ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce oferă Dragne & Asociații stagiarilor și care sunt cerințele. Ioana Oprea, Partener: Continuăm atragerea avocaților tineri, absolvenți ai promoției 2020 sau definitivi. Stagiarii vor fi implicați în toate activitățile generate de proiecte, alături de îndrumător și de alți avocați cu experiență

02 Noiembrie 2020   |   Ștefania Enache

Atragerea tinerelor talente reprezintă o practică obișnuită în cadrul firmei, Dragne & Asociații implicându-se constant în formarea noilor generații de experți în Drept. De altfel, în echipa firmei, o treime dintre avocați au sub 30 de ani.

Ioana Oprea, Partener Dragne & Asocia?ii

 
 
Firmele de avocatură își orientează programele de recrutare în funcție de mandatele noi care le sunt încredințate. În ultimele șase luni, de exemplu, Dragne & Asociații a primit cele mai multe solicitări din partea clienților pentru a se implica în proiecte generate de dispute născute de diverse tipuri de contracte comerciale, de dificultățile financiare care au atras starea de insolvență a unor agenți economici, de modificările legislative sau restricțiile impuse de criza sanitară care au determinat litigii în domeniul achizițiilor publice, dar și din multiple conflicte de muncă. În acest context, Dragne & Asociații își îndreaptă atenția către candidații interesați să profeseze în domeniile respective.

Selecția noilor profesioniști din echipa Dragne & Asociații urmărește aducerea în firmă a unor avocați care să se muleze perfect pe politica organizațională a firmei. Sunt căutați acei tineri care, pe lângă interesul pentru profesie, au putere de muncă, o capacitate ridicată de a identifica probleme și soluții în cadrul spețelor în care vor fi implicați, dar și o mare dorință de a performa.  

„În pofida crizei medicale generate de pandemia de Covid-19, activitatea societății noastre a fost constant în creștere în perioada ianuarie - septembrie 2020, proiectele gestionate în anumite arii de activitate fiind în continuă dezvoltare. În ce privește actualul context și modul de lucru în cadrul firmei, am urmărit, in primul rând, asigurarea unei echipe care să poată gestiona proiectele în derulare indiferent de eventualele situații neprevăzute. Acesta este și motivul pentru care am aplicat cu strictețe regulile privind distanțarea fizică între avocați în sediul firmei și, pe cât a fost posibil, am continuat și desfășurarea activităților remote pentru o parte dintre avocați. Intenționăm să continuăm atragerea de tineri avocați, fie că sunt absolvenți ai promoției 2020, fie definitivi”, explică Ioana Oprea, Partener Dragne & Asociații.




Implicare activă în formarea noilor experți în Drept

Atragerea tinerelor talente reprezintă o practică obișnuită în cadrul firmei, Dragne & Asociații implicându-se constant în formarea noilor generații de experți în Drept. De altfel, în echipa firmei, o treime dintre avocați au sub 30 de ani.

Și anul acesta, casa de avocatură a organizat stagii de pregătire pe durata vacanței judecătorești. Ioana Oprea menționează că toate aceste stagii au fost deschise pentru studenți din anii terminali, dar și pentru viitorii magistrați aflați în perioada cursurilor organizate de Institutul Național al Magistraturii. „De asemenea, în ultimii ani am primit solicitări pentru organizarea unor stagii de practică, solicitări cărora le-am și dat curs, din partea unor elevi de liceu în an terminal care erau interesați să cunoască mai îndeaproape activitatea avocaților pentru a lua o decizie privind studiile universitare”, mai spune avocatul.

Partenerul Dragne & Asociații explică faptul că, în cadrul stagiilor de practică organizate, se are în vedere atât analiza diverselor spețe gestionate în cadrul societății, discuții privind modul în care au fost abordate apărările și soluționate proiectele, cât și participarea la ședințe de judecată alături de avocații firmei.
„Desigur, având în vedere condițiile din  acest an, pentru desfășurarea activității în cadrul stagiilor de practică am pus la dispoziție săli adecvate pentru a putea desfășura activitățile în condițiile restricțiilor impuse de criza medicală. Beneficiile acestor stagii sunt, în principal, profesionale. Credem că am reușit să oferim o experiență valoroasă celor mai mulți dintre cei care au desfășurat stagiile de practică în cadrul firmei noastre atât din perspectiva proiectelor în care i-am implicat, cât și al relaționării cu o echipă de specialiști tineri, dinamici și dornici să împărtășească din “secretele” profesiei”, detaliază avocatul.

Ioana Oprea amintește faptul că, în fiecare an, s-au alăturat firmei avocați stagiari, iar în 2020 se dorește continuarea dezvoltării echipei. „În principiu, urmărim ca avocații stagiari pe care îi integrăm în echipa noastră să fie cât mai pasionați de studiu în ariile practică ce prezintă interes pentru ei sau pentru viitoarea noastră colaborare, să fie entuziaști și dornici să învețe cum să aplice cât mai mult din teoria studiată temeinic în timpul facultății”, punctează Partenerul Dragne & Asociații.  

Recrutarea urmează linia clasică. Astfel că firma de avocatură a utilizat atât instrumentele convenționale, respectiv interviurile clasice și evaluările scrise ale avocaților care au aplicat pentru o colaborare în cadrul Dragne & Asociații, cât și platformele de interacțiune online.

„La început de drum, cei mai mulți avocați stagiari urmăresc să se integreze într-o echipă care să le ofere un mediu de lucru prietenos și  posibilitatea de a se dezvolta profesional, de a avea acces la exercitarea deplină a activităților specifice profesiei, în cadrul unor proiecte cât mai variate și mai interesante sau complexe”, precizează Ioana Oprea.

Partenerul Dragne & Asociații nu crede că un avocat se formează mai greu astăzi decât în trecut, cu atât mai mult cu cât resursele pentru dezvoltarea profesională sunt tot mai multe și mai ușor accesibile. „Atâta vreme cât implicarea coordonatorului, dar și cea a stagiarului au la bază pasiunea pentru profesie, formarea nu este dificilă”, punctează expertul.   


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Integrarea în echipă

Odată ajunși în echipă, tinerii sunt imediat integrați și implicați în proiectele pe care firma le are în lucru. „Chiar și în contextul crizei sanitare din acest an, modul în care avocații noștri își desfășoară activitatea nu s-a schimbat fundamental. Diferențele, raportat la anii anteriori, sunt generate de schimbarea modului de interacțiune, aceasta fiind desfășurată, în mare măsură, în mediul online. Aceste schimbări au vizat modul de comunicare atât cu clienții, cu funcționarii instanțelor statale, cât și cu instanțele arbitrale în fața cărora avem diverse proceduri în derulare. Raportat la actualul context social, în plus față de calitățile urmărite în procesul de recrutare, principala abilitate pe care o căutăm la avocați ar fi capacitatea de adaptare la noile situații de lucru și metode de relaționare cu clienții și instanțele. Modul de formare al avocaților stagiari este cel pe care l-am abordat și în trecut, respectiv implicarea acestora în toate activitățile generate de proiecte, alături de îndrumător și de alți avocați cu experiență”, arată Ioana Oprea.

Pandemia nu a modificat în niciun fel programul de lucru al avocaților Dragne & Asociații. Diferențele față de anii trecuți vin din modul în care se desfășoară activitățile în cadrul proiectelor. Toate modificările intervenite în modul de interacțiune cu instanțele sau cu clienții, posibilitatea consultării dosarelor electronice, desfășurarea ședințelor de judecată prin intermediul platformelor online, au condus la eficientizarea activității și creșterea productivității.

„Avocații desfășoară activitatea în cadrul echipelor coordonate de un asociat și, indiferent de nivelul de experiență, sunt implicați în orice categorie de activități. Desigur, implicarea acestora în diverse proiecte se face raportat la specificul și complexitatea fiecărei spețe, precum și sub îndrumarea avocatului coordonator. Avocații stagiari au posibilitatea de a participa în cadrul întâlnirilor cu clienții, de a studia dosarele și a redacta acte/materiale necesare clienților, de a reprezenta clienții în fața instanțelor de judecată etc. Evaluarea avocaților se face, în principiu, anual, însă am făcut și excepții de la această regulă. Criteriul principal de evaluarea vizează nivelul de implicare în proiectele echipei din care fac parte. Onorariile avocaților sunt confidențiale. Chiar dacă în perioada stagiaturii sunt relativ standardizate, ele diferă în funcție de anul de stagiu în care se află avocatul. Alte beneficii profesionale pe care le mai au avocații în perioada colaborării cu firma noastră vizează pregătirea profesională continuă care poate fi efectuată fie în cadrul firmei, fie prin susținerea în vederea participării la diverse conferințe, prelegeri, workshop-uri de pregătire organizate în acest scop”, a conchis Partenerul Dragne & Asociații.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1309 / 1898
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...