociații, într-o discuție cu partenerul Bogdan Cimbru: ”Asistăm clientul la toate activitățile permise de legislația națională, decizia de sesizare a autorităților aparținând acestuia. Colaborăm inclusiv cu avocații interni ai companiei, contribuția colegilor care avizează în mod curent deciziile companiei locale nu poate fi ignorată”
22 Iunie 2023
Ștefania EnachePrincipalele infracțiuni care nasc suspiciuni pentru acționarii marilor companii sunt cele de delapidare, gestiune frauduloasă și fals informatic.
Bogdan Cimbru, Partener SAA |
Necesitatea efectuării unui audit intern la nivelul unei companii a intervenit din momentul în care multinaționale sau firme din străinătate au ales să investească în proiecte pe termen lung în România. Stratulat Albulescu & Asociații (SAA) are o vastă experiență în acest domeniu, participând de foarte mulți ani la astfel de proceduri de audit, utile pentru clarificarea către acționari/societatea mamă a deciziilor /investițiilor făcute de managerii sucursalelor din România. Bogdan Cimbru, Partener SAA, subliniază faptul că un audit complex durează minimum trei luni, iar firmele de avocați nu se implică în calificarea unor fapte ca reprezentând infracțiuni.„Deciziile de reevaluare a unor persoane/investiții rămân acționarilor”, punctează avocatul.
În opinia sa, principalele infracțiuni care nasc suspiciuni pentru acționarii marilor companii sunt cele de delapidare, gestiune frauduloasă și fals informatic. Auditul urmărește clarificarea deductibilității anumitor cheltuieli, evaluarea/reevaluarea, după caz a unor decizii cu privire la anumite achiziții etc.
Se intervine în stadiul incipient
În momentul când se hotărăște realizarea unui audit, acesta se face în colaborare cu departamentul financiar-contabil și cu departamentul juridic al companiei care l-a solicitat. „Colaborăm inclusiv cu avocații interni ai companiei, contribuția colegilor care avizează în mod curent actele /deciziile companiei locale nu poate fi ignorată. În cazul în care apare necesitatea consultării unor specialiști, de regulă, colabărom cu experți contabili, cu experți tehnici, scopul fiind unul de prevenție, de edificare asupra raționamentului economic care a justificat anterior anumite decizii de business”, completează Bogdan Cimbru.
De obicei, echipa stratulat Albulescu este solicitată să intervină în stadiul incipient al unui audit. În acest fel, experții clarifică trasabilitatea unor decizii și investiții, determinând eliminarea de suspiciuni de fraudă. „În contextul implementării anterioare a unor politici anticoncurențiale și anticorupție, contribuția noastră este una mai facilă, întrucât companiile și-au determinat anterior limitele răspunderii. Raportarea se face către acționari, iar deciziile ulterioare sunt cele care protejează interesele companiei investitoare în România”, arată interlocutorul BizLawyer.
Companiile cu care lucrează Stratulat Albulescu aleg să solicite serviciile avocaților din mai multe motive. Principalul este acela că experții cunosc legislația, dar mai ales jurisprudența națională. Totodată, ei evaluează prudent riscurile identificate și recomandă măsuri care să împiedice pe viitor repetarea unor evenimente prejudiciante pentru firmă.
„Firma noastră nu investighează infracțiuni, legea nu ne permite astfel de activități. Au existat politici implementate în domeniul medical, în domeniul construcțiilor, real estate etc.”, precizează Partenerul Stratulat Albulescu, referindu-se la cele mai interesante proiecte pe care firma le-a avut în acest domeniu.
De asemenea, casa de avocatură din România a fost solicitată și de câteva firme de avocatură internaționale, care aveau nevoie de experți în legislația din România.
„ Am avut solicitări de a participa în cadrul unor audituri anticoncurențiale, precum și de alt tip. Pentru a exemplifica tipul de mandate în care am lucrat, putem face referire la situații în care au fost identificate decizii de angajare de cheltuieli în România făcute de managerul național, fără acceptul acționarilor din străinătate, nerespectarea clauzelor contractelor de management, breach al convențiilor de protejare a intereselor acționarilor etc.”, mai spune Bogdan Cimbru.
Atunci când sunt realizate audituri, clienții Stratulat Albulescu primesc recomandări particularizate pe politicile companiei, riscurile asociate anumitor angajați/colaboratori constituind temeiuri de renegociere a unor contracte. „Asistăm clientul la toate activitățile permise de legislația națională, decizia de sesizare a autorităților aparținând clientului. În cazul în care clientul nu are deja implementate politici/ măsuri de prevenire a faptelor ilicite, evident că recomandăm și contribuim la redactarea unor politici cu măsuri etice/ amticoncurențiale/ anticorupție etc.”, nuanțează avocatul.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 458 / 1884 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...