
Avocații Mitel & Asociații spun că este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, clară, eficace și, de data aceasta, în mare parte out-of-court. Cum lucrează echipa despre care Legal 500 spune că ”îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, punând accent pe rezultate”. De vorbă cu partenerul Magda Dima despre legislație și proiecte
05 Mai 2022
Ștefania EnacheSchimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic.
![]() |
Magda Dima, Partener Mitel & Asociatii |
Magda Dima, Partener Mitel & Asociații, apreciază că proiectul de act normativ pentru modificarea Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență urmărește transpunerea Directivei (UE) 2019/1023 privind restructurarea și insolvența.Documentul are în vedere introducerea conceptelor de prevenție propuse de legislația comunitară.În această categorie intră procedurile eficace de pre-insolvență, instrumentele de avertizare timpurie și mecanismele de restructurare preventivă, aplicate de la primele semne de dificultate financiară cu care se confruntă companiile viabile.
Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.
Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.
În ultimii doi ani, pe fondul dificultăților generate de contextul epidemiologic mondial, se constată o schimbare semnificativă de percepție. La nivelul companiilor, se simte o deschidere în a înțelege, analiza și chiar accesa mecanisme de prevenție a blocajelor de activitate sau facilități acordate de statul român pentru eșalonarea de datorii fiscale.
„În acest context, principial, este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, de data aceasta în mare parte out-of-court, sub forma acordului de restructurare preventivă, care să fie eficace, clară și care să ofere companiilor viabile, aflate într-un stadiu incipient de dificultate, mecanisme reale, concrete de avertizare cu privire la apariția riscului de a intra în blocaj și de redresare reală și rapidă pentru a preîntâmpina astfel insolvența și colapsul economico-financiar”, punctează Partenerul Mitel & Asociații.
Schimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic. În acest context, sunt semnale clare care scot la iveală o serie de vulnerabilități în mai multe sectoare de activitate, inclusiv în sectorul energetic, al construcțiilor, al firmelor de producție sau HoReCa, și care prevestesc o creștere a incidenței procedurilor de insolvență în următoarea perioadă.
O practică puternică
„Odată cu declanșarea pandemiei, specificul dosarelor departamentului s-a completat cu spețe în care procedurile de reorganizare și restructurare controlată a businessului clienților au devenit o prioritate, având ca miză salvarea unor pioni principali din multe industrii afectate de contextul epidemiologic. Având în vedere componentele interdisciplinare complexe din mai toate ariile de drept, a fost esențială conlucrarea excelentă cu departamentele de corporate&commercial și employment coordonate de avocatul asociat Mădălina Mitel”, arată Magda Dima.
Mitel & Asociații este o firmă consacrată în aria de insolvențe, reorganizări, falimente și care și-a câștigat renumele prin abordarea strategică și întotdeauna orientată spre obținerea de rezultate pentru client.
Departamentul Restructuring, insolvency & bankruptcy/liquidation al firmei Mitel & Asociații, coordonat de avocatul asociat Magda Dima, a continuat și în primul trimestru al acestui an să obțină rezultate pozitive pentru clienții săi, atât pentru clienții aflați în poziția de debitori în dificultate, cât și pentru clienții creditori care au de recuperat creanțe considerabile de la debitori aflați în insolvență sau în prag de insolvență.
Directoarele de specialitate au evidențiat de-a lungul timpului activitatea firmei în aria Insolvenței și restructurării. Anul acesta, Legal 500 EMEA notează că Magda Dima, partenerul coordonator al practicii de Restructuring & Insolvency, împreună cu echipa sa „îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, în beneficiul clienților, punând accent pe rezultate”.
-----------------------------------------------------------------------------------
Citește și
→ LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie
→ Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție
→ Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice
-----------------------------------------------------------------------------------

Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Citește și
→ LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie
→ Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție
→ Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice
-----------------------------------------------------------------------------------

Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 860 / 1935 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Lady Lawyer | De vorbă cu Andra Iftemie, Managing Associate - Băncilă, Diaconu și Asociații: ”Toți avocații suntem ‘așezați la aceeași masă’, indiferent de gen sau de aria de practică aleasă, acesta fiind, de altfel, și unul dintre motivele pentru care practic cu drag această profesie. Ceea ce contează cu adevărat sunt competențele și rezultatele obținute”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...