
Avocații Mitel & Asociații spun că este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, clară, eficace și, de data aceasta, în mare parte out-of-court. Cum lucrează echipa despre care Legal 500 spune că ”îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, punând accent pe rezultate”. De vorbă cu partenerul Magda Dima despre legislație și proiecte
05 Mai 2022
Ștefania EnacheSchimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic.
![]() |
Magda Dima, Partener Mitel & Asociatii |
Magda Dima, Partener Mitel & Asociații, apreciază că proiectul de act normativ pentru modificarea Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență urmărește transpunerea Directivei (UE) 2019/1023 privind restructurarea și insolvența.Documentul are în vedere introducerea conceptelor de prevenție propuse de legislația comunitară.În această categorie intră procedurile eficace de pre-insolvență, instrumentele de avertizare timpurie și mecanismele de restructurare preventivă, aplicate de la primele semne de dificultate financiară cu care se confruntă companiile viabile.
Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.
Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.
În ultimii doi ani, pe fondul dificultăților generate de contextul epidemiologic mondial, se constată o schimbare semnificativă de percepție. La nivelul companiilor, se simte o deschidere în a înțelege, analiza și chiar accesa mecanisme de prevenție a blocajelor de activitate sau facilități acordate de statul român pentru eșalonarea de datorii fiscale.
„În acest context, principial, este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, de data aceasta în mare parte out-of-court, sub forma acordului de restructurare preventivă, care să fie eficace, clară și care să ofere companiilor viabile, aflate într-un stadiu incipient de dificultate, mecanisme reale, concrete de avertizare cu privire la apariția riscului de a intra în blocaj și de redresare reală și rapidă pentru a preîntâmpina astfel insolvența și colapsul economico-financiar”, punctează Partenerul Mitel & Asociații.
Schimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic. În acest context, sunt semnale clare care scot la iveală o serie de vulnerabilități în mai multe sectoare de activitate, inclusiv în sectorul energetic, al construcțiilor, al firmelor de producție sau HoReCa, și care prevestesc o creștere a incidenței procedurilor de insolvență în următoarea perioadă.
O practică puternică
„Odată cu declanșarea pandemiei, specificul dosarelor departamentului s-a completat cu spețe în care procedurile de reorganizare și restructurare controlată a businessului clienților au devenit o prioritate, având ca miză salvarea unor pioni principali din multe industrii afectate de contextul epidemiologic. Având în vedere componentele interdisciplinare complexe din mai toate ariile de drept, a fost esențială conlucrarea excelentă cu departamentele de corporate&commercial și employment coordonate de avocatul asociat Mădălina Mitel”, arată Magda Dima.
Mitel & Asociații este o firmă consacrată în aria de insolvențe, reorganizări, falimente și care și-a câștigat renumele prin abordarea strategică și întotdeauna orientată spre obținerea de rezultate pentru client.
Departamentul Restructuring, insolvency & bankruptcy/liquidation al firmei Mitel & Asociații, coordonat de avocatul asociat Magda Dima, a continuat și în primul trimestru al acestui an să obțină rezultate pozitive pentru clienții săi, atât pentru clienții aflați în poziția de debitori în dificultate, cât și pentru clienții creditori care au de recuperat creanțe considerabile de la debitori aflați în insolvență sau în prag de insolvență.
Directoarele de specialitate au evidențiat de-a lungul timpului activitatea firmei în aria Insolvenței și restructurării. Anul acesta, Legal 500 EMEA notează că Magda Dima, partenerul coordonator al practicii de Restructuring & Insolvency, împreună cu echipa sa „îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, în beneficiul clienților, punând accent pe rezultate”.
-----------------------------------------------------------------------------------
Citește și
→ LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie
→ Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție
→ Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice
-----------------------------------------------------------------------------------

Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Citește și
→ LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie
→ Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție
→ Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice
-----------------------------------------------------------------------------------

Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 841 / 1916 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Meet the Professionals | De vorbă cu Olguța Bendeac, Head of Legal - Decathlon Romania, avocat antrenat în proiecte transfrontaliere ce i-au permis să lucreze într-un context internațional, cu diverse jurisdicții și culturi juridice: ”Principiile fundamentale care mă ghidează atât în viața profesională, cât și în cea personală, sunt integritatea și etica profesională. Acord o importanță deosebită corectitudinii și justiției, și consider că fiecare acțiune trebuie să fie guvernată de aceste valori fundamentale”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers de ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Gabriela Cacerea, Partener NNDKP și unul dintre coordonatorii practicii de M&A: ”Cuvântul cheie pentru a descrie piața fuziunilor și achizițiilor din 2024 în România este ‘reziliență’. Sperăm să își mențină traiectoria moderat ascendentă, în 2025, dar începutul de an nu pare să aducă o certitudine din această perspectivă; suntem în prezența unor circumstanțe de potențială încetinire în următoarele luni”
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...